Re: Huilen met Postnl! (1)

2
Dat ik begon met lezen dacht ik "wat een gelul"
Toch maar verder gelezen, tja als er zeven tassen post blijven staan gaat daar iets goed fout in de organisatie.
Ik mag aannemen dat het geen 7 tassen zijn van 1 dag ?
Dit krijgt een sneeuwbal-effect zoals die mevrouw schrijft.
Bedrijven/instanties gaan zich beroepen dat de brief/post wel is verstuurd en kaatsen de bal naar PostNl.
En andersom natuurlijk "ik heb geen post gehad enzzzz."

Diep triest daar.
Kan niet/Mag niet/Ongehoord/vul maar aan.

Lullige is, de bezorger mag de (figuurlijke) klappen opvangen.

Re: Huilen met Postnl! (1)

3
Je hebt alleen garantie dat een bericht is aangekomen als het aangetekend verstuurd is. verder moet je op goed vertrouwen afgaan. Bij ons is er 99,9999% zekerheid dat een stuk aankomt met 98% zekerheid dat dat de volgende werkdag is. Alleen credit cards en Tina's van S&D medewerkers blijken verloren te gaan.

Met zo'n track record sta je als bedrijf erg sterk. Ons bedrijf heeft dat track record. En verder ligt het toch aan de instelling van de bezorgers. Op ons depot kijkt de laatste die terugkomt of ook alle zakken weg zijn. Zo niet, dan wordt een TC ingeschakeld. Of we nemen zelf initiatief en sleuren die zakken met twee of drie man even weg.

Laatst ging het hier over de toekomst van mail en post. E-mail vervangt telefoontjes, geen brieven. Je staat als bedrijf sterker als je zegt een postzegel gespendeerd te hebben aan een bericht dan dat je er een mail tegenaan gekwakt hebt.

Re: Huilen met Postnl! (1)

4
En bij veel bedrijven sta je minder sterk als je een postzegel gebruikt hebt bij solliciteren. Je wordt dan snel voor digibeet aangezien. Als je je sollicitatiebrief en cv als bijlagen in een e-mail opstuurt sta je dan sterker.

Re: Huilen met Postnl! (1)

5
Dat laatste ben ik niet met je eens Jan.
Een @mail is wel degelijk rechtsgeldig (digitale correspondentie).
Al zie ik die oudjes uit die flat daar niet zo snel gebruik van maken.
Toch blijf ik het een schandaal vinden dat er "zomaar" 7 tassen post blijven staan zonder dat er ingegrepen is.
1 dag kan, is ook niet goed natuurlijk, maar een week ??

Re: Huilen met Postnl! (1)

6
99,9% Op tijd in de goede brievenbus? Ja, droom maar verder Jan272. Dat is zeker het cijfer van Koorstra

Ja ja, 99,9% resultaat. Droom lekker verder Jan272. De posttassen die blijven staan worden vast niet meegerekend. Anders kun je het getal meteen naar beneden bijstellen. :lol:

Re: Huilen met Postnl! (1)

7
postbode7 schreef:99,9% Op tijd in de goede brievenbus? Ja, droom maar verder Jan272. Dat is zeker het cijfer van Koorstra

Ja ja, 99,9% resultaat. Droom lekker verder Jan272. De posttassen die blijven staan worden vast niet meegerekend. Anders kun je het getal meteen naar beneden bijstellen. :lol:
Je user name begint met 'post'. Meestal houdt dat in dat je bij de concurrent werkt...

En je las niet goed. De 99,9999 % slaat op de fractie die uiteindelijk toch nog aankomt. Desnoods na 21 jaar. In het zuiden scoren we dik 98% (ik meen 98,7 %) dat binnen 24 uur aankomt.

Ach, als je 8 miljoen stukken per dag doet, dan valt 1 posttas daarbij in het niet.

Re: Huilen met Postnl! (1)

8
88CE schreef:Dat laatste ben ik niet met je eens Jan.
Een @mail is wel degelijk rechtsgeldig (digitale correspondentie).
Fout. Alleen als een E-mail meerdere keren op en neer geweest is tussen meerdere afzenders en ontvangers en er iedere keer text aan toegevoegd is, is een E-mail geldig. Van een losse E-mail kan niemand zeggen dat ie zelfs maar aangekomen is. En omdat er geen CRC checks op de mail zelf zitten kun je een ontvangen mail aanpassen en weer opslaan op je systeem zonder dat iemand daar ooit achter komt.
Uiteraard kun je ook mail 1 sturen en mail 2 bewaren. Geen haan die daar naar kraait. PDF sturen voor de zekerheid? Forget it. Mijn tekstverwerker opent hem direct en met minimale moeite heb ik de PDF veranderd en opnieuw aangehecht.
Mail is een vluchtig medium. En een geprinte mail is gewoon gebakken lucht.
cron