Re: Zwarte Piet discussie

12
Mijn zus is met een Surinaamse man getrouwd en die lacht zich ook kapot om deze ongein. Heeft zich nooit gediscrimineerd gevoeld hoor door zwarte Piet en is er nooit mee gepest ook.

Mijn man maakte als klein kind een keer een blunder. Zijn vader had een gekleurde collega en hij nam hem een keer mee naar huis. Mijn man zat op de bank en riep heel hard "he daar heb je zwarte Piet!" Zijn vader wist niet hoe hij moest kijken, maar zijn collega lach blauw van het lachen.

Mijn zwager maakt zelf ook af een toe grapjes van wil je soms een negerzoen? En dan krijg ik een dikke pakkerd. Haha.

Hun jongste zit nog in de jaren dat ze geloofd. Die zit al met smart op het Sinterklaasjournaal te wachten en de Club van Sinterklaas. Nooit heeft ze Piet geassocieerd met haar pa of de rest van haar familie. Die het overigens ook een leuk kinderfeest vinden. Dat kun je een kind niet afpakken. Een kind dat nog gelooft en al een jaar of zes/zeven is weet heis wel dat er geen regenboogpieten bestaan.

Geloven ze meteen niet meer.

Re: Zwarte Piet discussie

13
Ja het is een paar jaar geleden begonnen met zo'n Zweedse doos. Zij vond Piet discriminerend. Ze woont in Zweden nota bene. Kent het gebruik hier niet eens. Ze kreeg de afschaffing van het Sinterklaasfeest er niet door. Maar ik denk dat hierdoor er wel mensen zijn gaan 'nadenken' en er een leuk kinderfeest nu helemaal naar de mallemoeren gaat.

Re: Zwarte Piet discussie

14
En als de buurman of overbuurvrouw straks met hun bekende toet en met een stel vegen over hun gezicht worden gezien en herkend door de buurkinderen? Moeten ze dan zeggen dat ze een bijbaantje hebben?

Krijgen ze de belastingdienst nog op hun dak ook! Hahaha Oh nee het is vrijwilligerswerk. Maar je wordt natuurlijk zo herkend.

Re: Zwarte Piet discussie

19
Geinig hoe die twee dat in dat filmpje uitgevoerd hebben redsquirrel. Komisch einde ook met die witte lakens. Ik zie het al voor me. Ze lijken dan meer op een stel spoken dan op knechten van de Sint. En jouw reactie vond ik ook komisch en treffend Newman. Overigens mag Sandd in december ons best met chocolademunten verrassen maar dan graag melkchocolademunten. Witte mogen ook. Puur is weer te donker, gaan ze weer over zeuren dat die teveel op negers zouden lijken. Die munten halen het weekend dan niet hoor :lol: . Elisa, je hebt helemaal gelijk met dat hardwerkende maar slaaf voel ik me niet hoor. En Slagvaardige heeft het ook goed verwoord. Het is een kinderfeest en een oude traditie en het is van de gekke dat bovendien een Zweedse doos daar zo moeilijk over gedaan heeft dat een stelletje intolerante buitenlanders er nu moeilijk over gaan doen. En ja, die slaven zijn al lang onder de groene zoden verhuisd. Daarvan zijn alleen nog maar wat botten over. Pieten zijn zwart vanwege het klimmen door de schoorstenen (heb ik vroeger geleerd). En zelfs kleurlingen in Nederland blijken zich rot te lachen over die onzin en blijken er helemaal geen problemen mee te hebben dat die pieten zwart zijn. En nee, waarschijnlijk heten kleurlingen niet Piet. En er bestaan ook geen gele pieten of rode en het is ook vaag als de buurman met een stel vegen de zak met cadeaus voor de deur zet.

Re: Zwarte Piet discussie

20
Hoorde wel dat er kinderen (gekleurde huidskleur) gepest worden in de sinterklaastijd, maar dan vraag ik me af of dat echt aan de periode ligt of dat het wellicht toch al een kind is dal gepest wordt en in die periode weten de pesters dan DAT erbij te pakken. Snappen jullie me nog? Ik kan me namelijk niet indenken dat er echt alleen gepest wordt in de sinterklaastijd , maar correct me if i'm wrong
cron