Re: Bloggie van de Slagvaardige

44
Nou, vandaag was het super rustig op straat. Heb geen kip gezien. Het was wel veel kouder, dan ik gedacht had. Ik had geen muts meegenomen. Gelukkig wel handschoenen en voor mijn ene hand, waar ik de post mee in de brievenbus doe, had ik zo'n halve handschoen aan.

Ik liep in een straat waar ik toevallig een persoon tegenkwam. Die meneer kwam later op mij af toen ik naar de volgende straat toe wilde fietsen of ik alstublieft een zakdoekje voor hem had. :lol: Tuurlijk had ik die!

Mijn fiets irriteert mij wel ontzettend. Dat ding trapt zo K(&(&(^^^&* zwaar. Ik denk dat ik toch maar eens naar een andere (nieuwe) uit ga kijken. Ik heb altijd van die tweede/derde/vierde enz. handse, aftandse gevallen en dat breekt op een gegeven moment op. Dat ding komt gewoon niet meer vooruit. En ik moet bergje op/bergje af. :evil:

Ik kom toch langs de Halfords, dus maar eens kijken naar zo'n postfiets. Postnl had er destijds eentje in de aanbieding. Ik weet niet of ze nu zwaar fietsen of niet. Maar alles fietst waarschijnlijk beter dan dit *U(&(&( geval. :evil:

Tijdens het bezorgen nog wat gewhatsapped met de oudste dochter. Die wil na de middelbare school dietiek gaan studeren, maar nu moet ze nog een stageplek regelen in de richting wat ze ongeveer wil gaan doen, na de middelbare school. Ze heeft alle dietisten in de omtrek afgebeld, maar niemand neemt middelbare scholieren aan. Ook niet voor een weekje. Uiteindelijk het ziekenhuis gebeld, maar ook die neemt geen middelbare scholieren meer aan. Sommige scholen geven lijsten van bedrijven waar je het kunt proberen, een stageplek te bemachtigen. Maar daar doet de school van de oudste niet aan. De leerlingen moeten maar zien. Ze heeft ook al een stageplaats voor 30 uur weten te regelen voor de maatschappelijke stage. Dat is gelukkig wel gelukt. Maar de gewone stage nog niet. Het vervelende is.. geen stage gelopen, dan ook geen examen doen. Gelukkig hoeft ze pas volgend jaar examen te doen. Er moet vast wel iets te vinden zijn. Dan maar stage lopen in een iets andere richting. Zolang het maar een beetje bij het profiel past. Toch?

Het post lopen ging verder wel lekker. Even bij het zorgcentrum naar binnen geweest om wat op te warmen tussendoor. Het erge is alleen..... bij het zorgcentrum ging ik even naar het toilet. Ik trek mijn handschoen uit en .... laat dat ding in de toiletpot vallen.. :mrgreen: OMG! :mrgreen: De rest van de wijk, maar met een handschoen. Ja, de schone he? Die vieze heb ik doorgetrokken. :lol: Dus linkerhand met een volledige handschoen en de rechthand met zo'n halve. Was wel een koddig gezicht.

En na het bezorgen van beide wijken (ja ik kon alles voor het eerst in een keer meenemen) even op winkelcentrum Kronenburg onder de zonnebank gelegen. Ik wil een beetje bijkleuren. Zie zo bleekjes en ik vond een bon voor 14 minuten gratis liggen. Laat ik niet aan mij voorbij gaan. Haha.

Zo, net even bij Postservice afgemeld. We krijgen sinds deze slag geen bezorgbonnen meer in de bak. Alles is nu via het bezorgersportaal te vinden. De hoeveelheid kilo's van die bewuste slag en het aantal poststukken. Ik mis alleen de vergoeding. Die staat er niet bij. Daar baal ik wel van. Uiteraard kun je het natuurlijk wel zelf uitrekenen, maar het was zo handig om het meteen op de bon te kunnen zien. Het klopte ook altijd perfect. Maar nu zie ik het niet meer.

Ik ga daar toch maar eens achterheen. Het is wel handig dat je online op de dag dat je de post krijgt, de precieze hoeveelheid poststukken van jouw wijk kunt zien. Dat wel.

Maar ja, het bezorgersportaal heeft nog wel wat kinderziekten. Vorige slag kreeg ik een mailtje dat ik niet afgemeld was, terwijl ik dat meteen gedaan heb toen ik thuiskwam. Zoals ik altijd meteen doe. Het eerste dat ik doe is naar de computer lopen als ik klaar ben met de post. Ook kreeg ik de melding dat ik moest tekenen en een kopie van mijn ID-kaart moest geven voor die invalwijk van vorige week. Ahm.. ze hebben al een kopie van mijn ID-kaart hoor. haha en er stond ook bij dat de invalwijk voor onbepaalde tijd was. Nou mooi niet! Het was maar voor 1 keer. Mijn collega zou daar niet blij mee zijn geweest. :lol:

Emailtje verstuurd en dat is nu wel goed aangepast.

Zo, nu lekker even carnaval gaan vieren, bij alle drie de verenigingen hier op het dorp! Alaaf! (Y)

Re: Bloggie van de Slagvaardige

50
Het is ook nooit goed; de ene keer schrijf je te weinig, dan weer te veel. :-)

Ik heb ook nog niet alles gelezen, maar ik lees dat je op zoek gaat naar een andere fiets. Ik weet je budget natuurlijk niet, maar als je toch bij Halfords komt: zij hebben heel sterke leenfietsen, die lijken op de zgn postfiets (die ze een jaar geleden niet meer hadden). Met stevige standaard, drie versnellingen (voor mij genoeg in heuvelachtig Arnhem) en zo'n veer aan het stuur, zodat het stuur niet steeds omklapt als je de fiets neerzet.

Die fiets is ook nieuw bestelbaar voor (toen) 375 euro. Je zou eens kunnen vragen of je zo'n leenfiets (die je meekrijgt als een fiets in reparatie is) een dagje mag proberen. Mij boden ze gratis gebruik van de leenfiets aan, als ik hem later nieuw zou aanschaffen. Hij beviel mij goed, dus dat heb ik gedaan. (Als ze dat niet bij elke vestiging doen: het was die in het centrum.)
cron