Re: Bloggie van de Slagvaardige

81
Nou dat is nog eens een idee. Als ik er eentje moet afstaan, dan zou het op naam van de oudste dochter gezet kunnen worden. En als zij dat niet wil, dan op naam van mijn man. Ik denk dat wel meer mensen dat zullen bedenken. Luitjes met meerdere wijken.

p.s.: Waarschijnlijk zullen er, zoals @Har099 al schreef, wijken verdwijnen. En nieuwe bijkomen daardoor. Ben benieuwd wat er gaat gebeuren. Maandag begint week 13. Dus... :?:

Re: Bloggie van de Slagvaardige

82
Bezorgdag 26 maart 2013

Gisteren kwam de post vroeg. Ik was dus al snel klaar met sorteren. Er zat een envelop tussen met informatie over mijn wijken van Sandd Maps 2.0. Inderdaad, ik ga per 1 mei terug naar 1 wijk. De flatwijk mocht ik houden. De twee straten aan het uiteinde vervallen. Dat waren van die uitsteeksels en ik heb er twee flinke straten in de buurt voor teruggekregen. En inderdaad, het oneven deel van een straat aan de uiteinde van mijn wijk, is weg. Ik hoef die sloot dus niet meer over te steken.

Mijn wijkcode wordt wel anders. Mijn DAZ.. ergens in de 50 wordt nu DAZ... ergens in de 40. :)
Het vergoedingsysteem wordt iets anders. In ons geval geloof ik meer gelijkgetrokken met Sandd. En mijn wijkvergoeding gaat omhoog. De bloktijd wordt wel later. Tussen 15:30 en 18:00 uur. Maar ja, ik heb dan ook nog maar 1 wijk te sorteren tegen die tijd. Ik denk natuurlijk in 2 wijken. Dus ... ach.. :lol:
Al met al valt het mij mee.

Het bezorgen ging lekker vlot. Wel een vreselijke harde en gure tegenwind. De bult af ging amper. brrrr koud. Raar dat het volgende week al Pasen is.

Weinig mensen op straat en verder weinig te melden. Nu aan de koffie! (Y)

Re: Bloggie van de Slagvaardige

83
@slagvaardige

Gelukkig dat het meevalt.. flinke straten voor terug en dan ook meer post ..
mocht je niet zelf kiezen slagvaardige welke wijk je wil houden?

wijkvergoeding omhoog nu ook basisvergoeding genoemd waarin het afmelden is verstopt..
ging bij mij indertijd ook aardig omhoog :P

en je kan toch altijd invallen slagvaardige :idea:

Re: Bloggie van de Slagvaardige

84
Ja, inderdaad we gaan omhoog qua vergoeding en ik heb nu over de 800 bezorgadressen voor die wijk. Waarvan de meeste flats zijn. Vandaar dat ik er waarschijnlijk zoveel heb. Je bent nl. zo klaar met bezorgen. Maar ik heb er wel twee flinke loopstraten bij gekregen met meer dan 80 bezorgadressen in totaal.
De straten die afvielen, waren maar klein. Niet meer dan 20 adressen per straatje. En mijn collega moet nu flink om. Voor haar zal het vervelend zijn. Misschien dat ik ze straks in de toekomst er toch nog weer bij krijg.

Op zich vind ik het dus niet erg dat ik nog maar een wijk heb. En nee, ik kreeg gisteren gewoon de info voor die ene wijk. Dat is wat ik per 1 mei mag doen van hen. :lol: Maar, ik heb net wel een emailtje gestuurd met de vraag of ik zolang ze geen bezorger hebben, ik mijn andere 'oude' wijk zolang mag invallen. Nog geen reactie gehad, overigens.

En ik had me notabene al opgegeven als vakantie invaller per mei 2013. Ik weet dus niet of mijn 'oude' wijk nog bestaat, want de wijkcode van mijn flatwijk is 9 nummers omlaag gegaan.

Re: Bloggie van de Slagvaardige

87
Bezorgdagje 29 maart 2013.

Redelijk veel post deze keer. Veel van die witte envelopjes, waarvan ik dacht 'wat zou daar nu inzitten??' Ook veel van die Prioritygevallen ook met een pasje of zo erin. Zal wel van een of andere loterij zijn, waarvan je iets 'moet' activeren. Whatever! :lol:

Het lopen ging lekker vlot, ondanks de kou. Alleen een paar vlokjes sneeuw dat niet bleef liggen.

Ik kwam bij mijn eerste straat aan en er kwam een meneer naar buiten met mijn handschoen. Die was ik een week of zo geleden verloren. Hij zag dat het ding uit mijn zak viel toen ik wegfietste en had hem opgeraapt en voor me bewaard. Ik was te snel weg, dus hij kon mij niet meer achterna. Zo te ruiken was mijn handschoen nog gewassen ook. Hij rook naar Robijn of zoiets. Heerlijk. hmm.
Nou, dat was nog eens attent! Ik heb hem ook hartelijk bedankt! Weinig mensen op straat. Ook geen collega's of concullega's gezien. Ik was ook wel erg vroeg gisteren, de 29e. Ik ging om 8 uur al op pad.

Toen ik thuiskwam was het wachten op de chauffeur voor de vracht van 2 april. Nou, hij kwam pas om half 4. :lol: Ik had 'gelukkig' weinig post voor beide wijken. Dus ik heb meteen de tafel vrijgemaakt (ik sorteer tegenwoordig aan de eetkamertafel ipv de salontafel, omdat hij groter is. Handiger omdat ik nu meer straten heb dan voorheen) en de post maar meteen gesorteerd. Drie kwartier over wijk 1 gedaan en anderhalf uur over wijk 2.

