Re: Bloggie van de Slagvaardige

72
Bezorgdagje 15 maart 2013

Zo, het zit er weer op! Vandaag veel post, maar het was qua gewicht niet zwaar. Ik had wel wat van die Goossens catalogi. Veel van die Postcodeloterij gevalletjes, waar werkelijk niemand op zit te wachten.
Weinig mensen gezien op straat. Het was ook behoorlijk koud. Volgens een meneer zou het dan vanaf volgende week warmer worden. Nou.. we zullen zien.. Voorlopig dus maar even de halve handschoentjes aangehouden.

Ik heb nog even naar mijn pasje gekeken, maar die lag natuurlijk nergens meer. Inmiddels heb ik weer een nieuwe en tot nu toe zijn er geen rare dingen gebeurd. Ik heb wel met de bank afgesproken dat ik niet rood mag staan, dus als iemand kwaad wil, dan heeft hij pech. :lol: "Op, is op!"

Dochterlief, die in de brugklas zit kwam net thuis, helemaal blij met haar rapport. Het is haar 2e rapport en ze heeft VWO advies gekregen. Mag ook wel met een gemiddelde van 8.4 op rapport 1 en 8.1 op haar rapport nummer 2. (op VWO-niveau he?) Ik ben apetrots op haar. Ze heeft er ook goed voor gewerkt. Nu nog volhouden tot aan de zomervakantie en dan kan ze naar het VWO.

Dus zo maar even mijn nieuwe pasje uitproberen, voor een extra zakcentje. Heeft ze wel verdiend. En ik ga lekker een bammetje eten.

Re: Bloggie van de Slagvaardige

76
Bezorgdag 19 maart 2013

Heerlijk gelopen vandaag. Weinig post, dus ik kon allebei de wijken in een keer meenemen. Lopen ging vlekkeloos. Nog even met de concullega van Postnl staan praten over de grote straatprijs die in Malburgen-West was gevallen vorige week. Hij dacht dat ik een van de gelukkigen was. Nee, ik woon een paar minuten fietsen verderop. Postcode 6842 i.p.v. 6841 waar de prijs gevallen is. Bovendien heb ik geen lot. :lol: Hij had wel kennissen die een prijsje hadden. Niet de grote prijs, maar wel die van 3000 Euro. Toch leuk meegenomen.

Kom ik bij een adres waar de flats beginnen. Staat daar een meneer van TNT pakketservice bij nr. 93. Hij had bij een adres aangebeld om het pakketje af te geven voor de buren, maar die wilden het niet aannemen. Ik loop richting 93 en hij denkt dat ik de bewoner ben. Nee, ik moet alleen de post daar maar in de bus doen. Hij wilde mij het pakketje van Zalando in de handen drukken. Toch maar gezegd dat ik niet de bewoner ben. Niet zo'n goede zaak dit, want eh... als ik kwaad had gewild had ik nu misschien een paar schoenen gehad. Maar die waren niet voor mij bestemd. Dat had degene die het besteld had niet leuk gevonden. Hij nam het pakketje gelukkig weer mee, met een briefje in de bus.

Na het bezorgen nog even naar de plaatselijke super. Ik steek de straat van mijn postwijk over en zie een politieauto richting de super scheuren. Hij stopt daar. Dus ik maar even eerst naar de dierenwinkel voor voer voor het konijn. Uitverkocht. Daarna moest ik eigenlijk toch bij de super zijn. Ja, ik moest er echt zijn. Kon ik meteen even zien wat daar aan de hand was. Staan daar bij de kassa's een paar knappe, gespierde agenten, strak in het pak *smul* die een jochie met een petje aangehouden hebben voor winkeldiefstal. Tja.... moet je maar betalen he? :lol: Nee, ik ben niet nieuwsgierig. :mrgreen:

Re: Bloggie van de Slagvaardige

77
Bezorgdagje 23 maart 2013

Haya!! Er kwam wederom VEEL post. Ik zag het al in het bezorgersportaal. De chauffeur kwam pas na half 5 en ik moest om 19:40 uur naar een 10 minutengesprek voor de oudste. Dus eerst maar de wijk met de minste post gesorteerd. Tussendoor een pizza en om kwart over 7 was ik klaar.

