Re: Bloggie van de Slagvaardige

12
Lekker hoor, ik had vanochtend een afspraak en dus pas een gedeelte van de wijk erin zitten. Had de afspraak wel tijdens de regen dus de wijk alleen in de storm hoeven lopen!!
Mijn oudste blijft lekker over en de jongste op het kdv! Nu lekker mama-tijd en dan het huis even opruimen voor de oudste thuis komt met een vriendje. Breng vanavond of morgen het laatste stukje wel weg, maar dat van die tosti vind ik wel een goed idee ;)

Re: Bloggie van de Slagvaardige

13
Vrijdag 7 oktober 2011

Ik had geluk vandaag zeg. Vanochtend voordat ik wilde gaan lopen, kwam de regen met bakken uit de hemel. Zo erg zelfs dat mijn man de oudste met de auto naar school heeft gebracht. Als die van zijn zitvlak komt, dat wil wat zeggen. :lol: Normaliter gaat ze altijd met de fiets hoor. Weer of geen weer.
Ik dacht, ik wacht maar even. Gelukkig klaarde het tegen 9 uur op en de zon kwam zelfs eventjes door. Ik op de fiets. Ik heb mijn kleine wijk gedaan toen het droog was. En het bleef droog. (ondanks buienradar.) Zelfs even heerlijk in de zon gelopen. Ik was maar een anderhalf uur bezig (VSP en Postservice combinatie) en toen ik thuis was... begon het weer te plensen. Wat een geluk zeg. Toen het droog was, ben ik voor de grote wijk op de fiets gestapt en ik ben net thuis. Wederom geluk gehad zeg, met het weer. Een klein buitje, maar toen ik mijn capuchon opdeed, werd het weer droger. En nu ik thuis ben... plenst het weer! Maar dat deert me niet. De post zit er weer in en de boel is redelijk droog gebleven, ondanks de ongunstige weerberichten en donkere lucht.

Ook geen happen spinnenweb gehad. Die zullen wel weggeregend zijn.
Oh en @Elisa, ik loop een volksbuurt en een achterstandswijk. Beide wijken zijn wel supergezellig. De achterstandswijk heeft overigens nu veel nieuwe flats.

Re: Bloggie van de Slagvaardige

14
Van de regen had ik weinig last. Dat wil zeggen ´s ochtends en dan te te bedenken dat een postNL ochtend , gaat van 10.15 tot 12.00 uur.
Met mijn eerste wijk was ik zo klaar, een uurtje werk, lekker droog en zelfs het zonnetje kwam door. ´s middags gelopen in de regen, ook weer een uurtje.

Re: Bloggie van de Slagvaardige

15
Haha ik had t al over zwaaien eerder maar wat denken jullie van huppelen af en toe? Of een zijwaartse sprong,nee verspringen dat doen we niet en poststuk werpen ook niet.
Maar ik ben er zo eentje die over de hondemikken springt en de trapjes dubbelneemt, hekjes zijn voor mij hordenlopen haha!
Het lijkt wel atlethiek onderhand!

Re: Bloggie van de Slagvaardige

16
Over het weer vandaag was ik niet zo enthousiast. Afwisselend buien. Was nog behoorlijk nat geworden. Moest met de föhn mijn schoenen drogen. Eerst deed ik een trolleyroute en daarna kon ik mijn voorband van mijn fiets weer oppompen want die leek leeg. Gelukkig lukte het en was hij niet lek. Hup de stapels post erin en rijden maar. Was tegen half 1 klaar. De schoenen zijn ook weer droog. Kan ik ze morgen aan als we pakjes gaan bezorgen. Hopelijk is het dan beter weer. Geef mij de zomer maar hoor. Toen ik klaar was was de lucht blauw en scheen de zon. Ja toen wel. Kon er moeilijk op gaan wachten met meer dan 700 stuks post.

