Van DHL naar Sandd, hoe ben je overgestapt?

Ik wilde al stoppen en heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om niet verder te gaan.
Totaal aantal stemmen: 2 (8%)
Ik heb niet gewacht en ben zelf gaan solliciteren en kan nu terecht bij Sandd.
Totaal aantal stemmen: 6 (24%)
Ik heb niet gewacht en ben zelf gaan solliciteren bij Sandd, maar heb nog niets gehoord.
Totaal aantal stemmen: 4 (16%)
Ik heb niet gewacht en ben zelf gaan solliciteren en kan nu terecht bij een ander postbedrijf.
Totaal aantal stemmen: 1 (4%)
Ik heb afgewacht en Sandd heeft contact met mij opgenomen, nu heb ik een wijk bij Sandd.
Totaal aantal stemmen: 3 (12%)
Ik heb afgewacht en Sandd heeft contact met mij opgenomen, toch kan ik geen wijk krijgen bij Sandd.
Totaal aantal stemmen: 7 (28%)
Ik heb afgewacht en niets gehoord van Sandd.
Totaal aantal stemmen: 2 (8%)
Totaal aantal stemmen: 25

Re: De van DHL naar Sandd Poll

41
postbode7 schreef:Postbode 21. Jij werkt dan zeker niet bij Sandd? Want als je daar al werkt neemt de TNT je toch helemaal niet aan? Kun je daar 3 dagen per week werken? Als je dan 4 uur per dag werkt zit je nog maar aan 12 uur (dus ruim onder de 15 of 25 uur die je daar schijnt te mogen werken). Hebben ze daar handige routes? Heb je een trolley of alleen een schoudertas of fietstas? Ben ik zomaar nieuwsgierig naar. Moet je er ook folders tussen voegen? Dat laatste lijkt me knap lastig.

(...)
In mijn contract bij TNT (als Zaterdagbesteller, is een ander contract dan postbezorger maar ik neem aan dat hetzelfde artikel erin staat) staat het volgende:
TNT schreef:Lid 1: 'Het is de werknemer niet toegestaan nevenbezigheden te verrichten:
- die concurrerend zijn voor het bedrijf van werkgever;
- waardoor sprake is van onverenigbaarheid van functies;
- die, medisch gezien in combinatie met de functie binnen het bedrijf van werkgever, een te zware fysieke of geestelijke belasting voor werknemer vormen;
- die schade toebrengen aan de belangen of de goede naam van het bedrijf van werkgever;
- waardoor strijdigheid ontstaat met het bepaalde in de Arbeidstijdenwet.
Lid 2: Werknemer is verplicht werkgever mededeling te doen van zijn/haar nevenbezigheden, voordat hij/zij daarmee aanvangt dan wel bij aanvang van zijn/haar dienstverband.
Kortom: mag dus niet.

Je kan bij TNT als postbezorger denk ik zo'n 2 à 3 uur werken per dag. Ik weet het niet precies, maar je kan tot op zekere hoogte zelf bepalen wanneer je wilt werken, als je het maar afspreekt van tevoren. De wijken worden zo logisch (dus zo efficiënt) mogelijk ingedeeld, zoveel mogelijk in rondjes zodat je eindigt waar je begonnen bent met je rondje. (in een wijk heb je meerdere rondjes). Je krijgt fietstassen, een schoudertas als je daarom vraagt en postboy (da's zo'n karretje) ligt er een beetje aan of die voor handen is en of het überhaupt handig is.
Folders krijg je in aparte bundels mee en moet je in principe op straat 'samenvoegen'. In de praktijk komt het (bij mij) erop neer dat je eerst je setje folders pakt, op je post legt, post aftelt en in één keer in de brievenbus. Bij grote bussenfronten is het soms handiger om het wel apart te doen, maar dat is een kwestie van ervaring en wat je zelf prettig vindt.

