Re: AD 19 april uw mening

13
Ook machinepost kan verkeerd zitten. Vandaag nog een los kaartje uit een enveloppe gehaald dat daar als een soort kangoeroebaby in gekropen was. Nooit gestempeld maar omdat ik perse wilde dat ie morgen OP ZIJN PLAATS IN DE GOEDE BUNDEL zit toch maar in de postNL bus gedaan. Anders komt ie misschien pas op dinsdag aan.
Brieven met postzegel en met roodstempel moeten (indien in jouw postcode-4 gebied) diezelfde dag besteld worden. Andere post waarvan je denkt dat ie heel belangrijk is mag je rondbrengen en daar kan je dan 10 - 15 minuten voor schrijven.
Nog nooit problemen gehad met 'overtijd'. Ligt er misschien ook aan dat ik niet ga zitten zeiken als er weer eens een wijk is blijven staan. Als er storingen zijn van een kant dan is dat meestal een teken dat er ook storingen zijn aan de andere kant. Punkt.

Re: AD 19 april uw mening

14
erika schreef:Ik vroeg mij al af wie het op zijn dak krijgt als ik er langer overdoe omdat het helemaal verkeerd gezet is.
Ik was het totaal beu dat Zetter X alles wat ie zet totaal de filistijnen in werkt. Dus gevraagd aan de VBG manager of ie van dit soort dingen op de hoogte was. Uiteraard niet maar hij zag het nut wel in van goede voorbereiders, want... Garbage In, Garbage Out. Ik denk dat ik wat bereikt heb.
Verder zijn de meeste zetters nog 'bodes' en de meesten daarvan hebben poep aan bezorgers. Ook dat kan je doorbreken middels contact met de VBG managers. Vooral als je duidelijk kan maken dat een goede voorbereider veel van jouw tijd kan besparen.
Wij postbezorgers zijn 'black boxes'. Aan de ene kant stop je er een zak post in, aan de andere kant komt er een bezorgtijd uit. Is die tijd te lang dan kan je de bezorger uitknijpen, maar dat werkt niet. je kan alleen de input, de zak post, beter voorbereiden. Dat werkt. Dat heb ik vandaag duidelijk gemaakt.

Re: AD 19 april uw mening

15
Carla41 schreef:maar tegen je bloedeigen collega zeggen dat ze haar hersens eens moet gebruiken.. dat zegt veel over de onderlinge solidariteit bij postnl in barre tijden.
Hoezo? Moet je dan alles zomaar goedkeuren als collegas de boel flessen? Wat is dat voor USSR mentaliteit?
Jij weet blijkbaar niet van het boekje dat we hebben gekregen waarin de 20 punten staan. Als wij weet hebben van collega's die bepaalde zaken doen die niet door de beugel kunnen, dan zijn we verplicht dat te melden. En als we dat niet doen en het komt later uit (en het komt altijd uit) dan waren we automatisch medeplichtig door het niet te melden. En vliegen we er ook mee uit.
Bij postNL kegelen ze je er gewoon uit als je je misdraagt. Of je nou de beste of de slechtste bent in een team, als je je niet aan de regels houdt komt de volgende dag de postale recherche bij jou thuis en dan moet je een verrekte goed verhaal hebben. Moet ook wel natuurlijk met de soort post die wij versturen.
Bij S&D zijn er geen regels die kritisch zijn. Kan ook niet als er geen gezagsverhouding is tussen niet-baas en niet-werknemer. En als jij een IKEA boek verliest of dumpt dan is er geen man overboord. Maar als in een wijk stelselmatig alle staatsloten verdwijnen dan is dat heel anders.
Een bedrijf waar je geen kritiek op collegas en bazen mag hebben is een dictatuur. Of een bedrijf van niet-bazen en niet-werknemers. Bij postNL wordt het gewaardeerd dat je je mening geeft (mits die hout snijdt) want wij hebben ontslagbescherming en het bedrijf heeft ruggegraat.
S&D en postNL zijn zo totaal verschillend dat er eigenlijk andere aparte fora voor moeten zijn. Het is het verschil tussen respectievelijk een buurtwacht en de marechaussee. Ze doen allebei hun werk maar op totaal verschillende niveaux.

Re: AD 19 april uw mening

17
erica gaf volgens mij gewoon haar mening over postnl.
en dat moet kunnen dacht ik zo!

dat zie ik niet op 1 lijn met collega,s die de boel flessen.

en over sandd als buurtwacht en postnl als marechaussee?
tja, we hoeven bij sandd niet gedrild te worden,
er hoeft geen gezagsverhouding te zijn en toch kan je je werk goed doen.
ik spreek voor mezelf.

Re: AD 19 april uw mening

18
Als je niet tegen kritiek kunt, moet je lekker achter de geraniums gaan zitten, want dan kun je in geen enkel bedrijf aarden.
Als ik mijn werk niet goed doe, krijg ik op mijn donder van mijn TC...andersom werkt dat ook zo!
Ik ben duidelijk naar mijn collega's en verwacht ook van hen, dat ze duidelijk naar mij zijn!
Goede communicatie, heet dat!
Maar ik verwacht ook van collega's, dat ze creatief zijn in het vinden van oplossingen om hun wijk zo effectief mogelijk te lopen...dus zelf gaan nadenken en niet altijd een ander vragen, hoe moet dit en hoe moet dat?
That's me..... :D

Re: AD 19 april uw mening

19
jan272 schreef:
Carla41 schreef:@jan/jette
Dit zie ik als een compliment. De rest van het bercht is niet de moeite waard om op te reaguren.
Jan is mijn broer...heb ik altijd al willen hebben (we hebben wel verschillende ouders) :lol:

Re: AD 19 april uw mening

20
Jette schreef: Foute, met uitzondering van rouwkaarten en medische post, bezorg ik niet na, maar gaat terug naar het depot.
Dan komt de fout daar te liggen, waar die hoort, nl bij de tc en voorbereider.
De tc ziet die foute post en de voorbereider krijgt dit dan te horen.
Een iets constructievere manier van werken, lijkt me, is de foute post bezorgen, en de fouten melden.
Dan krijgen de tc en de voorbereider het ook te horen, maar de klant is niet de dupe.
cron