Nu staat de post gezellig in de inham in de gang te wachten. Maar met de Pasen hebben we er geen 'last' van. Kan ik dinsdag meteen lekker vroeg op pad. (Y)

Oh ik vergat nog te melden, dat over die twee straten die per 1 mei bij mij wegvallen, geklaagd is door mijn collega die ze erbij krijgt. Ze moet flink om en wil ze liever niet lopen. Nee, kan ik mij voorstellen. Ze liggen in mijn blok, dus mij is gevraagd of ik ze aub aub toch nog wil blijven lopen. Ja natuurlijk wil ik dat. Het scheelt mij weer rond de 45 brievenbussen die ik meer heb en ik ben er misschien een kwartierje langer mee bezig. Bovendien loop ik daar toch in de buurt. Zij niet. Ze vechten het maar uit (Sandd moet het eerst goedkeuren blijkbaar) en ik hoor het wel. Ik hou me in ieder geval aanbevolen. :lol:

En de straat waar ik een slootje voor over moet, die krijg ik niet terug. Nou, dat vind ik niet erg, want daar moet ik voor omrijden. :mrgreen: En die straat past beter bij weer een andere collega die daar in de buurt loopt.

Re: Bloggie van de Slagvaardige

88
Nu zit ik bij Har te schrijven dat ze al een tijdje niets geplaatst heeft, maar ik zie dat mijn eigen ervaringen ook eindigden bij 30 maart. :lol:

Ik heb flink de griep gehad en ben pas weer drie of vier slagen bezig. Nu had ik dus echt griep en ik zal ook NOOOIT meer zeggen dat ik griep heb als ik verkouden ben. Is toch echt wel wat anders.. :shock:

Bezorgdagje 24 april 2013

Weinig post. De chauffeur kwam en zei dat ik geluk had, want op Rijkerswoerd (ook een wijk in de buurt) was de postcodeloterijprijs gevallen. Die bezorgers hadden heeeellll veeeel. Ik vroeg hem nog of het stroopwafels waren, maar daar reageerde hij niet zo op.

Bij mijn eigen post zaten een paar van die kleine doosjes van de Postcodeloterij. Misschien was dat wel de prijs. Geen idee wat in die dingen zit.
Op de heenweg was het lastig om over het fietspad te gaan, omdat werklui weer eens bezig waren. Moest een behoorlijke omweg maken om bij mijn wijk te kunnen komen.

Het lopen ging lekker, maar ik heb wel even gewacht totdat de regenbui minder werd. Hier werd het pas na 1 uur droog. Eerst goot het en later begon het te miezeren. In de miezerregen lopen is niet zo erg. Maar ik heb wel mijn regenjas aangetrokken en capuchon opgehouden.

Ik had een boek via Bol.com verkocht en die heb ik in mijn wijk eerst in de brievenbus gemikt, voordat ik begon te lopen. De concierge van het zorgcentrum waar de brievenbus staat, keek mij wel even vreemd aan. Ik dacht van 'ik neem aan dat hij de postzegels wel zag' :lol:

Tijdens het bezorgen zag ik mijn collega nog lopen. Ze liep in een straat die ik vanaf 1 mei erbij krijg. Zij krijgt krijgt twee straten die aan het uiteinde van mijn wijk liggen en die voor haar weer prettig dichtbij zijn.

Op de terugweg, bij mijn eigen huis aangekomen, kwam ik mijn collega tegen die ons dorp loopt. Ze vroeg of ik nu ook in het dorp ging lopen omdat hij in nu in drie is gedeeld. Ze is blij dat er een paar straten af gaan, want haar wijk was ook wel erg groot. De dijk is eraf en een stuk van de Rijksstraatweg. Ik was ook blij, want die wijk was echt geen beginnen aan. Wat een end en wat een.... puf, zucht afstanden.. :lol: Ik ga haar wijk in juni doen als ze met vakantie is, dus nu zie ik er niet meer tegenop.

Re: Bloggie van de Slagvaardige

89
Bezorgdagje 26 april 2013

Hehe, ik ben klaar (14:51 uur)
Vandaag om 8 uur begonnen met sorteren omdat de post gisteren erg laat was. Ik had geen zin om nog tot 22:00 uur te sorteren, dus ben ik vanochtend maar begonnen.

Het regende hier de hele ochtend. Ik heb nog even gewacht tot het zo goed als droog was. Maar toen ik in de eerste straat kwam begon het weer en het hield niet meer op. Gelukkig veel gesealde bladen.

Bij een van de flats stond een hele oude mevrouw met twee loeizware boodschappentassen en een bos bloemen in haar arm te wachten tot haar man open deed. Na enige tijd deed hij dat. En ze zette de tassen en de bos bloemen in de hal. Ze vroeg, terwijl ze naar de auto liep (ik denk om de rest van de boodschappen op te halen) of hij wat boodschappen naar boven wilde nemen. Toen ik klaar was met de post bij die flat en het hoekje om reed keek ik even naar binnen en zag ik dat haar echtgenoot de bos bloemen pakte en de twee zware tassen voor zijn vrouw liet staan. Tssss dacht ik.. :?

Bij de moskee was het druk. Veel, erg veel mannen die er naartoe gingen. Misschien was er iets te doen? De straat stond vol geparkeerd. Vriendelijke mannen ook, want ze zeiden mij bijna allemaal 'gedag' (Y)

Zo, nu even lekker afmelden en dan een warm badje. Heb ik wel verdiend dacht ik zo.
cron