DHL wijken

1
Ik vind dat de DHL wijken niet logisch zijn opgezet en tevens veel te groot zijn of te uitgestrekt. Zo zitten er vaak straten bij die er logischerwijs niet bij de wijk horen.
Ze vormen de wijken op postkode maar als je iets wil inbrengen over de logika wordt daar niks mee gedaan is mijn ervaring.
Of opsplitsen van grote wijken naar paar kleinere.
Ik weet dat veel het niet volhouden zo bij DHL met zon grote wijk. En weggaan of overstappen naar Sandd.
Wat is jullie ervaring?

Re: DHL wijken

2
Toen ik begon had ik een 'normale' wijk en een kleine wijk. De normale wijk was echt veel te groot, de eerste keer deed ik er bijna een volledige dag over. Daar ben ik toen gelijk mee gestopt en heb de kleine gehouden, wat in mijn ogen eigenlijk een normale wijk zou moeten zijn. Later hebben ze die grote wijk opgesplitst in twee kleinere wijken waarvan ik er nu ook één heb. Wat wel raar is is dat in een wijkje van 1 straat die helemaal in het rond loopt de eerste 10 adressen niet tot mijn wijk behoren, maar tot die andere. Dat is dus niet logisch.

Re: DHL wijken Tips

3
Aan alle dhl-ers...
Na geduldig wachten komt de wijk vrij die ik ook bij sandd loopt (mischien iets uitgestrekter.?.)
ik wil starten op de dinsdag...

ik heb enkele vragen aan jullie:
- wie loopt er ook ALLEEN op de dinsdag .
- loop je dinsdags de veronica...
is de dinsdagpost meer dan de donderdag ...
- hoe wordt dat geregeld met de vergoedingen? als je maar een halve slag loopt..
- hoe is het geregeld met vervanging. MOET je zelf ervoor zorgen of.....
- moet je ervoor thuis blijven/sleutel afgeven?

Graag reacties, deze week heb ik een afspraak en kan dan direct beginnen. ;)
Laatst gewijzigd door wis-User02 op 10 jan 2011, 15:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Re: DHL wijken

4
Gefeliciteerd postbode21!! (Y)
Het heeft even geduurt, maar nu heb je de wijk eindelijk. ;)

Één van je vragen kan ik beantwoorden, die van de VERONICA-gidsen. Het verschilt vaak wanneer ze komen. Had ik ze vorig jaar vrijwel altijd in de A-slag, dit jaar (en de laatste weken van 2010) juist steeds in de B-slag, vandaag trouwens voor het grootste deel wel in de A-slag. Maar je hebt ook weken dat de ene helft in de A en de andere helft in de B-slag valt. Het wisselt dus nogal.

Re: DHL wijken

5
Nogmaals begin gewoon met de a of b slag en zeg tegen je depothouder dat je tzt wel beide slagen kunt gaan doen als je wijk niet te groot is naast Sandd.
Het verschilt vaak, dan is de A slag meer post dan weer de B ook de veronicas zitten wisselend.
Je moet DHL wijken zien dat ze 2 of 3 x groter zijn dan die van Sandd.
Als het te doen is in jou ogen ga ervoor succes!!!!!

Re: DHL wijken

7
Alvast gefeliciteerd postbode21. Ik hoop voor je dat het doorgaat, dan kun je ook eens zelf ervaren hoe het er bij DHL aan toegaat.

Wat Elisa schrijft over de wijkgrootte bij DHL klopt niet meer hoor, dat is van een paar jaar terug. Tegenwoordig zijn alle grote wijken opgesplitst. Ik loop 4 wijken bij DHL en dat zijn in totaal 1.968 afgiftepunten, dus reken gemiddeld maar op 500 per wijk. Bij wijken met veel hoogbouw ligt het aantal afgiftepunten relatief wat hoger, maar daar bezorg je ook veel sneller. Mijn overlappende Sandd-wijk is zelfs kleiner, met maar 442 afgiftepunten.

Je hebt mazzel dat er morgen weer geflyerd wordt voor het Veronica-magazine, want dat is toch wel een vervelende en sterk onderbetaalde klus. De volgende keer is vermoedelijk pas weer na de zomervakantie: eind augustus. In september bezorgt DHL jaarlijks de IKEA-gids, maar dat is niet verplicht. Als je dat niet wilt, dan moet je aangeven dat je geen specials wilt bezorgen. Verder maakt DHL er geen enkel probleem van als je de post van andere postbedrijven combineert met die van DHL. Dat kun je dus gerust vertellen, dan weten ze ook dat je een ervaren bezorger bent.

Je loopt geen halve slag hoor: er zijn 2 slagen per week. Ik loop ze allebei en heb dezelfde ervaring als bezorgertje met de Veronica-gidsen: het wisselt nogal eens. Dat ligt overigens aan de drukker, wanneer die ze bij het depot kan aanleveren. Ik zou je aanraden om ook alleen met de A-slag te beginnen, dat levert je het meeste op. De B-slag moet je op donderdag apart bezorgen en dan loop je -als je ook voor Sandd werkt- dus 3x per week je wijk(en). Dat was voor mij ook een reden om de werkzaamheden voor Sandd af te bouwen, aangezien je daar niet kunt kiezen om maar 1x per week te bezorgen.

DHL kent nog geen "gesloten overdracht", dus je hoeft niet thuis te blijven of een sleutel af te geven. Je hoeft zelf geen vervanger te regelen bij ziekte of vakantie. Als je zelf een extra wijk wilt lopen levert je dat altijd € 5,- extra op. Volgens mij heb ik nu wel al je vragen beantwoord. Ik weet alleen niet hoe de vaste wijkvergoeding wordt vastgesteld als je maar 1 slag per week loopt. Het maakt namelijk nogal wat uit of je wel of geen Veronica-gidsen in de slag hebt. Maar dat kun je natuurlijk altijd aan de depothouder vragen.

Succes met je gesprek, maar dat zal wel lukken vermoed ik zo!

Re: DHL wijken

8
@ton

Dank voor je uitgebreide reactie.
Mijn vragen zijn alle beantwoord!

Zoals je begrijpt wil ik graag vooraf zo goed mogelijk geinformeerd zijn.
Kan ik ook eindelijk zelf ervaren hoe het met dhl werken is.. ;)
cron