Re: Bloggie van de Slagvaardige

17
Ja dat lees ik ook wel eens hier dat men pas begint als de buien weg zijn maar idd dat gaat niet als je veel post hebt en onder schooltijd moet.
Dus in de regel loop ik dwars door alles heen en trek me niks aan van radars, zie ook wel vaak dat het later op de dag opklaart en denk dan aan de mazzelbode vogels die laat kunnen beginnen en kurkdroog blijven.
Natte schoenen zijn mij ook niet vreemd of tot op het bot nat zijn. T hoort er bij.
Na zon natte dag spring ik direkt onder de warme douche en lekkere droge spullen aan, je voelt je heel voldaan dan.
Ziek wordt je niet van nattigheid maar je moet wel warm blijven tijdens je werk dat is een pre.
Nadeel is wel dat je vaker moet plassen onderweg tijdens nonstopregen, :x

Re: Bloggie van de Slagvaardige

18
Dinsdag 11 oktober 2011

Hehe het zit er weer op! De herfst is nu toch echt goed begonnen. Gelukkig heb ik gisteren weinig post gekregen en heb ik vanochtend alles in een keer mee kunnen nemen. Eerste de ene en toen de andere wijk gedaan. Alles in de fietstassen.

Het fietspad is gerepareerd. Op de heenweg had ik de wind mee. Wind? Nee... het is storm. Uiteraard begon het te miezeren toen ik op de fiets stapte. Het zal ook eens niet he?

De grootste wijk als eerste gedaan en daar was ik binnen 2 uurtjes mee klaar. Daarna doorgefietst naar de kleine wijk. En ja hoor, de hoofdstraat is nog steeds opgebroken. Eerst alleen het laatste stuk, nu precies het deel dat ik moet doen, met de zijstraten erbij. Ik heb mijn fiets maar in het midden neergezet, want ik kon er nu ook niet meer met de fiets aan de hand langs. Een van die werklui zei nog enthousiast tegen mij; "wat een weer he?" En ik, al wijzende naar die modderboel "Nou, ik vind dat veel erger!" Hij viel stil. Ik dacht, ik ben nu misschien wel een beetje erg onvriendelijk geweest tegen hem. Hij kan er ook niets aan doen en hij doet ook maar zijn werk.

Maar goed. Ik de fiets maar neergezet en 5 straten tegelijk op de arm genomen. Hink-stap-sprong gedaan van de ene stoeptegel naar de andere, maar binnen 20 minuutjes zat alle post erin. Ik heb alles lopend gedaan en heb mijn fiets maar laten staan. Ik hou mijn hart vast als die agenda's komen, want hoe moet het dan? Nou ja, dat zien we dan wel weer.

Toen de post erin zat, ben ik aan het flatgedeelte begonnen. Dat ging lekker snel. Bij de een na laatste flat nog gezellig met de Postnl bezorger gebabbeld en samen gemopperd over de grote straat die opgebroken is. Precies in het midden van zijn wijk. Alleen hij had veel post en huis aan huis. Ik kon al die straten op een arm nemen. Hij niet. Dus ik heb niets te klagen.

Samen een thermoskan warme koffie gedeeld en geschuild in de portiek van de flat. Nog een straat gedaan en toen lekker naar huis. Om kwart voor 12 was deze dame klaar.

Mijn broek is door de regen een skinny jeans geworden. :lol: En hij begint nu pas echt te drogen. Ik ben dus al twee uur thuis. Maar het zit er weer op.

Morgen met goede zin de agenda's afwachten. Ze komen 's morgens vroeg. Als ik maar niet weer in de pyama zit, net zoals toen met die Ikea's. hahahaha

Re: Bloggie van de Slagvaardige

19
Wow 5 straten op je arm? Dat is mij nog nooit gelukt! Of je bent een Super Post Bezorgster met bionische armen.
Ik kan hooguit 1 straat meenemen of de helft ervan maar goed we hebben meestal ook best wat post te gaan.
Hier is het ook bal dat men een hoofdweg/verkeersader aanpakt maar het is niet mijn straat gelukkig al moet ik m wel steeds oversteken. Dat lukt nog steeds maar het is ook wel eens geweest zoals bij jou, dat heugt me nog steeds.
Nu met de kledderregens kun je je lol wel op voorlopig sterkte meis!
cron