Re: [elisa] [21-09-2011] Vervolg van de De Sanddvrouw Blog

611
Mijn schoonzus woont in een tukkerdorp. Er is naoberschap. Maar als je als westerling hulp nodig hebt, laten ze jou zo stikken. Dat heeft ze afgelopen jaar wel gemerkt. En dat terwijl zij wel altijd voor iedereen klaarstaat. Waar die persoon ook vandaan komt. En ze komt niet eena uit de Randstad, maar uit Arnhem. Dan nog..

Ze heeft zich vanaf het begin overal bij aangesloten. Allerlei verenigingen. Haar man meester op een basisschool. Totaal geen kapsones, maar nee hoor. Wordt nog steeds na 45 jaar daar te wonen, nergens voor uitgenodigd. En zijn ze ziek en goed ook. Dan kan ze de pot op. Alleen haar naaste buur en overbuurman (geen tukkers maar wel achterhoek) hebben alles voor hen over. En zij ook voor hen. Uiteraard. Gelukkig hebben ze hen. Zelfs hun kinderen zijn blij dat ze weg zijn. Verspeid over het hele land. Eentje in Brabant maar die heeft met niemand problemen daar. De ander Utrecht. Ook geen problemen. Een Doetinchem. Ook nergens last van. Dus ja, waar ligt het dan aan?

Re: [elisa] [21-09-2011] Vervolg van de De Sanddvrouw Blog

612
Ik kom zelf uit het midden van het land en was in het begin verbaasd over de openheid van de Arnhemmers. Ze spraken mij aan bij de bushalte en zeiden gedag op straat. Wat leuk vond ik dat! Dat was het eerste dat ik thuis vertelde.

Dus als je leuk volk zoekt, kom je maar lekker in Arnhem wonen. Haha

P.s. wil niet op Tukkers afgeven. Ze zijn echt niet allemaal zo. Maar je zult maar net er totaal niet bijhoren. Gewoon omdat je er niet geboren bent en niet al tien generaties daar woont. Want zo is het ook nog eens. De goeden daargelaten.

Geef mij maar spontane mensen die van hun hart geen moordkuil maken.

Ach..wat zit ik toch te zeveren. Nu hou ik op!

Re: [elisa] [21-09-2011] Vervolg van de De Sanddvrouw Blog

613
Dat zgn noaberschap geldt alleen voor hun eigen kliek.Ons kent ons. Het zijn hele kluwen van families en generaties daarom opperde ik dat Volendam principe.
Kom je van buiten dan blijf je daar. T goede hier isdat erhelevinex wijken eraan zijn geplakt maar die lui hebben hun kids niet op de dorpscholen en ze gaan naar de Appie XL, dat mengt zich niet.
Hier hebben de incrowd ook wat tegen buitenlanders. Ze worden geduld ze moeten wel.
Ik heb een poos inloophuiskamer gedaan in een buurtflat, de enige mensen die kwamen waren buitenlanders en nooit eentje van de Tukkers.
T gekke was, in Amersfoort waar ik toen woonde was ook zon inloop huiskamer en daar kwam echt van alles.
Heb veel jeugd activiteiten mee gedaan hier op het dorp, en nee ik kwam er niet tussen samen met mn buitenlandse collegaatje.
Vind dit heel rot om te zeggen maar door de genen lijken ze erg op elkaar en ook hun smaak voor mode en muziek.
Ik woon in de vinexwijk en die ligt buiten het dorp, wel zo lekker!

Re: [elisa] [21-09-2011] Vervolg van de De Sanddvrouw Blog

616
Heya ! Ik heb iets van 6 jaar in Amersfoort gewoond, eerst in een dienstwoning later op Schothorst, had er naar mn zin, ook de mentaliteit lag mij meer dan hier.In Schothorst was die inloop huiskamer. Goede vriendin van mij woonden op Liendert en soesterkwartier.

Leuk dat jij daar vandaan komt! Ik ben Utrechts van orgine en ouders komen daar vandaan verhuisden naar het oosten ivm werk. Ma kon hier nooit aarden maar had wel Tukker vriendinnen, ik ook ,dat zijn er maar 2.

Re: [elisa] [21-09-2011] Vervolg van de De Sanddvrouw Blog

617
Ik ben in het Soesterkwartier geboren en getogen. Mijn zus woont nog op Schothorst en haar man komt van Liendert. Was is de wereld toch klein he? Haha

Ben toen ik 14 was naar Hoogland verhuisd. We waren daar wel import, maar ik burgerde er zo in. Ging op het koor aldaar en heb nog steeds de vrienden die ik daar opdeed. Inmiddels woont iedereen door het hele land.

Amersfoort is geen Randstad, maar men zegt altijd daar. Doe maar normaal. Dan doe je gek genoeg!

Re: [elisa] [21-09-2011] Vervolg van de De Sanddvrouw Blog

619
Ik heb in Amersfoort de B verpleegkunde gedaan bij Zon en Schild, woonde daar poos op het terrein. Later naar Schothorst gegaan.Ja Hoogland ken ik, heb er ontzettend veel gewandeld met mn hond. OOk door Amersfoort en U Heuvelrug. Kende het op mn duimpje.
Soesterkwartier haha o mn vriendin woonde er tussen de tokkies, die zit nu ook in Schothorst. Hoogland zit nu vastgeplakt aan Nieuwland en Spakenburg niet normaal meer.
Ben teruggegaan naar het Oosten om voor mn vadertje te zorgen en dat was de beste keus. En gebleven nu nog meer oostwaarts bijna op de grens woon ik.
logopedie wat leuk! En nu in Arnhem! Ja klopt in Amersfoort is ook doe maar normaal....het is geen randstad maar ze zijn er wel multicultureler dan hier.

Re: [elisa] [21-09-2011] Vervolg van de De Sanddvrouw Blog

620
30 sept.

Het iswarm heerlijk! We gaan er vroeg tegenaan met aldie bulkpost erbij. T weegt ookbest wat. Vorige keer was ereen ijsprijshier gevallen nu waren er paar reakties daarop, toch wel leuk weer. Ze waren lekker.....maar we winnen alleen maar wafels of ijsjes pffff als we eens wat winnen. Tja dat is eenmaal met loterijen....als je wat wint is het paar cent of lullig ijsje en de eeuwige wafel in dito blik.
Goed we zitten opgezadeld met al die meuk vandaag want het zowat hah post. En te weten dat dit zich nog gaat herhalen komende maanden.
De zon gaat schijnen zelfs onderweg en dat is echt genieten.
Ik krijg zin in koffie en struin de Appie in en puf even uit op een bankje. Maar al snel komt de puttenzuig veeg klop wagen van de millieudienst pal naast me staan, bah! WEg pret.
Bankje verderop maar. T smaakt en ik geniet even, deert me niks dat al het drukke verkeer me zowat vergast, uche uche.
Na de pauze de winkelstraat doen en de grutten halen.
cron