Re: met hittegolf de post bezorgen

51
op warme dagen leg je 's avonds tevoren een bidon water in de vriezer. Die neem je als een blok mee, in alu folie gewikkeld. De bidon met koud koelkastwater doe je in je bidonhouder. Verder zorg je dat je een flesje sportdrank van de Lidl (oranje) bij je hebt. Als je je een beetje flauw voelt klok je dat half naar binnen.

Verder doe je gewoon rustig aan. Half tempo en regelmatig even rusten in de schaduw. Onder normale omstandigheden kan iedereen postbezorgen. Onder de extreme omstandigheden komen de echte kijken.

Re: met hittegolf de post bezorgen

52
Als die-hard fietser zoals je jezelf hebt voorgesteld kun je mij niet met droge ogen vertellen dat koud drinken goed zou zijn.
Vocht inbrengen oké , koud is niet goed daar krijg je krampen van en je gaat nog meer zweten.
Gewoon een vitaminedrankje pakken (geen RedBull)

Re: met hittegolf de post bezorgen

53
Als het zomer is en er is weer een hittegolf. dan doe ik meestal gewoon colaflesjes meenemen maar neemt ook wel is water mee, die gooi ik dan halve wegen over me heen omdat het dan echt gewoon te warm is. > water en cola doe ik dan de dag ervoor in de koelkast :mrgreen:
Postbezorgster *religroup**sandd* :) is back since 8/7/13!

Re: met hittegolf de post bezorgen

54
Ik heb gelukkig wat cafe's verspreid in de wijk en als het echt warm is bieden ze je vaak gratis een drankje aan. Als het erg koud is krijg je ook wel een gratis kopje thee. Ik geeft de post dan ook altijd persoonlijk af en gooi het niet in de bus.
Ik weet dat er mensen zijn die gewoon aanbellen voor een glaasje water en niemand weigert dat. Je doet je werk en iedereen heeft daar baat bij.

Re: met hittegolf de post bezorgen

55
postboy schreef:Ik heb gelukkig wat cafe's verspreid in de wijk en als het echt warm is bieden ze je vaak gratis een drankje aan.
pfffffff red je het einde van je wijk dan wel ?

Alle gekheid op een stokje, zelf nog geen winter laat staan een hittegolf meegemaakt.
In mijn wijk zal dat wel goed komen gezien de oliebollen/champagne die aangereikt werden.

Re: met hittegolf de post bezorgen

56
88CE schreef:Als die-hard fietser zoals je jezelf hebt voorgesteld kun je mij niet met droge ogen vertellen dat koud drinken goed zou zijn.
Bij mij werkt het. Bij de meeste van mijn collega's ook. Als we elkaar op het depot zien wisselen we blokken ijs uit.... Blijkbaar zijn brabanders bikkels als het op drinken aankomt....
Bij ons komt iedereen met bevroren bidons op het werk. Sommigen hebben flesjes Iced tea. Meer niet. Soms heb je geluk als er een belze ijscoboer langs komt. En voor de rest: niet lyllen maar gleuven vullen.

Re: met hittegolf de post bezorgen

57
Het wordt komende week weer genieten van het mooie weer: in Alkmaar e.o. rond de 30ºC, dus in het binnenland waarschijnlijk boven de 30 ºC (ik ben een echt warm-weer mens).

Water mee (ik ga de tip van de bidon in de vriezer die ik hier las proberen; kijken of dat wat lekkerder blijft smaken op het einde van mijn ronde), petje op, goed insmeren en rustig aan.


Ik weet niet (heb niet alles gelezen) of iemand deze tip al had gegeven: mocht je slecht tegen warmte kunnen en je een beetje flauw beginnen te voelen: Behalve voldoende drinken even een zakje chips eten om je zoutgehalte weer op peil te brengen.

En voor PostNl'ers: deo mee vanwege de zweethirts ;)

Re: met hittegolf de post bezorgen

58
Goede tip van die zak chips. Dinsdag moet ik weer beginnen. Dan gaat hij mooi mee. Zo'n kleintje dan. Op excursie in Knossos op Kreta was er ook een meisje die zo'n blok ijs in een flesje mee had. Dat smolt en was dan lekker koud om te drinken en om af en toe je armen, gezicht en benen mee af te koelen.
cron