Van DHL naar Sandd, hoe ben je overgestapt?

Ik wilde al stoppen en heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om niet verder te gaan.
Totaal aantal stemmen: 2 (8%)
Ik heb niet gewacht en ben zelf gaan solliciteren en kan nu terecht bij Sandd.
Totaal aantal stemmen: 6 (24%)
Ik heb niet gewacht en ben zelf gaan solliciteren bij Sandd, maar heb nog niets gehoord.
Totaal aantal stemmen: 4 (16%)
Ik heb niet gewacht en ben zelf gaan solliciteren en kan nu terecht bij een ander postbedrijf.
Totaal aantal stemmen: 1 (4%)
Ik heb afgewacht en Sandd heeft contact met mij opgenomen, nu heb ik een wijk bij Sandd.
Totaal aantal stemmen: 3 (12%)
Ik heb afgewacht en Sandd heeft contact met mij opgenomen, toch kan ik geen wijk krijgen bij Sandd.
Totaal aantal stemmen: 7 (28%)
Ik heb afgewacht en niets gehoord van Sandd.
Totaal aantal stemmen: 2 (8%)
Totaal aantal stemmen: 25

De van DHL naar Sandd Poll

1
In een ander topic werd gevraagd om proberen te inventariseren hoe Sandd nou omgaat met de oud werknemers van DHL. Ik heb een poll gemaakt om hier achter te komen. Als veel mensen deze invullen kunnen we een goed beeld krijgen. Geef het dus door aan je collega's om de poll ook in te vullen.

Als er nog antwoorden ontbreken, laat het even weten, dan voeg ik die nog toe. Het kan natuurlijk nog even duren voordat je uitsluitsel hebt door de bijeenkomsten die Sandd organiseerd, vul dan de poll wat later in.

Re: De van DHL naar Sandd Poll

3
Ik heb de poll meteen ingevuld.Zag de bui al hangen dat ik niet aangenomen zou worden.
Toen RVN belde kon ik opmaken dat ze zelfs niet de moeite hadden genomen om te kijken naar wat ik op die
vanslagnaardag had ingevuld. Waren verbaasd dat ik ook buiten mijn woonwijk wil bezorgen.
Dat is toch geen fatsoenlijke sollicitatie procedure!

Re: De van DHL naar Sandd Poll

4
bezorgertje schreef:Volgensmij mist er nog een optie: Ik heb niet afgewacht, wel gesolliciteerd maar nog niks gehoord.
Heb de optie toegevoegd, maar blijkbaar gaan de al gedane stemmen daardoor verloren. Sorry daarvoor! Willen jullie misschien opnieuw stemmen. Dan blijft de poll zoals die nu is. Als er toch nog opties zijn kan je die gewoon melden in het topic

Re: De van DHL naar Sandd Poll

7
Ik heb gewacht tot ik iets hoorde van Sandd. Een week nadat ik had 'gesolliciteerd' op vanslagnaarslag kreeg ik een telefoontje van Sandd en een paar dagen later had ik een flinke wijk waar ik op 1 mei begin.

De 'sollicitatieprocedure' stelt niet veel voor. Wat ik had ingevuld op vanslagnaarslag wordt volgens mij niet eens naar gekeken.
Ik denk dat een sollicitant van buitenaf, dus geen DHL bezorger, net zoveel kans maakt op een wijk als ieder ander.

Re: De van DHL naar Sandd Poll

8
Ik heb ik januari, toen ik hoorde dat DHL overgenomen zou worden, direct gesolliciteerd bij Sandd. Ik hoorde, behalve een automatische bevestiging, niets van Sandd. Eind maart heb ik weer gebeld, maar ze hadden geen wijk vrij in mijn woonplaats en ze wilden ook nog geen wijken splitsen. Een week later heb ik toch nog maar een keer via de inlogcode van DHL me aangemeld bij Sandd onder het motto 'baat het niet dan schaadt het ook niet'. Vorige week werd ik door Sandd gebeld: er kwam per 2 mei toch een wijk vrij bij mij in de buurt. Dus nu begin ik 2 mei bij Sandd.

Re: De van DHL naar Sandd Poll

9
Doro, RNV heeft niets met Sandd te maken. RVN verspreidt alleen maar folders en Sandd is zoals je weet een groot postbedrijf. Dus waarom schrijf je over RVN? Je moet bij Sandd zijn.
Fijn voor de collega's die bij Sandd terecht kunnen. En nu daar zeker zo goed je best doen als nu bij DHL. Laat je postbode hart werken. Helaas kan niet iedereen een wijk bij Sandd krijgen. Soms zitten er in een wijk al 2 postbodes en dan kunnen ze er niet nóg een bijnemen. Je moet er ook weer niet te vroeg (januari) bij zijn. Toen hadden ze er nog geen nodig want ze wisten niet hoe het verder zou gaan en of ze goedkeuring zouden krijgen. Dan maken ze even pas op de plaats en nemen ze alleen mensen aan als er net wijken vrijkomen. Logisch. Ach, je hoeft dan misschien toch niet achter de geraniums. Je kunt eventueel meerdere wijken opgeven waar je zou willen lopen. Dan heb je meer kans dat ze je bellen. Ik hoop ook nog op een wijk van VSP post. Liefst wel in mijn eigen dorp. Wil dat helemaal niet lukken dan kijk ik of het mogelijk is in Oosterheide een wijk te krijgen. Daar waar mijn dochter in de buurt woont. Die ken ik enigszins qua straten. Dan moet ik wel de trolley in de auto kunnen krijgen of moet ik een schoudertas hebben of beiden. Je snapt zeker al dat ik al bij Sandd werk? Klopt, al meer dan 5 jaar. Nog net niet zo lang als bij DHL. Ik heb nu nog 2 wijken (hele dorp) bij DHL en 3 wijken bij Sandd.

Re: De van DHL naar Sandd Poll

10
Ik heb me via de brief van Sandd aangemeld. Maar hier in Roosendaal is geen Sandd depot,alle post van Sandd gaat
via RVN en Businesspost. Wel in Breda is er een Sandd depot. Deze onderaannemers hebben het hier voor het zeggen.
In mijn straat is geen vaste Sanddbezorger,zie elke keer een andere bezorger van Businesspost.Vaak met plattegrond
in de hand.Ook in andere delen van Brabant zijn onderaannemers actief. Deze gasten hanteren ook afwijkende vergoedingen.
Tip Top is er ook heen.Lees daar veel negatiefs over.
cron