Re: blogje har099bezorgster!

31
Carla41 schreef:vsp werd vaak bezorgd door selektmail?
Correct. VSP had maar in een deel van het land eigen POSTbezorgers. In de rest van het land was VSP gerechtigd om ZELF een vervanger te zoeken en koos dan steevast voor de goedkoopste en dat was Selekt Mail. In Groot Tilburg (dat liep van Ulicoten tot Udenhout) werd alle VSP post (vaak met TNT attributen erop) door Selekt Mail bezorgd. Tot grote ergernis van TNT bazen. Maar VSP claimde zelfstandig te zijn. Door de stomme houding van VSP sponsorden wij dus onze enige echte concurrent SM. S&D is nooit als prijsvechter concurrent gezien. Meer als een stel ferme hobbyisten die het toch maar aandurfden.

Re: blogje har099bezorgster!

32
@jan

die enige echte concurrent selektmail leed al jaren verlies op de nederlandse markt.
de enige echte concurrent kon slechts bestaan dankzij haar moederbedrijf Deutsche Post.

terwijl de moeders elkaar bevochten ... gingen de dochters samenwerken. hoe grappig.

de enige echte hobbyist... die overleefde tot nu toe op eigen kracht.
de kleine david tegen de grote Goliaths...
Sandd. :lol:

Re: blogje har099bezorgster!

33
@Elisa,
Daar krijg ik haast nooit de kans voor, het is bij ons breedt door de bocht gaan en dan snel aan de kant anders wordt je om ver gereden door iemand die zijn turbo aan heeft staan.
En ja had maar 2 postbakken, dus 1 bak per wijk! hoogste aantal postbakken is bij mij 14 postbakken!
@Carla
Ik maak van alles mee smorgens, dan zijn de meeste mensen nog half aan het slapen! Trouwens smiddags maak ik ook genoeg mee, zoals vanmiddag vraagt een bewoonster wanneer de postNL bezorger komt, ik dus heel braaf gezegt: geen idee mevrouw, ze zijn nog niet lostgelaten anders had ik ze al wel gezien!
vrijdags heb ik meestal maar 4 a 6 bakken, tenzij er ergens heel veel van is dan heb ik er wel meer!
@carla
Ag maak niet uit! trouwens had laatst een invalwijk, ik reed over een brug en daar stond een auto, daar achtervandaan kwam een meneer op een fiets en ik maar bellen en hij maar doorrijden op zijn slakken tempo! dus ik zo, verdomme bent u doof ofzo? of bent u gewoon blind? om zomaar schuin inneens te rijden zonder om te kijken! kreeg niet bepaald een vrolijk antwoord terug en die meneer heeft zeker tot een andere brug achter me aangezeten tot dat ik ergens snel wegdook!
Postbezorgster *religroup**sandd* :) is back since 8/7/13!

Re: blogje har099bezorgster!

34
har099bezorger schreef:..... en ik maar bellen en hij maar doorrijden op zijn slakken tempo! dus ik zo, verdomme bent u doof ofzo? of bent u gewoon blind? om zomaar schuin inneens te rijden zonder om te kijken! kreeg niet bepaald een vrolijk antwoord terug en die meneer heeft zeker tot een andere brug achter me aangezeten tot dat ik ergens snel wegdook!
We hebben eigenlijk een gevaarlijk beroep, een extra gevarentoeslag zou heel niet gek zijn. Ik had vandaag een kudde schooljongetjes midden op straat. Dus ik roep "tring tring"...... Geen reactie, sloffen rustig verder op een omhooggaande weg die al lastig genoeg fietsen is met zware post. Tot ik vlakbij was en toen gingen ze zo langzaam mogelijk opzij. Ook fiets ik langs een drukke doorgaande weg die ik vaak moet oversteken. Sta vaak lang te wachten en als ik dan ben overgestoken blijf ik voor het volgende adres wel eens die 40 meter op de weg fietsen in plaats van iedere keer terug over te steken naar het fietspad. Dan hangen sommige automobilisten meteen op hun toeter. Terwijl ik mijn hand dan al uit steek zodat duidelijk is dat ik er bij de volgende oprit af moet. Je zou denken dat men dat wel snapt :?

En ik zie er echt heel lief uit maar dat helpt helemaal nix 8-) .

Re: blogje har099bezorgster!

