Re: Met warme dag vuurtje stoken?

3
Gezellig zo'n houtvuur, maar wat mensen zich niet realiseren is dat het enorm ongezond is en dat er zeer grote hoeveelheden van het kankerverwekkende ultrafijnstof (PM 2,5) vrijkomen. Datzelfde geldt trouwens ook voor open haarden. En dat je jezelf hieraan blootstelt is nog tot daaraan toe, maar je buren mogen meegenieten. Altijd fijn, dan wil je met mooi weer een raam open zetten, wordt je uitgerookt door de buren. Hangt je was buiten te drogen, moet je deze ook als de sodemieter weer binnen halen.

Re: Met warme dag vuurtje stoken?

5
ik vindt het ook gezellig om in de zomeravonden de vuur korf aan te steken als je goed droog hout gebruikt dan valt de rookvorming best mee.
maar als je van alles zoals nat hout , hout met verfresten of afval stukken van laminaat gaat opstoken dan kunnen ze inde weide omgeving hun lol op

Re: Met warme dag vuurtje stoken?

6
@jan
tja, als.. maar ik gebruik gewoon hout van bomen uit het bos. geen geverfd of bewerkt hout.
je zorgt er toch voor dat er geen enorme rookwolken zijn, heb je zelf ook last van lijkt me.

ik houd in zoverre rekening met buren dat ik niet vlakbij onze huizen stook
maar aan het eind van mijn tuin..
de één heeft kinderen, de ander huisdieren, de volgende kippen/ haan of konijnen.
het is een beetje geven en nemen .
cron