Super glad vandaag

1
Niet normaal meer op sommige stukken hoe glad het was. Met post bezorgen kom je natuurlijk juist op de stukken waar strooi auto's niet komen. Gelukkig ben ik zelf niet onder uit gegaan, maar met twee zware tassen is de kans natuurlijk heel groot. Ik hoop dat iedereen het er heelhuids vanaf gebracht heeft vandaag.

Re: Super glad vandaag

2
Nou het was idd superglad, gelukkig werd ik soms gewaarschuwt dat het ergens glad was. En op de stoep viel het wel mee dus heb ik daar het meest gefietst.
Ik was gisteren toch al laat klaar, ik miste een tas met post op mn steunpunt, dus ik terug naar de vestiging om te kijken of hij daar stond, dus niet???
Chauffeur werd er op afgestuurd om bij andere steunpunten te gaan kijken, werd er na 3 kwartier verteld dat hij was gevonden, op het steunpunt waar hij moest staan :shock: En ik weet heel zeker dat hij daar nog niet stond toen ik daar keek. Chauf. kwaad!! Maargoed ik kon weer verder.

Re: Super glad vandaag

3
Ik heb er gisteren ook lang over gedaan, wel 4 uur, terwijl het een route is van 3 uur 15. Op sommige stukken was het bijna niet te doen en heb ik veel te voet moeten doen ipv met de fiets. Op de hoofdstraten gaat het nog wel maar de zijstraten hier in het dorp waren zeer glad. En ook de opritten naar de brievenbussen waren glad. Een hoop mensen hadden wel netjes hun stoep geveegd maar ook een aantal niet.
groetjes Karin

Re: Super glad vandaag

4
Dat is 1 van de reden, dat ik gelijk mijn stoep begin te vegen als er sneeuw is gevallen. Ik weet hoe fijn het is om even op een schoon pad te lopen :).
Het viel hier nog mee met de gladheid, maar vandaag was het al gladder, dus morgen zal ik de post wel lopend en glijdend wegbrengen.

Re: Super glad vandaag

5
Maken jullie niet echte uitglijders dan? Ik denk dat ik wel zeker 10x bijna onderuit ging :shock: en goed voor de spieren en pezen is het niet... Wij lopen de wijk pas sinds twee weken en van horen zeggen is de bezorger die voor ons de wijk liep minder wijken gaan lopen, omdat hij een heup had gebroken met dit weer deze winter!

Re: Super glad vandaag

8
Ik ben dus gisteren voor het eerst echt onderuit gegaan. Ik wilde van de fiets afstappen, maar het was spekglad en ik ging met fiets en al onderuit. 'k heb nu een zere elleboog en een dikke knie. Maar gelukkig de post wel weggekregen al was het gisteren erg zwaar. Er lag echt 10 tot 15 cm sneeuw. Gestrooid wordt er niet meer, ook niet op doorgaande wegen. Maar ze hebben op de meeste straten wel sneeuw geschoven. Helaas maakt dat dat de weg na een aantal uurtjes echt spekglad werd. Nu maar hopen dat de sneeuw weg smelt voor dinsdag, maar de weerberichten geven helaas anders aan. Ik moet zeggen dat post rondbrengen toch minder leuk wordt als je ruim 7,5 uur bezig bent met 2 wijken.

Re: Super glad vandaag

10
Wel een keertje of 2 een stukkie weggeslibberd met mijn achterwiel, maar verder netjes overeind gebleven gelukkig.
En toch heb ik liever gladheid dan regen. Van regen krijg ik mijn vingers af en toe niet goed opgewarmd, zeker niet
als het er ook nog eens flink bij waait...
Voor extreme gladheid heb ik de Snowsteps voor onder mijn schoenen, werkt prima!
cron