Re: Gehoorstoornis door kattenverjager van 140dB?

31
@slagvaardige

tot die niet meer wegggaat, vraag maar aan verzendenenontvangen.
als je weet waar die is.. kan je mischien een verzoek bij de gemeente indienen
dat dit geluid wordt aangepast.

kunnen die lui van de milieu criminaliteits politie niet met een apparaatje gaan meten?
als bij ons in de buurt een feestje is, staat de politie ook snel op de stoep met
a.g.v. een klacht over geluidsoverlast.
Laatst gewijzigd door Carla41 op 11 jun 2014, 11:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Re: Gehoorstoornis door kattenverjager van 140dB?

33
In mijn verdere zoektocht kwam ik in medische boeken tegen dat hogere tonen (hoogfrequent geluid) schadelijker is. Helaas ontbreken in deze diverse boeken die ik gelezen heb een onderbouwing. Dit ben ik nog aan het uitzoeken. Zoals het er nu op lijkt hier een commercieel belang achter schuil te gaan. Zo onderzoekt zowel TNO als NVWA alleen het volume van het geluid maar de toonhoogte wordt achterwege gelaten in het onderzoek. De laatste onderzoek over hoogfrequent geluid was in 1966.

Re: Gehoorstoornis door kattenverjager van 140dB?

38
jandegraaf schreef:beginnen gewoon een nieuw blog het volgende blog zal wel KATTENVERWIJDERAAR van 140 DB worden of zo iets.
maar bezig blijven doen we en dat terwijl iedereen op dit forum dit allemaal tot in den treure heeft moeten volgen.
Nou ja: Ik maak er nu wel grapjes over, omdat het gedrag van VZO af en toe wat obsessief over kan komen, maar ik ben het wel met hem eens dat het een kwalijke zaak is dat er gewoon apparaten in de handel zijn waar je andere mensen blijvend gehoorbeschadiging mee kunt bezorgen. Als ik nu twee enorme luidsprekers in mijn tuin zet gekoppeld aan een sensor en elke keer als er iemand de tuin in loopt klinkt er stampende hardhouse op een volume van 100dB dan staat binnen no-time de politie voor m'n deur. Maar die piepdingen die zogenaamd niet hoorbaar zijn voor mensen (lees: niet hoorbaar voor mensen die reeds gehoorbeschadiging hebben opgelopen) zijn gewoon legaal.

Re: Gehoorstoornis door kattenverjager van 140dB?

39
IK heb vandaag de onderzoeken van België mogen ontvangen en daaruit blijkt dat die apparaten te hard zijn. Het gaat elke werknemer van de post aan. Het heeft ook te maken hoe goed je gehoor nog is. Als je ouder bent kun je de pieptoon wel horen maar dan een stuk zachter. Maar het kan ook nog eens zijn dat je jonger bent en het alsnog zacht ervaart. Misschien omdat je gehoor al grotendeels beschadigd is door Ipod die je te hard hebt gehad.

Mag ik in jouw oren schreeuwen? Nee, dat vinden we niet normaal maar een luidspreker mag dat dan wel? Newman gaf zelf ook aan dat hij last van deze geluiden heeft en snel wegrent.

Op je werkplek heb je allemaal arbo regels waarin ook het volume van je werkplek.

3000 keer gehoorschade bij bouwvakkers:

http://nos.nl/artikel/581288-3000-keer- ... -werk.html

En later als we dovig worden op overheidskosten maar een gehoorapparaat nemen omdat we het allemaal niet meer zo goed horen. Ik heb gelezen dat jongeren het niet interesseert dat ze hun eigen gehoor vernielen in de discotheek. Maar de problemen komen pas later. En dan is het te laat.

In het buitenland zijn veel meer dingen bekend dan in Nederland het geval is. Zo geven ze advies bij hogere tonen maximale volume van 70dB. Een dieren verjager heeft soms wel 100dB. Dat is 30 dB verschil waarvan elke 3dB het geluid dubbel zo hard is. Dat is dus 30 keer te HARD. Maar ja, Nederland was ook het laatste land waarbij asbest verboden werd. Als ik in die tijd dat er nog weinig over bekend was en hier in dit zelfde postbezorger forum mensen voor ging waarschuwen zou Jan dan ook zo reageren?! Ik dacht dat hij me toegevoegd had op de lijst dat hij mijn berichten niet meer zou lezen. En Jan, je moet niet meelezen hoor. Je klikt er zelf op. Kennelijk lees je in de krant ook berichten die je niet interesseren maar toch leest en heel erg veel ergert. Het lijkt erop dat jij obsessie tegen mij opvoert?

Er zijn ook apparaten te koop waarbij je mensen mee kunt blind maken. Als ik dat nu bij de brievenbus ga neerzetten? Mag dat dan niet en een te hard geluid mag wel? Verschrikkelijke dingen kunnen mensen helaas kopen op de markt.

Jan en ik zijn geen vrienden maar dat bekent niet dat je geen respect voor elkaar hoeft te hebben.

Het geluid gaat tig keer af en dat moeten de mensen tot in den treure horen....Waarvan mensen klachten krijgen als oorpijn, hoofdpijn, duizeligheid, misselijkheid en oorsuizingen (tinnitus). Het geluid dat blijvend is voor de rest van je leven en daarvoor probeer ik mijn mede postbezorgers voor te behoeden en te waarschuwen. Nu was er een nieuwtje dat ze deze geluiden willen gaan testen op mensen.....We hadden afgesproken dat we het bij één topic zouden houden en daar heb ik mij aangehouden.

Maar goed, ik zal niet meer berichten hierover. Mochten er mensen zijn die last hebben van deze geluiden het is zeer belangrijk dit kenbaar te maken. En een weblog op verzoek: http://www.pieptonen.nl
cron