Bloggie van de Slagvaardige

1
Ik werk dus voor Sandd/Postservice en VSP. VSP sinds 3 weken. Hartstikke leuk, want ik mag weer samenwerken met mijn vroegere depothouder van Selektmail. (Y)
Ik had de helft van mijn VSP wijk gisteren weggebracht en zat lekker achter de computer een spelletje te spelen. Ging de telefoon. Ene heer B. van VSP die vroeg of ik nog interesse had in een wijk bij VSP. Want hij had mijn gegevens liggen.
Ik zei, ik ben al sinds een week of 3 bezig. Hij was verbaasd en vroeg voor wie ik werkte. Ik vertelde dat mijn vroegere depothouder mij gebeld had en dat ik begonnen was. Daar werkte hij mee samen vertelde hij. Ik zei, "ik neem aan dat de depothouder ervoor zorgt dat er mensen zijn voor wijken dus ik ga ervan uit dat het helemaal goed is zo."Hij vroeg toen of ik ook nog voor hem een wijkje wilde lopen. In Arnhem-Zuid waren nog twee wijken open. Maar ik zei dat ik het bij die ene wijk hou. Hij vroeg welke wijk ik dan liep. Ik vond het eigenlijk maar een beetje een vreemd telefoontje.

Vorige week trouwens zag ik iemand van VSP op een adres waar ik normaal post bezorg. Ik ging er maar vanuit dat die persoon wat nabracht. Maar de receptioniste van dat zorgcentrum vond het vreemd dat in 5 minuten tijd twee personen post kwamen brengen. Nou ja. Het zal wel goed wezen. :lol:

Ik had niet zo heel veel post gisteren van VSP, dus ik heb het deel dat ik alleen voor VSP loop lekker gedaan. Ik heb wat rondjes ontdekt, zodat ik de wijk wat sneller kan doen.

Vandaag nam ik de rest mee met de Postservice wijk. Ik had lekker veel (ook door die combi) zodat ik tenminste het gevoel had dat ik het ergens voor deed. haha

Ik baal alleen enorm van die #$@#$ opengebroken wegen in mijn Postservice wijk. Het begint al op de weg ernaar toe. Sinds 5 september hebben ze een groot deel van het fietspad weggehaald. Een zandhoop. Precies ter hoogte van mijn VSP-wijk. Ik moet dus de grote weg oversteken en omrijden. Hoelang het gaat duren weet ik niet. Maar het is het fietspad richting VSP-wijk en Postservice-wijk. Balen dus!!!

Vorige week dacht ik te smokkelen, dus ik ging over het gras langs het fietspad. Begint me daar een bouwvakker tegen me te schelden. Ik reed gauw door. Deze week dan toch maar netjes omgereden. Dan maar een paar minuten langer onderweg.

Nou dan ga je dus beginnen aan je Postservice wijk. Hebben ze daar de boel ook helemaal opengebroken. In een straat was ik een paar weken geleden al bijna in een kuil bij een voordeur gestapt. Gelukkig heb ik blijkbaar een beschermengeltje, dus ik stopte net met lopen toen mijn linkervoet boven die kuil hing. Moet er niet aan denken wat er had kunnen gebeuren als ik erin had gestapt. Had dan even geen post meer rond kunnen brengen denk ik..

Het begin van de hoofdstraat was opengebroken en het einde ook. Kon je dus helemaal over het zand. Kuilen bij de voordeuren met van die getimmerde plankjes erop. Ik vind het zielig voor de mensen die er wonen. Die zitten de hele tijd met de overlast. Ik ben als ik klaar ben met de straat, van de overlast af. Maar zij niet.

Onderweg kwam ik vandaag ook een meneer tegen die in een van de straten woont waar ik bezorg. Hij heeft altijd zo'n schattig jongetje bij zich. Ik denk dat het jochie pas een jaar is. Misschien nog net niet. Hij brabbelt zo lief. Wijst vanalles aan en dan moet zijn vader vertellen wat het is. Zo lief. Vandaag kwam ik zijn pa samen met de buggy weer tegen. "Mama!!!" roept het jochie als hij mij ziet. En zijn armpjes in de lucht. Zijn vader: "nee, dat is de postbode" haha. En tegen mij, hij dacht dat je zijn mama was. haha. Ik smolt helemaal.