Toen ik mij opmaakte om weg te gaan, hoorde ik ineens de brievenbus. Lag er een Paravisie door Sandd bezorgd op de deurmat! Die was vroeg? Of laat? Mijn collega dacht zeker van 'laat ik maar vast kleine straatjes doen' ... Ze heeft ook wel een enorme wijk hoor. Als daar Sanddmaps 2.0 overheen gegooid wordt, zal het alleen maar beter worden. Of het wordt nog beroerder dan het al is.. :shock: :lol:

In mijn mailbox dus een brief over Sanddmaps 2.0 gevonden. Geen idee of het alleen voor onderaannemers telt of dat later de mensen die rechtstreeks onder Sandd werken ook aan de beurt komen. Ik heb een compacte en een minder compacte wijk. De grote wijk, daar zitten straten tussen waar vast wel aan gerommeld gaat worden. We zullen zien. Ook ben ik bang dat ik een van mijn twee wijken kwijt zal raken. En welke zal ik moeten nemen en welke zal ik moeten laten vallen? De een heeft veel post en uit elkaar gerekte straten, maar is lekker dicht bij huis. Het is een leuke wijk om te lopen. Leuke huizen. De andere wijk ligt wat verder weg, is een flatwijk en ondanks veel post loop je hem zo weg. Ook een hele leuke wijk met gezellige mensen. Wel minder post. Maar met Ikea's en ander dik en zwaar spul heel goed te doen.
Ik zal daar eens goed van te voren over nadenken.

De grote wijk sorteren heb ik maar voor vrijdagochtend bewaard. Al met al was die in 3 uur gesorteerd en in de kratten gezet. Om half 10 was ik klaar met sorteren en ben met de wijk met de minste post begonnen (de flatwijk)
Ik kon het zowaar nog in een keer meenemen, dankzij de postkrat. Wel enorm veel wind. En tegenwind. Wel alle!! :mrgreen: Het lopen viel niet mee, want de wind rukt zo de post uit je handen.

Ik ben geen collega's en concullega's tegengekomen. Sinds ik extra straten heb, zie ik sowieso geen collega's van Postservice meer. Alleen als ik langs het winkelcentrum naar mijn wijk fiets, dan wil ik nog wel eens een fiets met Postservice tassen zien staan tegen een flatgebouw aan. Het was ook heel rustig op straat. Ondanks het latere tijdstip, maar bar weinig mensen gezien. Ja, iedereen bleef binnen, met die koude en gure wind. De mensen die je sprak, hadden het allemaal over de gure wind. :mrgreen:

Grote wijk was ook zo weg ondanks de stapels. Mijn man heeft de kratten in de auto gezet. Ik nam vast op de fiets wat mee en zodra de tassen bijna leeg waren, nam hij de rest van de post mee. Zo kon ik bijladen, zonder naar huis te hoeven fietsen. Deze keer heb ik de boterhammetjes maar meegenomen en onderweg tussen de wijken door opgegeten.

Om half drie was ik klaar! Moe maar voldaan. (Y)

Re: Bloggie van de Slagvaardige

78
Ja als het Tv journaal zegt , Het wordt Heel Koud ........dan blijven ze stug binnen had ik ook gemerkt hoor!
Wij hebben dat 2.0 gedoe niet hier gelukkig. T blijft zoals t is.
Keuzes maken, misschien als je meer tijd ervoor geeft toch beiden wijken houden? Ben je wel langer bezig maar dan weet je dat in ieder geval.

Re: Bloggie van de Slagvaardige

79
Ik wil graag beide wijken blijven houden. Ben alleen bang dat het niet meer mag na Sandd maps 2.0 Maar ik zeg maar niets, want misschien zeggen zij ook niets en blijf ik ze voorlopig nog gewoon lopen. ;)

Over het algemeen krijg ik de post altijd netjes tussen half 3 en half 4. En heb ik de boel al voor 8 uur gesorteerd en wel klaarstaan. Dus dat is het probleem niet. En anders sorteer ik gewoon vrijdagochtend verder. Ik heb de boel altijd weg voor 18:00 uur. Zelfs als ik een extra invalwijk erbij heb.

Re: Bloggie van de Slagvaardige

80
@slagvaardige

zo lang je ovo-er bent zal het zo'n vaart niet lopen .
als ze eerst iedereen met 3 wijken aanpakken zijn ze nog wel even bezig denk ik zo.
en in deze temperaturen zal het qua nieuwe bezorgers ook niet stormlopen.

of 1 wijk op 1 van je kinderen zetten.. :idea:
cron