Met welk OS is je computer uitgerust?

Windows
Totaal aantal stemmen: 7 (58%)
Ubuntu
Totaal aantal stemmen: 2 (17%)
Linux
Totaal aantal stemmen: 2 (17%)
Macintosh
Totaal aantal stemmen: 1 (8%)
DOS (Geen stemmen)
CP/M (Geen stemmen)
VMS (Geen stemmen)
OS/2 (Geen stemmen)
Totaal aantal stemmen: 12

Re: OS

12
Ik weet het bij jou nooit, en ubuntu wordt ook wel windows light genoemd dus ik weet het niet... maar ik ben niet zo windows fan... al kan je soms niet helemaal zonder.

En aangezien je niet alles illegaal wil of kan doen. Gebruik ik wel veel dingen als Open Office en aanverwante zaken.

En je hebt toch wel heel geinige programma's als GIMP, Inkscape die best een hoop kunnen. Al moet je je er wel even in verdiepen.

Re: OS

14
Scully schreef:Ik weet het bij jou nooit, en ubuntu wordt ook wel windows light genoemd dus ik weet het niet... maar ik ben niet zo windows fan... al kan je soms niet helemaal zonder.
:)

Alleen positief. Je bent erg intrigerend. Je weet hoe je iemand nieuwsgierig kunt maken.

Inderdaad: Ubuntu is voor Windows Pentiti. Die het nog net niet los durven laten. Ubuntu heeft alles, behalve de echte Linux sfeer. Maar het is de eerste stap. Meteen in het diepe. Erg knap en dapper.
En je kan inderdaad niet helemaal zonder. Vooral als je kinderen op de middelbare school hebt zitten. Of bepaalde websites waar de open source browsers totaal geen raad mee weten omdat er weer een ongedocumenteerde functie in gebruikt is.
En aangezien je niet alles illegaal wil of kan doen. Gebruik ik wel veel dingen als Open Office en aanverwante zaken.
Mijn advies: KOffice. Sneller en uitgebreider dan Open Office. In KWord open ik een PDF file die daarna meteen bewerkt kan worden en met kleine modificaties weer als PDF opgeslagen. KOffice is de office suite die bij KDE zit.
En je hebt toch wel heel geinige programma's als GIMP, Inkscape die best een hoop kunnen. Al moet je je er wel even in verdiepen.
Open eens een terminal en type dan 'links www.google.nl' (of 'lynx') en vertel maar eens wat je ziet.....

Die terminal is de kracht van Linux. Kijk er eens naar en probeer eens wat uit. Weet je niet wat 'ls' of 'links' doet? Type dan 'man links' of 'man ls' en je krijgt het handboek van dat programma direct op je scherm.
Nog meer leuke opdrachten zijn wget, ncftp, du, locate. Als je een bestand kwijt bent draai je locate. Je hebt bv ergens een bestand genaamd Scully.jpg. Maar weet niet meer waar. Dan tik je in

Code: Selecteer alles

locate Scully.jpg
en daar staan dan alle locaties waar dat bestand staat. Je moet dan wel dagelijks een 'updatedb' uit (laten) voeren.
cron