Dit soort dingetjes zijn altijd zo leuk. In een andere straat nog gezellig met een meneer gepraat die vond mij zielig zo zeulen met die Klingels. Ik vond het best hoor. Vertelde hem dat ik al een flink aantal kilootjes was afgevallen dankzij de post :lol: En het was goed voor mijn conditie. En met dit weer. Daar kan geen kantoorbaan tegenop.

Vaak drink ik nog een bakkie koffie bij het zorgcentrum als de receptioniste er zit. Vandaag was daar niemand. Dus ik heb de post maar op de balie gelegd bij haar telefoon. Zodat niemand er bij kan.

Ik was precies om kwart voor 12 klaar. Was lekker vroeg begonnen. En net op tijd thuis voordat mijn dochter van school kwam. Afgemeld. En een dagje zit er weer op! Van Sandd heb ik wel retourstickers. Van VSP nog niet. Had voor VSP aardig wat foutsorteringen. Toch wel een stuk of 30. Maar een elastiekje omheen gedaan met een memo'tje erop. En een email gestuurd naar de depothouder. Tja, wat moet ik anders?

Re: Bloggie van de Slagvaardige

2
@slagvaardige

leuk slagvaardige ;)
wat hoort nou bij bloggie en wat op de forum onderwerpen thuis?

op het vsp forum... over dubbele vsp- aanbieder...
heb je al nagevraagd aan je depothouder of het wel klopt/
straks concurreren ze elkaar dood in 1 stad

en je gezellige verhaal op dit bloggie..
anders wordt het wel heel verwarrend, slagvaardige :lol:

Re: Bloggie van de Slagvaardige

3
slagvaardige schreef:Ik vond het eigenlijk maar een beetje een vreemd telefoontje.
Dat is mij ook opgevallen. Je krijgt vaak rare telefoontjes van dat VSP. Zo is er na 4 weken een "evaluatiegesprek" met allerlei onbenullige vragen waar je antwoord op moet geven en na week 20 nog eens een keer. En van de zomer had al twee invalwijken aangenomen, belt er een week later zo'n knulletje om te vragen of ik misschien een paar invalwijken wil doen. Hij wist dus totaal niet dat er ik al twee had. Dus ik krijg de indruk dat Netwerk VSP vrij slecht ge-automatiseerd is. Zouden ze mij eens in dienst moeten nemen. Maarja, dat kunnen ze nooit betalen natuurlijk! 8-)

Re: Bloggie van de Slagvaardige

4
Wat leuk dat je ook gaat bloggen!
Ja we maken vanalles mee he! En ik kreeg helemaal de kriebels toen ik Sanddman ging volgen met zijn blogjes, dacht ooo wat leuk! Dat wil ik ook gaan doen.
En begon toen hij ermee stopte maar die website gaf veel problemen en zo ben ik al mijn blogjes kwijt van afgelopen half jaar.
Daarom ga ik hier verder en jij schrijft ook je avonturen op. Leuk! Ik ga je zeker volgen.
Groetjes Eilsa alias de sanddvrouw

Re: Bloggie van de Slagvaardige

5
Dankjewel! Ik ben niet zo'n schrijver en heb ook geen ervaring, maar ik vind het wel heel leuk om de ervaringen te lezen van anderen en mijn eigen ervaringen te delen hier op het forum en op dat andere ook. Misschien zijn er nu ook wel meer mensen die wat willen schrijven over wat ze zoal meemaken op zo'n bezorgdag. Maakt niet uit van welk postbedrijf. We doen allemaal hetzelfde werk.

@Postbode21, voel jij je geroepen?

Re: Bloggie van de Slagvaardige

7
Op weg naar mijn eerste wijk kwam ik tot de aangename ontdekking dat het fietspad er naar toe bijna klaar is. Een maand om moeten fietsen. Het fietspad wordt keurig netjes. Ze hebben langs het grasveld ook nog een mooie stoep aangelegd. Was wel erg nodig ook hoor. Je moest als je lopend was, altijd over dat fietspad. Levensgevaarlijk voor voetgangers.

