HELP! startende slecht weer bezorger!

1
Morgen voorspellen ze hier echt een dag vol regen. Bij VSP had ik altijd de mogelijkheid om te kiezen tussen twee dagen voor het bezorgen dus eigenlijk nooit met regen hoeven lopen. Nu zal ik morgen echt moeten lopen.
Hoe houden jullie de post droog.
Zelf heb ik wel een regenpak dat is het punt niet.
Maar de post neem je toch op je arm of bezorgen jullie dan echt vanuit je tas? Want dat lijkt me toch langer duren.

Hahaha wat een beginnersvragen......... :lol: :?:

Re: HELP! startende slecht weer bezorger!

2
Als het dreigt te regenen dan maak ik de bundels wat kleiner dan normaal zo dat ik de post zo lang mogelijk in de tas droog kan houden.
Verder tijdens het bezorgen een gesealed poststuk bovenop leggen wat pas als laatste moet worden bezorgd.
Voor de rest gewoon doorlopen, een paar spetters op de post moet volgens mij kunnen.
Je zult er versteld van staan in hoe korte tijd je je postronde tijdens regen kan afmaken. :lol: :mrgreen:

Re: HELP! startende slecht weer bezorger!

3
Zo doe ik het ook. Maar meestal regent het niet als ik loop. Gelukkig is mijn invalwijk een en al flat, met de brievenbussen binnen. Het enige dat ik daar vervelend aan vind, is dat het zo donker is, dat ik amper de huisnummers kan lezen. Mijn eigen wijk heeft ook flats, maar brievenbussen zijn buiten aan de muur en er valt dus daglicht op de enveloppen. Sommige flats hebben ook een overkapping, dus sta ik redelijk droog.

Bij de reguliere straten, loop ik wat sneller en soms een extra rondje. Het zijn niet zulke grote straten en de stapels op de arm zijn niet zo groot. Tot nu toe nog geen klacht over natte post gehad. (afkloppen)

Meestal (als ik niet teveel post heb) wacht ik de bui af en ga lopen zodra het droog is. In mijn eigen wijk is een zorgcentrum waar ze heerlijke soep serveren. Ik heb daar ook weleens de bui afgewacht. :) (op invitatie van de receptioniste haha)

Re: HELP! startende slecht weer bezorger!

4
Het tweede deel van mijn wijk is dus een en al villa. Geen flats dus en amper plek om je fiets te plaatsen. Daar zie ik al tegenop als het straks gaat waaien!
Maar weer even terug naar morgen. Ze voorspellen hier echt de hele dag regen. Dus ik ga mijn best doen in een zo droog mogelijke periode te lopen.

Re: HELP! startende slecht weer bezorger!

8
Oh dat had ik afgelopen vrijdag in mijn invalwijk. Er hing geen papiertje dat de deur nat was. Hij stond wel half open. Dus ik de Bonprix langs de deur gooien. Bleef hij aan de deur hangen.. ouchie! Ik heb hem voorzichtig opgepakt en door de brievenbus proberen te doen. Bleef weer hangen.

Er was geen schilder te bekenen en geen bewoner. Ben vlug afgedropen.

Toen ik weer op de plek aankwam om mijn fiets te pakken stond de schilder daar. Mij op te wachtwn. Gelukkig was het nog maar de grondverf en moest het toch nog een keer over. Hij kon er gelukkig om lachen. Wat wen stunt en blunder. Van mij. Haha
cron