Re: Budget postzegel post met minder hoge prioriteit

2
verzendenenontvangen schreef:In het Algemeen Dagblad wordt (dit weekend) vermeld dat de VVD graag wil dat er een mogelijkheid komt voor post dat niet urgent is en binnen 3 dagen bezorgd kan worden. De budget postzegel kan dan goedkoper worden.
De VVD, is dat niet die partij die zo'n voorstander van de vrije markt is? Waar bemoeien ze zich dan mee? Een product komt er omdat er vraag naar is, niet omdat een politieke partij dat wil. Of is dit soms een geforceerde manier om de postzegelprijs omlaag te krijgen zodat ze straks kunnen beweren dat de liberalisatie en privatisering zo'n goed idee waren.

Je hebt trouwens al een soortgelijke zegel, nml de decemberzegel. En die is nauwelijks goedkoper dan de reguliere postzegel (59 vs 64 cent, geloof ik).

Re: Budget postzegel post met minder hoge prioriteit

3
Newman: Ik denk dat de VVD de regel wil veranderen dat de post persé binnen 24 uur bezorgd dient te worden. Behalve dan natuurlijk wanneer je de post na bepaald tijdstip niet meer gelicht word, op vrijdag/zaterdag/zondag.

De VVD kwam met het voorstel en PostNL weet niet of dit wat is, dat zouden ze dan moeten onderzoeken. Ik hoop dan niet dat we straks weer de 2 bundels weer hiermee terug krijgen.

Re: Budget postzegel post met minder hoge prioriteit

7
Newman schreef:
verzendenenontvangen schreef:In het Algemeen Dagblad wordt (dit weekend) vermeld dat de VVD graag wil dat er een mogelijkheid komt voor post dat niet urgent is en binnen 3 dagen bezorgd kan worden. De budget postzegel kan dan goedkoper worden.
De VVD, is dat niet die partij die zo'n voorstander van de vrije markt is? Waar bemoeien ze zich dan mee? Een product komt er omdat er vraag naar is, niet omdat een politieke partij dat wil. Of is dit soms een geforceerde manier om de postzegelprijs omlaag te krijgen zodat ze straks kunnen beweren dat de liberalisatie en privatisering zo'n goed idee waren.

Je hebt trouwens al een soortgelijke zegel, nml de decemberzegel. En die is nauwelijks goedkoper dan de reguliere postzegel (59 vs 64 cent, geloof ik).
Deze keer ben ik het met je eens. Waar bemoeit de politiek zich mee. is hier wel vraag naar?

Re: Budget postzegel post met minder hoge prioriteit

10
Budgetzegel voor lagere prijs als je het best vindt dat de brief pas 3 dagen later aankomt? Nou,ben benieuwd hoor. Maar daarover gaat de VVD helemaal niet maar wel de NMA. Laatst las ik op dit forum dat de universele postdienst (UPD) van PostNL dit jaar zou verlopen. Misschien kan Sandd hier inspringen. Mij best want ik vind post bezorgen prettig werk en wil het best meer dagen per week doen. Bijv. Ook op woensdag of donderdag. Je bent er lekker buiten (nou ja, soms minder lekker als het sneeuwt of hard regent) mee bezig en die stapel brieven voelt lekker aan. Sandd is best veel aan het innoveren en heeft ambitie genoeg dus ik ben benieuwd wat men dit jaar weer voor nieuwe diensten gaat aanbieden. Hopelijk hebben wij bezorgers er dan ook wat aan omdat we het moeten bezorgen.
cron