Mijn bezorgwijk ligt nog steeds open. Het ziet eruit alsof je in een nieuwbouwwijk rondfietst. Die wegopbrekingen hangen mij langzamerhand grandioos de keel uit. Maar het is altijd nog beter, dan 8 weken door de sneeuw banjeren. Ik neem aan dat ze klaar zijn als het begint te vriezen. Dus ik zal niet mopperen en maar net doen alsof het me niet boeit. Die werklui zijn op een paar chagrijnen na, wel heel aardig en spraakzaam. Ze kunnen er ook niets aan doen he?

Eerste wijkje in een uur en een kwartier weggebracht ondanks de modder waar ik met mijn fiets doorheen moest banjeren. Er lagen een paar van die flink, dikke kartonnen buizen tussen al die bouwmaterialen. Niemand deed er iets mee. Een bedrijf in dagbestedingen vroeg aan de werklui of zij die buizen mee mochten nemen. En of ik er een paar even achterop mijn fiets wilde doen, en met hen meelopen. Dan konden ze ze allemaal gelijk meenemen.

Die werklui waren blij ervan af te zijn. Want die kartonnen buizen waren niet van hen. Ze wisten ook niet waar ze vandaan kwamen. Misschien van de drukkerij verderop??
Ik ben even met hen meegelopen en heb die dingen schuin achterop gedaan. Zoveel post had ik niet, dus ik kon de fiets aardig in evenwicht houden.

Gelukkig hebben we het ook droog gehouden. Ik had vanochtend mijn nieuwe regenjas aangetrokken. Die had ik vorige week bij die online winkel met die letter "W" tijdens de korting 4-daagse van Euro 79,95 voor Euro 29,95 gescoord. Hij zit als gegoten, staat super en is nog water- en windbestendig ook. (Y)

Ik had verwacht dat hij wel zweterig zou zitten, maar hij zit niet te warm en niet te koud. Van de winter doe ik er mijn fleecejack onder. Goede koop geweest dus. Want ik vind Euro 29,95 ook niet goedkoop hoor voor een regenjas. Maar ja.. alles beter dan die regenjas die ik steeds van mijn dochter moest lenen. (die heeft een blauwe, - de juiste kleur dus- maar veel te klein en eigenlijk ook een beetje kinderachtig)

Er waren weinig mensen op straat, vanwege het miezerweer denk ik. En ik liep lekker vlug. Tot mijn verbazing zat er bij de een na laatste straat zo'n Flinndalpakket bij. Die liep ik vroeger wel eens toen ik nog voor TNT bezorgde. Zouden die dingen dan naar Sandd overgegaan zijn? Geen probleem hoor. Ze zijn niet al te zwaar en ze passen precies door de brievenbus. Bij TNT had ik er om de zoveel tijd een stuk of wat. Flinndal heeft van die vitaminepreparaten. Ik zie ze wel eens op internet adverteren.

Nou.. ik haal die vitamientjes wel gewoon uit groente en fruit. ;)

Ik ben nu even lekker een bakkie koffie aan het drinken. Dochterlief komt zo uit school, dus dan eten we samen een boterham en dan maar hopen dat het weer droog is. Het komt, nu ik aan het schrijven ben, met bakken uit de hemel.
En dan om 1 uur de volgende wijk lopen. Weinig post, dus ik verwacht er een uurtje of anderhalf mee bezig te zijn.

Re: Bloggie van de Slagvaardige

8
En kreeg net telefoontje dat ik de slag van 28 oktober vrij ben! Mijn zwager en schoonzus zijn naar Denemarken geemigreerd en mijn zwager wordt 60. We zijn er nog nooit geweest. Nu hebben ze de familie uitgenodigd om zijn verjaardag lekker daar te komen vieren. Willen we graag natuurlijk, maar ik moet dan wel even vrij hebben.

