Re: Bloggie van de Slagvaardige

21
Donderdag 13 oktober 2011

Zo, de VSP post is weer bezorgd. Ik had deze keer heel weinig, dus ik was in een uurtje klaar. Ik heb heerlijk genoten van het zonnetje en de vriendelijke groeten en gezichten van de mensen op straat. Ik kon gelukkig ook weer over het nieuw aangelegde fietspad. Ze hebben het oude fietspad gesloopt en de boel netjes geasfalteerd. Op de terugweg kwam ik erachter toen ik wilde oversteken om naar huis te gaan, dat de boel aan de andere kant nu is afgesloten. Gelukkig mogen we op het nieuwe fietspad ook terugrijden. Voor mij nu wel prettig, want ik hoef nu helemaal niet meer over te steken. Dus nu ben ik sneller thuis. Sta ik weer quite. (Y) :lol:

Voordat ik ging bezorgen ben ik eerst even naar de Postnl balie van een boekenwinkel geweest om een pakje af te geven van een boek dat ik verkocht had via een online boekenwinkel. (ik verkoop nl. ook boeken 2ehands) Die winkel ligt niet in mijn bezorgwijk, maar ligt wel op de route. Ik kom er nl. op de heen- en terugweg langs. Ik had zo weinig post, maar 62 stuks deze keer, dat ik alles op de arm maar even voor de veiligheid meegenomen heb naar binnen. Kon ik mijn post in de gaten houden. Hadden mijn fietstassen volgezeten, dan had ik dit natuurlijk niet gedaan. Dan was ik netjes na de bezorging naar huis gegaan. Pakje opgehaald en apart afgegeven. Uiteraard.

Ik kon alle post deze keer in mijn mandje kwijt en heb de rest van de wijk, met de fiets aan de hand gedaan.

Jammer dat de adresstickers van de Postcodeloterij agenda's van Sandd/Postservice nog niet zijn gebracht. Het is nu zulk mooi weer en ik ben al klaar met mijn VSP wijk. Ik had vanmiddag al behoorlijk wat weg kunnen brengen. Nou, ja misschien komen ze vroeg vandaag en kan ik voor het sorteren al wat doen. Anders maar morgen. Dan is het ook mooi weer en zaterdag geloof ik ook nog. Dan werken veel mensen niet en is het ook wat drukker (en gezelliger) op straat.

Re: Bloggie van de Slagvaardige

22
Hallo Slagvaardige: moet je nog veel PCL agenda's bezorgen? Ik heb vandaag (omdat het zo'n gaaf weer is) al heel wat gedaan. Moet nu nog 3 straten doen met een totaal van ongeveer 65 stuks. Dus dat schiet al op. Morgen gaan mijn man en ik pakketjes bezorgen en folders in de buitenwijken. En of ik daarna nog fut heb is maar de vraag. :lol:

Re: Bloggie van de Slagvaardige

24
Ik denk niet meer dat je puf hebt @Postbode7. :lol: Maandag is er weer een dag. Ik vind het ook wel leuk om weer een keer op een maandag op pad te gaan. De grote wijk is gisteren na de post helemaal gedaan. Nu hoef ik alleen nog maar de kleine wijk te doen. Die wijk met die hoofdweg die helemaal opgebroken is. Die bewaar ik voor het laatst. :lol:

Ik ga maandag vroeg beginnen. Misschien net na 8 uur. Dan zijn de graafmachines op die hoofdweg misschien nog niet in volle toeren. Desnoods doe ik die wel als eerste. De zijstraten daarvan aan een kant, kan ik achterlangs bereiken. Desnoods fiets ik maar heen en terug en ga via achterlangs naar de volgende straat. (snappen jullie het nog?) :mrgreen:

Het tweede deel van die wijk is alleen maar flat. De agenda's voor de flats kan ik ook in een keer meenemen in de tassen. Die zijn dan voor de tweede ronde. Het flatgedeelte is helemaal bereikbaar. Ik verwacht ook niet dat ze het daar gaan opknappen. Dat ziet er puntgaaf uit daar. En daar zijn ze een jaar of twee geleden geloof ik bezig geweest. Toen heeft onze bus een hele omleiding moeten maken een half jaar lang omdat ze er niet door konden.

