vrouw ligt 10 jaar dood in huis en PostNLwil ervan leren

1
In de Rotterdamse deelgemeente Delfshaven, in de Jan Porcellisstraat, is een vrouw dood gevonden. Nu blijkt dat ze al tien jaar dood is.
Wat ik dan het meest droevig vind is dat ze door niemand gemist werd.
Het tweede wat mij opviel was dat PostNL, bij mondde van Herbert van den Brink, naaar de betreffende wijk wil om hiervan te leren.
Echter wat valt hier van te leen voor ons postbedrijv(en).
Zelf heb ik eens een politie agent aangesproken omdat een bepaalde brievenbus erg lang vol bleef... de agent trok zich er niets van en ik moest dat ook maar doen.

Re: vrouw ligt 10 jaar dood in huis en PostNLwil ervan leren

2
Ik las in de krant dat het glas in de voordeur geblindeerd is, dus dan zie je de stapels post niet. Postbezorger kan er dan niets aan doen.

Heb zelf ook eens de poststapel in een gang zien stijgen en heb daar melding van gemaakt. Gelukkig bleek er niets met de bewoner aan de hand te zijn. Hij was gewoon uithuizig.

In de meeste gevallen is er ook niets aan de hand. Het is wel goed om op te blijven letten, zeker als je iets ongewoons ziet bij iemand. En dan maar bij een ander melding doen die het wel serieus neemt.

Buren kunnen dat ook doen ook als is men meer individualistisch ingesteld. Maar het zal toch af en toe blijven gebeuren. Er zijn veel erg eenzame mensen.

Vreselijk dat er mensen zijn die totaal niet gemist worden.
Laatst gewijzigd door slagvaardige op 23 nov 2013, 11:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Re: vrouw ligt 10 jaar dood in huis en PostNLwil ervan leren

4
Ik ben het eens met slagvaardige. Als de deur helemaal van hout is of het raampje is dichtgetimmerd kun je die stapel ook niet zien. Dan kun je er als postbode ook niets aan doen. Wel vreemd is dat buren die persoon niet missen. Maar ja, in een stad als Amsterdam (in een lange straat) kennen mensen elkaar niet eens. Triest hoor. Veel huizen hebben glas in de deur en dan kun je het wel zien. Of als de brievenbus al 2 weken of langer propvol is en maar niet geleegd wordt. Dan bel ik aan en vraag of ze dat ding eindelijk eens leeg willen maken omdat dan de post en de kranten er weer in kunnen.

Re: vrouw ligt 10 jaar dood in huis en PostNLwil ervan leren

6
In het begin wel ja, maar na tien jaar niet meer. De dirwcte burwn wonen er misschien nog niet zo lang. Ze dachten dat het huis onbewoond was. De onderbuurman heeft de vrouw in 2002 voor het laatst gezien. Als je dan ziet dat de gordijnen gealoten blijven, zou je denken dat hij wel een keer aan zou bellen. Blijkbaar dacht iederwwn dat ze bij haar dochter in Brabant was gaan wonen. Ja en je gaat niet zo gauw van het ergste uit. Dus ik kan de buren in dit geval ook wel ergens begrijpen.
cron