Beetje bijgepraat zo? :mrgreen:

Re: De van DHL naar Sandd Poll

42
Jesse schreef:
postbode7 schreef:Postbode 21. Jij werkt dan zeker niet bij Sandd? Want als je daar al werkt neemt de TNT je toch helemaal niet aan? Kun je daar 3 dagen per week werken? Als je dan 4 uur per dag werkt zit je nog maar aan 12 uur (dus ruim onder de 15 of 25 uur die je daar schijnt te mogen werken). Hebben ze daar handige routes? Heb je een trolley of alleen een schoudertas of fietstas? Ben ik zomaar nieuwsgierig naar. Moet je er ook folders tussen voegen? Dat laatste lijkt me knap lastig.

(...)
In mijn contract bij TNT (als Zaterdagbesteller, is een ander contract dan postbezorger maar ik neem aan dat hetzelfde artikel erin staat) staat het volgende:
TNT schreef:Lid 1: 'Het is de werknemer niet toegestaan nevenbezigheden te verrichten:
- die concurrerend zijn voor het bedrijf van werkgever;
- waardoor sprake is van onverenigbaarheid van functies;
- die, medisch gezien in combinatie met de functie binnen het bedrijf van werkgever, een te zware fysieke of geestelijke belasting voor werknemer vormen;
- die schade toebrengen aan de belangen of de goede naam van het bedrijf van werkgever;
- waardoor strijdigheid ontstaat met het bepaalde in de Arbeidstijdenwet.
Lid 2: Werknemer is verplicht werkgever mededeling te doen van zijn/haar nevenbezigheden, voordat hij/zij daarmee aanvangt dan wel bij aanvang van zijn/haar dienstverband.
Kortom: mag dus niet.

Je kan bij TNT als postbezorger denk ik zo'n 2 à 3 uur werken per dag. Ik weet het niet precies, maar je kan tot op zekere hoogte zelf bepalen wanneer je wilt werken, als je het maar afspreekt van tevoren. De wijken worden zo logisch (dus zo efficiënt) mogelijk ingedeeld, zoveel mogelijk in rondjes zodat je eindigt waar je begonnen bent met je rondje. (in een wijk heb je meerdere rondjes). Je krijgt fietstassen, een schoudertas als je daarom vraagt en postboy (da's zo'n karretje) ligt er een beetje aan of die voor handen is en of het überhaupt handig is.
Folders krijg je in aparte bundels mee en moet je in principe op straat 'samenvoegen'. In de praktijk komt het (bij mij) erop neer dat je eerst je setje folders pakt, op je post legt, post aftelt en in één keer in de brievenbus. Bij grote bussenfronten is het soms handiger om het wel apart te doen, maar dat is een kwestie van ervaring en wat je zelf prettig vindt.

Beetje bijgepraat zo? :mrgreen:
Je mag overigens wel voor TNT Post en Netwerk VSP werken, omdat dit een dochteronderneming is. Of je de VSP Post tussen de post van TNT mag zetten en tegelijkertijd bezorgen durf ik niet te zeggen, maar aangezien een VSP wijk ongeveer 3 a 4x zo groot is als een wijk van TNT denk ik ook niet dat dit je veel voordeel oplevert.

TNT adverteert er inmiddels mee dat ze postbezorgers zoeken tot 25 uur per week (vroeger was 15 het maximum), dus als je 5x5 uur wil lopen (of 6x 4.10) dan kan dat ook.

Re: De van DHL naar Sandd Poll

43
postbode21 schreef:@Yvonne
het bevalt je zo te lezen bij tnt, mooi.
kan je ook 2 of 3 dagen werken?
de vacatures lijken alle voor 25 uur te zijn.
en hoeveel loop je minimaal op 1 dag.... 3uur? of 5 uur?
@ postbode 21
Een loop is meestal vanaf 2/3 uur per dag, maar je kunt er bijvoorbeeld 2 doen (tot max van 5 uur) en als je dit dan 5 dagen doet dan zit je aan 25 uur. Uiteraard verschilt het per vestiging of dit maximum mogelijk is en het aantal dagen en aantal uren gaan altijd in overleg. Dus niet alle vacatures zijn 25 uur, het is maximaal 25 uur.