Het is wel een overlast voor de mensen die er wonen hoor. Ik loop er een uurtje en ik ben weer weg. Maar mensen die aan die straat wonen, kunnen moeilijk hun huis uit. Voor hun voordeur is een gat met een plank erover. Er loopt een plank richting waar ooit de stoep lag. En dan stappen ze in een grote zandbak dat ooit straat heeft geheten. Dan zijn er nog de graafmachines, dus je moet nog uitkijken dat je geen zand over je hoofd uitgestort krijgt.

Mensen hebben hun fietsen provisorisch aan de kant geplaatst. Buggies en kinderwagens kunnen er sowieso niet door. Oversteken is geen optie, want de kuil is te diep en de weg is te breed. Bovendien ligt de stoep aan de andere kant ook open.

Hoe ik dat gisteren met de post gedaan heb? Ik ben de zijstraten via achterlangs gaan doen. Niet via de hoofdweg, maar via een tussenweggetje. Ook een verbindingsweg. En toen ik de hoofdweg moest gaan doen heb ik de fiets (die inmiddels niet meer zo vol was) in het midden geparkeerd en de laatste drie straten die ik niet via achterlangs kon doen, op de arm genomen. Het bejaardentehuis en het zorgcentrum had ik in het begin al gedaan.

Ben wel iets langer bezig geweest. Maar goed, het is gelukt. Daarna het flatgedeelte gedaan en toen was ik de opbrekingen binnen 5 minuutjes al weer vergeten.

Hoe het nu moet met ambulances en zo.. Alles is zo afgezet, dat er geen auto meer door kan.
Vandaar dat ik dacht, 'de grote wijk en de agenda's maar eerst'

Was wel leuk. Ik kreeg allemaal opmerkingen voor de grap van "ben je d'r nu alweer?" :lol: Heb wel spierpijn. :mrgreen:

Re: Bloggie van de Slagvaardige

27
Vandaag was een rare dag hoor. Eerst belt mijn dochter op dat zij en haar klasgenoten onderweg naar school er niet door kunnen omdat er een misdrijf is gepleegd op de weg waar ze overheen moeten. Er is blijkbaar een schietpartij geweest en er is een gewonde man in een auto aangetroffen. Overal politie. Omdat ze langs weilanden moeten, zijn er ook geen zijstraten waar ze door kunnen om naar school te gaan. Het is een lange, rechte weg. Uiteindelijk heeft een politieagent hen de weg gewezen, vertelde aan de telefoon.

Nou, ik ga op weg en kom in mijn eerste straat. Ook allemaal politie en ambulancepersoneel. Overal bewoners op straat. Kijken allemaal uiteraard heel ernstig. Ik heb wel veel post in die straat, veel blauw ook, dus ik bezorg de post maar rustig aan en zonder veel op te vallen. Ook uit respect natuurlijk. In een andere straat zijn ze aan het praten en ik loop langs. Dus ik vraag wat er verderop gebeurd was. Blijkt er een steekpartij geweest te zijn. Niet alleen daar, maar ook nog een paar straten verderop. Wel een straat die ik niet loop.

Mijn Postnl concullega kom ik tegen, want die loopt die andere straat wel, dus we hebben er nog even over staan praten. Nu heb ik pas 1 wijk weg.

Eerst maar even wat eten, wachten tot mijn dochter thuis is. En dan maar op naar de volgende wijk. Hopelijk is daar niets aan de hand. Geen idee ook hoe het met die mensen is.

Veel post gehad. Ook erg veel Klingels. Die lopen wel lekker snel weg. Ik kreeg er ook een brief bij bij de post, dat herlaadvergoeding vorige keer niet bijgeschreven was en dat ik een correctiebon kreeg. Dat was een leuke verrassing. :)

Re: Bloggie van de Slagvaardige

30
Ik bezorg in Gelderland. In Arnhem. En mijn dochter zit in Elst op school. Ik woon daar niet zo ver vandaan. Maar de wijk waar ik bezorg (waar die steekpartijen waren) ligt in Arnhem-Zuid. (maakt niet uit hoor dat jullie de plaats weten waar ik bezorg)

Het nieuws over de schietpartij zou geloof ik ook (volgens mijn dochter op televisie komen. TV-Gelderland neem ik aan) Een agent werd geinterviewd.
Op internet is er in ieder geval al wat nieuws over te vinden.

http://www.gelderlander.nl/voorpagina/b ... choten.ece

Ik lees net dat een medewerkster van DHL de man heeft aangetroffen. Mijn dochter zegt net 'dat klopt, er stond een DHL busje geparkeerd.'

(lachen als je dochter over je rug meeleest! (Y) :lol: :mrgreen: :lol: )
cron