[elisa] [21-09-2011] Vervolg van de De Sanddvrouw Blog

1
Hoi!

Wat leuk !
Zal ik dan maar meteen aanvangen met mijn verhaaltje van afgelopen dinsdag de 20 e september.

We beginnen vroeg vandaag, want er wachten 3 wijken en het weer is goed. Ik heb er weer een pakketje bij waarvoor je aan moet bellen.
Ze hadden ons beloofd dat dit er vaker bij gaat komen dus het pakket gaat in de voorhangtas , daar waar ook de elastieken, zakdoeken, bidon en retourpost ingaat.
Het is niet meer dan een doormidden geknipte kinderfietstas. Maar superhandig gelijk!
Al vroeg heb ik een sta in de weg, die er altijd staat maar grote ergenis elke keer. een bus met aanhanger dwars over de stoep. Dus flop ik ga over het gras en riskeer de hondedrollen elke keer.
Even later in die wijk is het weer bal, stoepen vol glas gerinkel, dodelijk voor fietsbanden. Maar goddank staat de plantsoendienst even verderop te niksen. Dus ik vraag ze beleefd of ze ajb die ellende op willen vegen want dan kan ik ook goed mn werk blijven doen. dat beloven ze en ik ben blij.
In dat flat bij die glastroep wonen ontzettende aso s.
Je wilt niet weten wat daar op de stoepen ligt soms. Ja idd het heeft ook wel s met baby billetjes te maken.

De ronde gaat verder uitstekend, moet wel veel lopen door de PC loterijbrieven maar daar stel je je op in.

Even later kom ik bij een voetpad onder water tot aan de rij huizen dat eraan ligt, het lijkt wel een rivier.
Niet doorheen te komen vandaag, ik leg de post opzij voor de as. vrijdag, het moet maar even.
Want met natte voeten ga ik niet riskeren, dan heb je zo de blaren erop staan, nee bedankt.
Kijk als t regent is het niet anders maar ik vertik het om te moeten waden door deze rivier.
Toch ben ik best even wat uurtjes druk mede ook omdat de aantallen fors toenemen, het gaat meer op een baan lijken ipv bijbaan.
Het pakketje wordt goed ontvangen, ik sta wel beetje te stamelen aan zijn deur want ja eerlijk gezegd is het wel even wennen. Toch maakt dit ons werk wel leuker vind ik.
Ook zitten er nog wat late Ikeas bij met folie erom die best extra wegen.
Na de lunch pak ik nog een stuk van wijk 3 en ga dan koffieklutsen bij een oudere lieve dame, was beloofd maar wel na de post.
het werd nog heel gezellig.

Re: [elisa] [21-09-2011] Vervolg van de De Sanddvrouw Blog

4
Was leuk en interessant om te lezen weer! Ik weet trouwens niet of we mogen reageren of dat het de bedoeling is om het alleen te lezen en niet te reageren. Of mogen we wel reageren @Ief?

Effies ter verduidelijking. :)

@Elisa, ik moest wel aan je denken vandaag. Baalde ook zo, want in mijn wijk zijn verschillende straten volledig opengebroken. Ze hebben alle tegels/stenen weggehaald in die straten. Ik denk dat ze de riolering gaan vervangen. Maar in sommige straten is bijna geen doorkomen aan. En in een paar straten hebben ze de tegels opnieuw gelegd.

Verschillende bedrijven zijn dus denk ik tegelijkertijd bezig. Lekker handig dus!

Ik dacht, gelukkig is de hoofdweg nog normaal te bereiken. Nou... sinds vandaag dus niet meer. Het begin van de straat en het eind zijn helemaal opengebroken. En ze zijn ook al bezig met het fietspad naar mijn wijk toe. GRMBL!!!! :evil:

Dan heb je nog van die zware pakketten, want ik had VSP en Postservice gecombineerd. Er zat ook flink wat Klingel bij. Normaliter geen probleem, maar als je door het zand moet banjeren... mijn sneakers zaten vol zand.

Gelukkig was het mooi weer. (Y) En gelukkig doen ze dit niet (hopelijk!!!) in november en december. Met die sneeuw die we de afgelopen jaren hebben gehad.

