Re: Basisinkomen voor postbezorgers

11
Krijgen ze dan in Zwitserland € 400,-- als basissalaris? Niet slecht. Zoveel verdienen we nog niet met de post. En je kunt zoveel bijverdienen als je wilt. Stel dat ze het hier ook invoeren. Dan is het is alleen de vraag hoeveel % belasting je daar over (bijverdiensten) moet betalen. Maar of dit in Nederland ook kan? Hoeveel inwoners heeft Zwitserland? Ik neem toch aan dat die € 400,-- of welk bedrag dan ook alleen voor de volwassen bevolking is maar niet voor baby's, peuters e.d. Wel voor jeugd vanaf bijvoorbeeld 15 jaar. De kans is dan alleen dat die jeugd massaal het bijbaantje opgeven. Er komt dan wel werk vrij maar voor de jeugd is de discipline van het bijverdienen toch wel leerzaam. Je moet op tijd komen, je gedragen, je moet instructies opvolgen. Allemaal nuttige voorbereiding op het latere leven als ze van school of universiteit komen. Ik denk toch dat de WW'ers toch wel werken willen want hiermee kun je je huur e.a. vaste lasten niet betalen. Maar ja, we zien wel of het in heel Europa ingesteld wordt. Het is nu nog maar een idee. Maar voor ons postbodes zou het wel aardig zijn naast ons salaris.

Re: Basisinkomen voor postbezorgers

12
marloes schreef:Ik sta hier ook niet om te springen.
Ik woon op het moment in een straat waar meer dan 75% niet WIL werken en leven op mijn belastingcenten. Dit zou er alleen voor zorgen dat ik straks minder geld overhoudt omdat ik nog meer kwijt ben aan belasting, zodat zij op hun luie reet kunnen blijven zitten.
Sorry dat ik zo scherp uit de hoek kom en als ik mensen voor de kop stoot, maar van mij mogen ze die hele uitkering afschaffen! Werken voor je centen!

Mensen die niet KUNNEN werken of geen werk kunnen vinden.. prima! Daar kun je niks aan doen.
Maar ik heb het nu echt puur en alleen over die luie mensen. Ik wil niet eens meer met mijn buren praten die zo leven, want elke keer lopen ze weer te pochen over hoe geweldig ze het hebben. Ze hoeven niks te doen en het geld wordt gewoon gestort. Ze hoeven geen waterschapsbelasting of andere gemeentelijke belastingen te betalen en ze krijgen ook nog eens allerlei vergoedingen zoals huurtoeslag. En als de wasmachine stuk is, KRIJGEN ze gewoon een nieuwe. En ondertussen staat er een dikke auto voor de deur en zijn ze voorzien van de nieuwste smartphones, de grootste televisies en nog net geen gouden toilet bril!

Op het moment verdien ik minder dan die uitkeringtrekkers, maar ik mag wel al die gemeentelijke belastingen betalen. Ik krijg geen huurtoeslag en ik heb een ouderwets telefoontje met prepaid. En dat maakt mij helemaal niet uit. Ik ben gelukkig met mijn leven. Ik leef al mijn hele leven met minder en ik redt me prima :)

Mijn schoonouders leven nu net rond de arme grens, omdat zij geen uitkering krijgen. Mijn schoonouders zijn beide dupe van faillietsegment van een bedrijf. Hebben het laatste maand loon niet gekregen en hebben geen recht op uitkering. Ze solliciteren zich een eind in de ronde en de beetjes die ze bij elkaar schrapen, moeten ze direct betalen aan de belasting! Het is om te janken!

Ze mogen al die luie donders aanpakken! Want echt niet dat zij vrijwilligerswerk doen. Ze hoeven zich maar 1x per jaar te melden en daarmee is het weer klaar!
Ik heb ook dierenopleiding gedaan, maar werk met dieren, maar het is heel moeilijk te vinden. Dus ik heb nu iets anders gezocht en maak regelmatig lange wandelingen met de honden van een kennis. Prima zo.

Vrienden van mij houden hun hand op. De een zegt "ik wil graag met hout werken, maar die is zo moeilijk te vinden" Ga dan toch iets anders zoeken behalve iets met hout.

De ander heeft gesolliciteerd op werk die op haar opleiding afstemt. Maar niet aangenomen omdat ze geen ervaring heeft. Ik zei ga dan toch vrijwilligerswerk doen om meer ervaring op te doen? Zij zegt: ja, maar dat is zo moeilijk te vinden, terwijl ze niet gewoon gaat kijken of er wel vrijwilligerswerk is.... :evil:
ex Sandd Postbezorgster

Re: Basisinkomen voor postbezorgers

13
Ik heb ook al getekend. Natuurlijk moet iederreen werken, zoveel hij/zij kan. Er moet een psychische omslag komen: je werkt gewoon voor de samenleving; niet meer voor 'jezelf' wat ook al schijn is, door alle belasting, btw, etc die je moet betalen. De politiek moet alleen niet meer raak regeltjes verzinnen (dat hoeft dan ook niet meer) en bovendien moet zoiets mondiaal aangepakt worden. Ik zou, als ik in de Europese Unie zou werken het boek 'Sociale Driegeleding' van Rudolf Steiner minitieus gaan bestuderen, want dit is iets wat aan allerlei 'wetten' moet voldoen, anders wordt het een chaos. Let wel: geen wetten verzonnen door mensen! Als er geen vrijheid zou heersen in het onderwijs en kunst, wordt het een chaos. (kijk maar!) hierin zou schenkgeld moeten heersen, dus de mensen zèlf bepalen waar hun geld heen gaat, niet de overheid. Als het concurrentieprincipe zou gaan heersen in de dienstensector, dan wordt het ook chaos, want daar past het niet. Kijk maar naar de hoge vergoedingen voor topmensen van ziekenhuizen, dit principe hoort in het economische leven. Maar ook daarin moet de broederschap heersen. Vrijheid, gelijkheid, broederschap dus. Die Napoleon was eigenlijk een wijs man! Gelijkheid hoort in de dienstensector: geen winstoogmerk!
cron