Re: Betere samenwerking met Verhuis Service?

11
Zowel Carla als Postduif hebben gelijk. Er zijn particulieren en bedrijven die geen gebruik maken van de verhuisservice. Zolang de brievenbussen niet dicht zitten, is het gewoon bezorgen. Toch heb ik ook al meegemaakt dat ik post retour stuurde i.v.m. een verhuizing en na een paar weken weer post van dat bedrijf kreeg. Weer retour en weer na een paar weken post van dat bedrijf. Dat heeft een paar weken geduurd en het schijnt geholpen te hebben. Sommige bedrijven zijn gewoon hardleers.

Re: Betere samenwerking met Verhuis Service?

13
Het was vroeger toch wel simpeler, je vulde je verhuisbrief in en kreeg vaak je post naar je wens nog even doorgestuurd van je oude naar nieuwe adres.
Dit war einmal.
Nu ben je de lul gewoon. Via klantenbestand tegen wil en dank krijg je post van ze, ook al ben je jarengeleden vertrokken van dat adres.
En wij...wij bezorgen gewoon.
Ik mag zeggen dat ik bij sommigen weet die al lang weg zijn en hun reklame(niet officiele post, die zit er niet eens meer bij), eerst retour depot deed maar dat had geen zin dus nu gewoon weg gooi.

Re: Betere samenwerking met Verhuis Service?

14
elisa schreef: Ik mag zeggen dat ik bij sommigen weet die al lang weg zijn en hun reklame(niet officiele post, die zit er niet eens meer bij), eerst retour depot deed maar dat had geen zin dus nu gewoon weg gooi.
Ik stel voor dat jij bij mij post komt bezorgen. krijg ik tenminste al die (oude) troep niet meer (Y) . Overigens helpt de Nee/Ja sticker ook niet altijd, maar goed. Ik zal stoppen met zeuren ;)

Re: Betere samenwerking met Verhuis Service?

15
elisa schreef:Ik mag zeggen dat ik bij sommigen weet die al lang weg zijn en hun reklame(niet officiele post, die zit er niet eens meer bij), eerst retour depot deed maar dat had geen zin dus nu gewoon weg gooi.
Pfoei. Sinds wanneer bepaal jij, de brenger van de boodschap, of iets reclame is of niet? Bij TNT geldt: ook de Gamma HaH folder is POST.

Re: Betere samenwerking met Verhuis Service?

17
Bij PostNL is het volgens mij ook zo dat wanneer de woning leeg staat je daar geen post mag bezorgen. Bij Sandd is er afspraak dat er gewoon bezorgd moet worden.

In de nieuwe Consumentengids staat een stukje bij Stekeligheden dat iemand al jaren bij de SNS bank probeert het adres te veranderen maar de post blijft bij maar bij de ouders komen. Na tussenkomst van de Consumentenbond is de zaak opgelost. De Consumentengids wordt trouwens bezorgd door Sandd!

Re: Betere samenwerking met Verhuis Service?

19
Wanneer je verhuist naar een ander adres heb je niet alleen maar met post te maken. Ook als alle postbedrijven post door zouden kunnen sturen is het daarmee nog maar tijdelijk en gedeeltelijk opgelost. Instanties waar je adres bijvoorbeeld wel geregistreerd staat maar je niet elke maand post van ontvangt zie je zo over het hoofd, hoe dan ook moet je er zelf nog een adreswijziging achteraan sturen.
Vaak kunnen er veel zaken worden opgezegd, als dat niet gebeurd dan val je de nieuwe bewoner(en de postbezorger) nog lang lastig met post die voor jou bestemd was.
Het zou fijn zijn als het kon maar tegenwoordig gaat er steeds minder met de post mee en kunnen pakketbezorgingen niet worden doorgestuurd.

Verhuizen is niet iets wat men allerdagen doet, ieders situatie is anders en kun je bij het doorgeven van adreswijzigingen wel wat hulp gebruiken. Dergelijke verhuisservice http://www.verhuisvriend.nl/verhuisservice bestaat dus al.
cron