Re: [elisa] [21-09-2011] Vervolg van de De Sanddvrouw Blog

5
Vrijdag de 23 e september

Het is veel vandaag maar de weergoden zijn zeer gunstig gestemd. De dag begint vroeg en het wordt veel loopwerk.
De Sanddvrouw heeft een beetje pech want haar grote teennagel is er half af gescheurd.
Door domweg met de kliko over haan teen te gaan rijden, ja tuinieren is niet mijn hobby maar je moet soms! Dus hup bladeren erin en rijden maarrrrrr....aaaauuuuuwwww!!
Het werd dan ook een lange bezorging qua tijd. Ben nog nooit zo lang onderweg geweest alhoewel met de sneeuw vorig jaar kon het ook maar voortduren.
Ik vertelde over dat glas dat in een wijk prominent op de stoepen ligt nou uhm het lag er nog net zo, de plantsoendienst had het mooi laten liggen. Dus ik weer zigzaggend tussen de scherven door en wonder boven wonder geen lekkende banden.
Opengebroken wegen ..argh praat me dr niet van, het is in mijn wijken vaak raak zo nu ook, een grote verbindingsweg nog wel op de schop.
Dus je past je hele handel weer aan, tja het is dan ook nooit saai. Kom ook paar bekende gezichten tegen en dat werd even gezellig oponthoud.
Maar op gegeven moment zag ik de getallen dansen op de enveloppen(hebben jullie dat dan nooit?). Lege maag dus!
Dat betekend dat de broodjes uit de zak gaan, bankje in de zon te midden in een van mijn wijken even nassen.
De Sanddvrouw is te veel geneigd te lang door te gaan. Dan komt altijd die man met de hamer..vraag me af of t wel een man is. Wat dat betreft zit ik niet op zon man te wachten!
Goed na het oppeuzelen moet ik weer verder, er wachten nog twee lange straten huis aan huis. Mijn teen houdt het vol, ik heb er ook een stootkussen op geplakt met een uitroepteken er boven op.
Vanavond zal ik wel de prijs betaald krijgen maar dan is het ook weekend. Want na deze twee lange straten moet ik nog mijn laatste wijk lopen.
Onderweg denk ik aan een heerlijke pizza vanavond want ik blijf uit de keuken deze vrijdag!

Zo de Sanddvrouw heeft het gered en gaat even folders bekijken van de pizzerias!
Fijn weekend allen!

Re: [elisa] [21-09-2011] Vervolg van de De Sanddvrouw Blog

6
Ha Sandvrouw,

Weer terug, alweer iets langer heb ik begrepen. Tja leuk om je avonturen weer te lezen.
Als ik zo je eerste verhaal hier lees heb ik het maar makkelijk. Hoewel, erstaat een huis in de steiger, om nu bij de brievenbus te komen wordt het kruip door sluip.
Vandaag weer heerlijk een kop koffie genoten, evenals van dit schitterde bezorg weer. Heb ik al verteld van die man die boos op mij was omdat hij belasting moest betalen. bij deze dan. De blauwe enveloppe , vind bijna iedereen verschrikkelijk, deze man gaf mij er persoonlijk de schuld van dat hij moest betalen.
Het hondje op 43c griste wederom de post uit de brievenbus, ik ken hem inmiddels dus ik had bijtijds de post los gelaten. Ach ja, het is voor zo´n beestje heel wat , vwermoedelijk alleen thuis, mist het het baasje, zo´n beestje wil spelen.
Ik hoop dat de piza´s lekker zijn, goed weekend , het wordt mooi weer, de komende weken trouwens ook!

Re: [elisa] [21-09-2011] Vervolg van de De Sanddvrouw Blog

10
Dinsdag de 27 e Spetember

Zomer ja echt heus! Niet te geloven maar de t shirts en shorts kunnen weer aan plus de zonnebril pronkt weer op mn neus.
Ideaal weertje dit, dat zullen jullie ook wel beamen.
We beginnen lekker vroeg voor de schoolspits uitrukt maar zo te merken rukt die gelijk met mij uit. Dus veel oponthoud van klein fietsend grut. Valt me nog mee hoeveel er op de fiets gaan vandaag, normaal is dat minder, zeker als er paar druppels vallen.
Goed, daar laat ik me maar niet over uit.
Gelijk bij een van de eerste adressen komt er al brommend een man op me af die klaagt over de lak van zijn hek.
Met bevelende toon gebied hij me de fiets daar niet neer te zetten. Ik denk dit kan ook anders en zucht meelevend dat ik hem hier niet meer neerzal zetten. Sjonge jonge.
Even later pak ik een stapel post op mijn arm en loop de straat in, ik ruik iets, snif snif. De lucht blijft hangen de hele straat lang. MMM ik kijk onder mijn schoenen maar die zijn schoon. En inspekteer nog even verder en bemerkt dat er een behoorlijke plak hondedrol aan mijn broekspijp kleeft. Ik griezel ervan en werk snel deze straat af.
Bij mijn fiets blijkt al dat er een dikke mop onder de band zit en ik ben daar tegenaan gekomen.
Dat is vies en ik moet nog 2 wijken post lopen. Met een tissue lukt het niet dus ik werk maar snel verder.
Om verderop over een stapel omgekapte coniferen te moeten klimmen om bij een brievenbus te komen. Vlak er na was er ook al zon akkefietje met tuinhout op de oprit.
Het lijkt wel Survival vandaag, klauterend , springend en klimmend.
Door de warmte drink je meer en dat geeft even een lastig probleem, maar ik duik altijd bij de beek de bossen in.
Hoge nood breekt wetten deze keer!
In mijn wijken wonen dan wel bekenden maar men werkt overdag dus voor een sanitaire stop heb ik daar niks aan.
Na de lunch komt wijk 3 in beeld en dat is altijd lekker dicht bij huis. Af en toe nam ik mijn viervoetertje mee maar die is er niet meer, heeft een goed kosthuis nu gekregen.
Dat had ze hier ook wel maar ik vond toch dat we aandacht tekortschoten. Nu zit madame er dus warmer bij.

Zo tijd voor koffie het zit erop!
cron