Dus maar even een briefje in de Sanddbakken gelegd en kreeg dus telefoontje dat het geen probleem was. Ik liep al zo vaak voor een ander, nu gaan ze iemand voor mij zoeken. :lol: Was toch wel leuk om te horen. (Y)

Maar goed, ik heb dan vrij. Nu nog voor VSP vrij zien te krijgen en dan is dat weer geregeld.

Re: Bloggie van de Slagvaardige

9
6 oktober 2011
Zo mijn VSP-wijk is weggebracht. Ik heb vanochtend even getwijfeld of ik vandaag wel zou gaan lopen, maar ik verwacht morgen veel post voor Sandd/Postservice, dus ik ben toch maar gegaan. Het miezerde eigenlijk. Het regende nog niet echt. Het waait wel ontzettend hard, maar ja.. ach.. als doorgewinterde postbezorger, kun je zo'n beetje storm wel doorstaan. Toch? :lol:

Dus ik op pad. Het fietspad naar mijn wijk was klaar. Ik kan er officieel nog niet overheen, want het was nog afgesloten, maar ik ben toch maar een beetje stout geweest en ben over het grasveld gefietst. Het scheelt me echt wel een dikke 5 minuten fietsen.

Het is herfst he? Ik ben een paar lekkere, dikke spinnenwebben, uiteraard met dikke spinnen er in, tegengekomen. En natuurlijk zie ik dat weer veel te laat. Eentje zat prinsheerlijk in zijn web, op het pad tussen twee bomen, naar de voordeur. Je raad het al.. ik had vanwege de wind een staart ingedaan en mijn haar volgespoten met haarlak. Had ik niet moeten doen. :mrgreen:
Dat beest belandde in mijn haar en ik kreeg hem er niet zo gemakkelijk uit. Dat mijn haar nat was, hielp dus ook niet. :mrgreen: Gelukkig heeft niemand mij zien klunsen.
Een paar straten verderop kreeg ik zo'n spinneweb vol in mijn gezicht. Ja.. het is de tijd weer he? hahaha

Toen ik eenmaal lekker bezig was, begon het harder te regenen. En bij de laatste straat (gelukkig de laatste!!) begon het vreselijk te gieten. Gelukkig zit de meeste post in plastic folie.

Ik heb uiteraard altijd een regenbroek bij me. Die ligt altijd in mijn krat op het postrek. Toch maar aangetrokken. Ik zag de mensen overal al door de gordijntjes gluren, van .. wat doet die nu in dat gure weer buiten?? :lol:

Op weg naar huis zag ik de bezorger van Postnl mijn dorp uitrijden. In het dorp was altijd een depot. Nu rijdt ze richting Kronenburg (Arnhem). Dat is een wijk verderop. Zou ze nu helemaal naar Rijkerswoerd moeten om de post op te halen? Een paar weken geleden zag ik ook al onze bezorger (zowel die van zaterdag, als die van doordeweek) die kant op rijden zonder post en later met post weer terugkeren. Dat is nog een end uit de buurt zeg? Vooral als je gewend bent, 2 minuten van je wijk te zitten, wat depot betreft...

Ik ben nu wel kletsnat, maar ik heb net gezien dat mijn mobieltje het overleefd heeft, dankzij mijn nieuwe regenjas. (dat ding dat ik vorige week bij die online winkel *piep* heb aangeschaft.
Nou, nu ga ik even een andere broek aandoen, als ik hem uitkrijg tenminste.. (mijn regenbroek is dus niet meer waterdicht..) en dan lekker een bak koffie drinken. En zometeen tosties maken voor de jongste die over een half uurtje thuiskomt van school.

Toedeloe maar weer en bedankt voor het lezen. Tot de volgende blog!
Laatst gewijzigd door slagvaardige op 06 okt 2011, 10:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Re: Bloggie van de Slagvaardige

10
Ai ai dat beloofd wat ook voor morgen dus!
Klopt ik heb ook in de miezer gelopen en zag VSP mensen bezig met respect, morgen mogen wij weer!
Griebels nog aan toe , ja die spinnewebben waar we doorheen waden, pak een poststuk en wapper flink voor je neus dat helpt!
Doe ik altijd en ja mensen soms kijken wat loopt die te zwaaien, sommigen zwaaien ook nog terug achter hun gordijnen!
cron