Curacao pandnummers

1
Vandaag in op de Vlucht ergert John zich aan het niet vermelden van pandnummers op de huizen. Huisnummers op dat eiland lopen door elkaar, zowel even- als oneven nummers zegt John.

Vraag me af hoe ze daar postbezorgen? Daar moet je nog meer opletten waar je het bezorgd?!

Re: Curacao pandnummers

2
Ah joh, daar kent iedereen elkaar nog. Zij kijken gewoon naar de naam in bepaalde wijken, zoals bijvoorbeeld Otra Banda enz en bezorgen de envelop. Drinken een glaasje, gaan weer verder met bezorgen, worden ergens anders weer uitgenodigd voor een hapje en een babbeltje. Allemaal heel relaxed.

Dat boeit niet als de post wat later is. En de post in afgelegen gebieden, daar waar de grote huizen staan, daar wordt de post met een auto aangeleverd en anders haal je het op het postkantoor op.

Hetzelfde geldt natuurlijk voor Kampongs in Indonesie met die weerwar van straten. In allerlei andere landen precies eender.

Alles gaat veel relaxter. Die mensen staan er helemaal niet bij stil. En op Curacao is er altijd wel iemand die je erop wijst het vooral lekker kalm aan te doen als je het even niet meer ziet zitten. Krijg je een arm om je schouder er wordt je naar een tafeltje geleidt.

Als blanda moet je niet in bepaalde wijken komen in Willemstad, maar dat gebeurt ook niet. En ergens anders speelt het probleem niet. Ik kan mij wel voorstellen dat je het als Hollander even moeilijk zult hebben in die wirwar in bepaalde delen van de stad. Je sult er wat langer over doen. En nders is er altijd wel een mwute om je te helpen. Zo werkt het daar nog. :mrgreen:
cron