Re: Machine X vreet post én banen op (AD 18/12/15)

11
Ik heb ook twee vaste wijken op de piekdagen en drie op de daldagen. We hebben bij ons op het depot afgesproken dat als we een wijk vervangen we altijd de werkelijk gewerkte meertijd bijboeken omdat we anders de collega 'naaien' die de wijk voor vast loopt. Maar hoe het in werkelijkheid is?
En vaak in de vakanties en in de zomer hebben we hulpkrachten. Controleer het dan maar.

Gelukkig doet onze TC niet moeilijk, maar ik heb hier op het dorp wel eens ingevallen op de grootste wijk op zaterdag. De vaste bezorger doet er structureel 4 uur over wat ook klopt. Een invalkracht krijgt 2:28 uur aan basistijd. In de hoop dat een invaller zich schuldig voelt en misschien maar een half uur of een uur extra tijd invult ipv twee uur.
Gelukkig invallers hebben ze de vaste basistijd verhoogt naar 3:30uur op zaterdag per 1 januari 2016.

Toevallig wist ik hoe lang je over die wijk doet omdat er een flink stuk nieuwbouw bij is gekomen en omdat er veel vrijstaand huizen en lange oprijlanen zijn en een enorm lange weg waar die vrijstaande huizen aan staan.

Ik heb gewoon de admi gemailed en de TC. Die weten heus wel hoelang je over die wijk doet in werkelijkheid. Ze hoeven maar naar de vaste te kijken. Slimmerikken. Haha

Maar een ander denkt dat hij langzaam is vult uit schaamte bijna niets in...

Re: Machine X vreet post én banen op (AD 18/12/15)

12
Helemaal gelijk. Hier ook overleg gehad in hoelang de wijk duurde. Ik heb verder geen naaste collega's, dus kan alleen overleggen als ik ze tegenkom.
En als je een collega hebt die niet of minder schrijft, ja dan heb je de poppen aan het dansen.
Van de 5keer per week dat je de wijk doet, zit er altijd wel wat tegen(vul maar in) en die ene/paar keer dat een collega invalt, kan die overal 'doorlopen'.
cron