Re: [elisa] [21-09-2011] Vervolg van de De Sanddvrouw Blog

621
Ik had een invalwijk erbij en ben net klaar. We hebben hier ook een appie. Ik ga de volgende keet gewoon naar binnen en een bak koffie halen daar. Neem ik meteen de post voor hen mee! Haha

1297 poststukken had ik vandaag en 68 kilo. Om tien over acht begonnen en kwart over twaalf klaar. Best netjes gedaan al zeg ik het zelf.

Zag wel een naar ongeval vanochtend. Heb het niet zien gebeuren, maar fietste er om 8 uur langs op weg naar de wijk. Meisje op weg naar school geschept door een auto die haar geen voorrang wilde verlenen. Ze fietste op het fietspad en een auto met een petje erin scheurde over de haaientanden. Politie was er al bij en ambulance kwam er al aan. Maar om tien voor negen hoorde ik nog ambulances.

Keek net op P2000 en zag dar het prio 1 was en dat er brandweer en blusgroep bij was gekomen. Arm kind. Ik zag haar op de grond liggen. Ik schat dat ze een jaar of 14 a 15 is.

Al met al was ik er dus niet echt met de gedachten bij maar het bezorgen ging goed.

Re: [elisa] [21-09-2011] Vervolg van de De Sanddvrouw Blog

623
5 okt

Nou nou ik kijk 3 x naar buiten en warempel ja de zon schijnt. Spatje af en toe. Maar het is goed als droog en huppa gaan.
In iets van 40min klaarinclusief wat geleuter onderweg. Pak snelde bus naar de stad na de ronde, lekker luxe voormij.

Het zou heel slecht worden vandaag nou laat maar komen. In de stad wordt het inderdaad minder, vele markt kramen staan er niet eens. Balen natuurlijk want je komt net voor die ene kippenboer en die en die Turkse kraam.Ja waar je allesmag proeven ook nog mmmmmm.
De leukste chauffeur van Nederland reed mn bus, hij was gisteren in de Dino show yeah!! Hij draait altijd heerlijke soulmuziek en kletst je naar huis of waar je ook heen moet. Een feestje bijna, ik snoep glunderend van mijn Turkse brood in zijn bus en neurie mee met de trammps.....aretha.

Buiten hoost het intussen.

Re: [elisa] [21-09-2011] Vervolg van de De Sanddvrouw Blog

624
Hier ook af en toe een buitje. Meer zon overigens.

Vanochtend kwam een vent op mij af die vroeg of die fiets met bloemen van mij was. Stond om een hoekje. Ik was verderop bezig.

Hij zei dat er iemand mee weggereden was. Hij vroeg: stond hij wel op slot? Iemand anders die in de buurt liep schrok. Ik ook, maar zag niemand op mijn fiets rijden. En natuurlijk had ik hem op slot staan. Toch maar even terug om te kijken. Natuurlijk stond hij er nog. Gelukkig. Ik heb dat stukje maar even met mijn fiets gedaan. Ik vond het niet echt grappig.

Re: [elisa] [21-09-2011] Vervolg van de De Sanddvrouw Blog

626
Waar ik de post loop zou je de fiets (mits er post in zit en posttassen aanhangen) gewoon neer kunnen zetten. Kom je uren later terug, dan staat hij er nog. De "Postbode" is er een van ons en daar blijf je vanaf. Zo'n mentaliteit hangt er in de wijk die ik loop gelukkig. :)

Die vent die mij aansprak was een flauwe grappenmaker, die helemaal niet uit die wijk komt. Ik heb hem nog nooit daar gezien.

Re: [elisa] [21-09-2011] Vervolg van de De Sanddvrouw Blog

628
Intussen loop ik al weer paar maand met mn bloemenkar de post rond te brengen. T gaat als een lopend vuurtje want zodra ik hier t dorp instap is het een en al Hallooooo.
Dat had ik minder daarvoor. Deed toen alles per fiets. Dan vlieg je als het ware overal tussendoor.
Het is in het begin even gesjouw omdat de kar zwaar trekt, maar gaanderweg komen de vleugels erin.
Doe met veel post mn rugtas erbij. Dan gaat alles in 1 ruk mee.
Resultaat is dat ik een kei conditie heb en veel meer lol , contact.
Helaas kost me dat tijd maar we hebben tot ahum 6 uur nietwaar>
Zo sjeesde ik jarenlang door vaste wijken en dan gaat het te snel om overal stil bij te staan ja bij je huisnummers.
Weinig tijd en veel post. Nu is het andersom gesteld. Vind ik hoor.
Post NL zitdicht hier genoeg mensen die lopen. En happen gretig naar invalwijken.
Dubbelen zit er niet in, zaT ER WEL AAN TE DENKEN EEN TIJDJE.

Dat ik minder blog ligt aan mijn laptop die gewoon akelig typt, lol is er af.
Ach komt ook wel weer goed tzt.

Zo ik ga nu aan de koffie maatjes!
cron