Re: Budget postzegel post met minder hoge prioriteit

12
verzendenenontvangen schreef:Carla41 met we moet je dan ook niet letterlijk zien.

Meer informatie over de budget postzegel kun je lezen op:

http://deliefde.vvd.nl/actueel_13896/73667/

Er zijn volgens mij wel degelijk regels dat 98% of zo'n percentage dat PostNL de post binnen 24 uur dient te bezorgen. Ik heb even gezocht in Google maar kan de betreffente wettekst niet zo snel vinden.
Dat betoog rammelt aan alle kanten. De VVD wil dat de postzegel goedkoper wordt, maar pleit tegelijkertijd voor een verschraling van de dienstverlening, met minder bezorgdagen of helemaal geen bezorging meer (kom de post maar halen). Dat betekent echter helemaal niet meer keuze voor de consument, want als je bezorgdagen schrapt, kan een klant ook niet meer kiezen voor 24 uurs-bezorging. Dan kun je uiteraard wel de 24 uurs-post met de pakketdienst meegeven, maar dat is veel duurder dan met de voet-fietsbestelling.

Aangezien de gemiddelde particulier nog maar iets van 20 euro per jaar aan postzegels uitgeeft kan de VVD zich beter zorgen maken om het betaalbaar maken en houden van de echt grote kostenposten. De premies voor de zorgverzekering, de huurprijzen van sociale woningbouw, etc.

Die Universele Dienstverlening opsplitsen lijkt me ook een beroerd idee. Dan zou je de postbezorging openbaar moeten gaan aanbesteden, en gaat een brief van Schin op Geul naar Paterswolde door de handen van talloze bedrijfjes die er allemaal aan moeten verdienen. Bovendien vergeet de VVD dat er aan consumentenpost geen droog brood valt te verdienen (behalve rond de Kerstdagen). Niet voor niets heeft Sandd er weinig belangstelling voor. Ik denk ook niet dat andere postbedrijven staan te springen om de bezorging van consumentenpost over te nemen, of ze zouden er vette subsidie voor moeten krijgen.
cron