Van DHL naar ................

46
Over 2 weken loop ik mijn oude SelektMail-wijken weer (Y) , maar dan met post van Netwerk VSP.

Mijn voormalige DHL-depothouder is deze week gestart met de post van VSP en ik werd vanmiddag al gebeld dat er een wijk vrijkomt. Laat dat nu precies de wijk zijn die ik zelf ook al een tijdje op het oog had. Het is een hele grote wijk: bijna gelijk aan de 4 eigen wijken die ik voor SelektMail heb gelopen. Ik ben er erg blij mee, het is het favoriete deel van het postcodegebied waarin ik steeds heb bezorgd. Gelukkig had ik er na het wegvallen van de post van SelektMail nog geen extra Sandd-wijk bijgenomen, want dan zou het teveel worden. Het is dus een grote wijk, maar je mag de bezorging nog steeds over 2 dagen uitsmeren: ideaal dus bij slecht weer en/of veel post. De oude SMN-tijd, met de 2-daagse bezorgslag, herleeft zo toch weer een beetje!

Mijn depot doet blijkbaar nog niet mee met de pilot van Holland Post Groep, want naar verwachting starten wij daar pas in september mee. Wanneer de post van Van Straaten erbij komt is ook nog niet duidelijk. Maar het begin met VSP is er dus al wel. Ik begon het bezorgen voor SelektMail juist te missen en heb nu nog steeds een beetje vakantie-gevoel, met alleen dat ene Sandd-wijkje op dinsdag en vrijdag-ochtend. :lol:

Re: De van DHL naar Sandd Poll

48
bezorgertje schreef:Gefeliciteerd Ton!! Je hebt het goed voor elkaar!! :lol:
Ja dank je. Ik heb gewoon geluk gehad dat er kort na de komst van het Veronica-magazine een nieuwe DHL-depothouder is gekomen. De oude depothouder heeft wel Selekvracht gehouden, maar zou eind april zeker zijn gestopt met de post.

De nieuwe depothouder heeft hier dus geen pakketten en is dus volledig afhankelijk van de post. Veel van de DHL-bezorgers willen ook graag voor hem blijven werken. Dus ja het zou zonde zijn om dat netwerk onbenut te laten.

Ik begrijp dat jij nog steeds op een wachtlijst staat, voor zowel Sandd als VSP? Ik zou zeggen: laat regelmatig wat van je horen en bied ook aan om incidenteel in te vallen. Het is eigenlijk net als bij een uitzendbureau: als ze je eenmaal kennen wordt je veel eerder benaderd als er een wijkje vrijkomt. Succes met het vinden van een geschikte wijk bij welk postbedrijf dan ook.

Re: De van DHL naar Sandd Poll

49
@ ton ..Gefeliciteerd Ton!

@bezorgertje
geen mailtjes sturen maar gewoon de vestigingen waar je je hebt opgegeven binnenlopen.
elke week.!

dan kan het niet anders dan dat je er net bent als er een wijk uitvalt en ben jij binnen.
zeker nu de zomermaanden eraan komen.
veel vutters gaan net voor het hoogseizoen, dus het is vanaf half mei - half augustus bingo..
succes bezorgertje , ik gun je snel weer een wijk. ;)

Re: De van DHL naar Sandd Poll

50
Een vestiging binnenlopen hoe doe je dat? Vsp belt uit Ridderkerk en laat de post door WVS aan huis bezorgen. Vakantie wijken worden toch onderling verdeelt? Ik heb nu een keer ingevallen dus ze hebben nu mijn gegevens.Kan natuurlijk bellen naar RVN hier in Roosendaal of er in de zomer nog iets vrijkomt.
cron