Re: Laagfrequent geluid

22
Ja, heerlijk geslapen Elisa.
Ik heb geen vloerkleed.. Plavuizen.

van de week even de nieuwe kettingzaag uitgeprobeerd in de woonkamer.. wat een mooi geluid geeft deze.
(het regende namelijk buiten)..
oh verkeerde topic, dit was een hoogfrequent geluid :o

dus.. niet snel last van lawaai :lol:

Re: Laagfrequent geluid

24
RedSquirrel schreef:Bij ons is de hele zomer een zware diepe brom te horen van de airco's van een industrieel gebouw.
Er zijn metingen gedaan waaruit bleek dat het geluidsniveau "net beneden de norm van het toegestane" lag.
Al met al heb je daar niets aan: het geluid is de hele tijd aanwezig maar net niet luid genoeg om de situatie wettelijk aan te pakken.
Toen ik er met buren over praatte, zeiden die dat ze liever de hele zomer die constante brom hoorden, dan het verkeerslawaai uit de omgeving. Zoals met zoveel andere dingen hier, werd er dus weer niets gezamelijk ondernomen.

Heeft u hiervan ook nog de geluidsmetingen van? Nogmaals 1 op de 10 mensen heeft een groter frequentie bereik voor zijn/haar oren en hoort dus ook nog lagere geluiden. Ik ken iemand die weg wil uit Nederland omdat zij dag en nacht deze geluiden hoort waardoor ze niet meer kan slapen. Ook hebben oordoppen geen zin omdat het geluid overal door heen gaat. Laagfrequente geluiden hebben een enorm bereik.

Re: Laagfrequent geluid

25
Ik ben zelfs verhuist vanwege verkeers overlast mbt de straat langs ons huis alles wat erover rolde trilde en dreunde door onze woning, je wilt niet weten hoe deze lage geluiden doortrillen.
Dus vertel me niks over geluid en overlast pfffff. Of ik heb sonisch bionische oren...hoop het niet.
cron