Re: Post geeft vrouw 88x tijdelijke contracten

11
al is het idee dat je daar veel meer uren kan maken wel weer een voordeel. :D
30/40 uur

Ronald onderstaand uit : Werken in Duitsland:

Er heerst een sterke drang tot efficiency, onder werktijd is er geen tijd om veel stil te staan en te praten,
Om te mogen werken, moet je als buitenlander in het bezit zijn van een Arbeitsgenehmigung of Arbeitserlaubnis (werkvergunning

ongekwalificeerd werk rond de €6-15 per uur betaald. Er wordt altijd in bruto lonen gesproken, dus voor belastingen en sociale verzekeringen. De belastingen kunnen daarentegen hoog oplopen, tot zo´n 50% van het bruto salaris.

Re: Post geeft vrouw 88x tijdelijke contracten

12
Carla41 schreef:al is het idee dat je daar veel meer uren kan maken wel weer een voordeel. :D
30/40 uur

Ronald onderstaand uit : Werken in Duitsland:

Er heerst een sterke drang tot efficiency, onder werktijd is er geen tijd om veel stil te staan en te praten,
Om te mogen werken, moet je als buitenlander in het bezit zijn van een Arbeitsgenehmigung of Arbeitserlaubnis (werkvergunning

ongekwalificeerd werk rond de €6-15 per uur betaald. Er wordt altijd in bruto lonen gesproken, dus voor belastingen en sociale verzekeringen. De belastingen kunnen daarentegen hoog oplopen, tot zo´n 50% van het bruto salaris.
Ik zal morgen eens met Anton gaan praten... om het hem af te raden. Maar waarschijnlijk is hij hier allang van op de hoogte. Hij heeft familie in Duitsland en spreekt heel erg goed duits.

Re: Post geeft vrouw 88x tijdelijke contracten

13
Anton zegt dat hij heel goed beseft dat je in Duitsland alles goed vast moet laten leggen in een contract. Van die werkvergunning, heb ik hem niks verteld, omdat je als Nederlander in de EU nooit geen buitenlander kan zijn. Anton is geen asielzoeker, hij is Nederlands en daarom ook Europees staatsburger wat hem bepaalde rechten geeft in Duitsland

Re: Post geeft vrouw 88x tijdelijke contracten

15
Carla41 schreef:@Ronald
hee ronald was je er weer :P

dat van die werkvergunning had ik van een site werken in duitsland..
geld inderdaad niet voor europese inwoners.
dan staat hem niks in de weg om voor de deutsche post te gaan werken. Daar is het nog een fulltime baan in tegenstelling tot hier. ik zal hem missen als ie daar wordt aangenomen want Anton is nooit te beroerd om me belangeloos te helpen. Hij kent ook letterlijk ALLE wijken in Oosterbeek.
cron