35
@postduif
Tja, al zet je een leuk uit ziende dame met minirokje op die fiets van je
dan als nog toeteren ze!
heb een kruising onderweg naar me postwijk, daar moet je midden op de weg gaan rijden om duidelijk te maken dat je naar links wilt... eerst een stel autos voorbij laten gaan en dan zoefff er tussen door glippen voor dat er weer een horden autos aankomen!
maak soms ook mee, als ik dan een zware lading hebt, dat ik dan bij de rotonde vol in de rem moet voor een stel fietsers, en zie dan maar die scherpe heuvel over te komen haha! nee bedankt ik wandel dan liever nog naar boven! maar men wat baal je dan als een stekker!

misschien idee, maak van hout 2 arme met 2 handen er aan, en dan die uit steken als je af wilt slaan, scheeld je de hele tijd je handen uitsteken :P
Postbezorgster *religroup**sandd* :) is back since 8/7/13!

Re: blogje har099bezorgster!

36
:shock: komt thuis, zag een rijtje van 5 bakken, dacht dat alles was, maar nee er stond ook nog wat achter...
in totaal 10 bakken postbakken gesorteert :shock: ben helemaal uitgeblust.. ben inmiddels 2 nieuwe stratenlijst rijker en volgende week wordt het *rustiger* :lol:
Postbezorgster *religroup**sandd* :) is back since 8/7/13!

Re: blogje har099bezorgster!

38
bezorgdagje 27/04/2012

Begint om 08:00, heb me route genomen die ik altijd gebruikt met drukke dagen. Tja je moet toch echt soms een route hebben voor rustige dagen en een voor drukke dagen. Toen ik begon was het droog, maar best wel vochtig. Met grote stapels door de straten heen gelopen, en maar blijven kijken naar de lucht en het werd maar donkerde en donkerde! Heb me eerste wijk 2x moeten bezoeken, geen mens die tegen me praatten, niet dat ik dat erg boeiend vond.

Om 09:15 was ik klaar met wijk 1. en dacht ja ik ga me regenbroek maar eens aantrekken.
kom ik thuis, ziet dat me mede collega ook zo iets had van, laat ik vroeg beginnen, post van sandd lag al weer op de deurmat! en toen ging ik zoeken naar me regenbroek! ik zoek zoek zoek, geen regenbroek! :cry: Dusja, me tweede wijk ingeladen, die kon ik dus wel mooi in 1x meenemen, enorm blij was ik.
Rijdt richting te stad, en ja hoor het was weer ochtendspits, deze keer zag ik ook mensen rennen in de stad, geen idee waarom blijkbaar toch een uitverkoop gemist. In straat 4 van me wijk, heb ik een verzorgingshuis, ik loop er naar binnen, gooid stapel voor stapel de poststukken neer, die vrouw meteen, zoo heb je de post opgespaart? nee mevrouw ik heb het gewoon gigastich druk! die vrouw oke en nu? tja en nu ben ik klaar mevrouw fijne sorteerdag en tot dinsdag! die vrouw lachen en maar blijven lachen, stapel was even groot als de stapel met krantjes die er lagen!

Inmiddels gaat het regenen, ik balen als een stekken en maar blijven lopen. Belt me baas van me andere werk of ik wilde werken. Ja hoor waarom niet?! dus ik als een speer alles weggelopen aan post. De postbakken netjes in een plasticzak gedaan en wegwezen! > ben erg benieuwt hoeveel bakken ik dinsdag hebt! Maar dat zie ik maandag wel als ik de deur weer opend thuis! :lol:

maar toch mooi om half 11 klaar zijn en dat met 10 bakken :mrgreen:
Postbezorgster *religroup**sandd* :) is back since 8/7/13!

Re: blogje har099bezorgster!

39
@har
:lol: (Y)
geweldig har.
je schrijft echt leuk.
je moet je stukjes bundelen joh en dan uitgeven.
en dan tegen die mevrouw.. fijne sorteerdag en tot dinsdag :lol:

ja... het sorteren was best veel vond je niet.
maar of je nu 8 -10 -15 bakken rondbrengt... het gaat bijna net zo snel (Y)


moet je zo lang werken dan har dat je pas maandag de bakken ziet?
of krijg jij ze pas op koninginnedag..
volgens mij zit je ons weer in de maling te nemen :P

Re: blogje har099bezorgster!

40
(Y) Carla!

Hahah, nog even en ik maak er een boek van!

Sorteren was echt een hel, was daar langer mee als dat ik het aan het rond bezorgen was.

Ik ben oproepkracht bij een kringloopzaak in dordrecht. Zordra ze me bellen moet ik direct na me post naar dordrecht. Helaas vandaag werd ik ook opgeroepen dus heb me lege postbakken buitengezet en ben weggegaan, dus ik zie maandag pas wat ik vandaag hebt gekregen!! :(

ik jullie in de maling nemen? :$ wel nee, zou niet durven
Postbezorgster *religroup**sandd* :) is back since 8/7/13!
cron