Nieuw oplichtingstruc

1
Postbode aan de deur !!! (géén grap) let op en stuur dit door ter info

Nieuwe oplichting truc :

Er zijn mensen die afgelopen week bezoek kregen van een postbode.
Deze kwam een pakketje brengen van Welzorg (een bestaande organisatie).
Hiervoor waren portokosten verschuldigd.
Op het pakketje stond het verzoek deze 1,60 niet contant te betalen, maar te pinnen ivm veiligheid.
Deze postbode had een "mobiel pinapparaat" bij zich.
Deze mensen overhandigden het pasje en toetsten de pincode in.
De postbode liet de pinpas "per ongeluk" uit zijn handen vallen, bukte zich en gaf het pasje terug.
Na een tijdje voelden deze mensen toch nattigheid.
Raadpleegden hun bank en hun rekening bleek te zijn leeggehaald.
Direct in de portemonnee gekeken en zagen de gedupeerden dat men niet het eigen pasje had terug gekregen, maar dat van hoogstwaarschijnlijk een eerder slachtoffer (reeds geblokkeerd).
Het volgende slachtoffer zal ongetwijfeld opgezadeld worden met het pasje van één van deze mensen.
Laat dit niet gebeuren en waarschuw je ouders en familie / vrienden / kennissen voor deze nieuwe truc.

Bron: Facebook
ex Sandd Postbezorgster

Re: Nieuw oplichtingstruc

2
Dan zei iemand die bij PostNL werkt:

Dat kan niet.. POSTNL doen dat niet zo als postbezorger die neem nooit pinapparaat.. Ik merk ook dat sommige mensen doen alsof hij/zij werk voor postaal vanwege door post kleding.. Toevallig zag ik paar maanden geleden dat POSTNL kleding stond bij kringloopwinkel te verkopen.. Ik dacht "jeetje dat is niet best, hoor!"

Dus daarom als je stopt bij PostNL, Sandd of wat dan ook, de kleding niet in de kledingcontainer deponeren, maar teruggeven!
ex Sandd Postbezorgster

Re: Nieuw oplichtingstruc

5
Dank je, een gewaarschuwd mens telt voor twee. Al voel ik al nattigheid als 1,60 zou moeten pinnen. En je moet NOOIT je pasje afgeven. Je moet zelf je pasje in het automaat stoppen en er zelf weer uithalen. En ja, dat zogenaamd laten vallen is een verwisseltruc. Ondertussen pakt hij een ander pasje ergens vandaan en houdt jouw pasje en plundert jouw rekening want dat apparaat kan waarschijnlijk pincodes opslaan. Iedereen kan zo'n pakje van Welzorg wel namaken. Waarschijnlijk is dat doosje nog leeg ook.
cron