Van DHL naar Sandd, hoe ben je overgestapt?

Ik wilde al stoppen en heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om niet verder te gaan.
Totaal aantal stemmen: 2 (8%)
Ik heb niet gewacht en ben zelf gaan solliciteren en kan nu terecht bij Sandd.
Totaal aantal stemmen: 6 (24%)
Ik heb niet gewacht en ben zelf gaan solliciteren bij Sandd, maar heb nog niets gehoord.
Totaal aantal stemmen: 4 (16%)
Ik heb niet gewacht en ben zelf gaan solliciteren en kan nu terecht bij een ander postbedrijf.
Totaal aantal stemmen: 1 (4%)
Ik heb afgewacht en Sandd heeft contact met mij opgenomen, nu heb ik een wijk bij Sandd.
Totaal aantal stemmen: 3 (12%)
Ik heb afgewacht en Sandd heeft contact met mij opgenomen, toch kan ik geen wijk krijgen bij Sandd.
Totaal aantal stemmen: 7 (28%)
Ik heb afgewacht en niets gehoord van Sandd.
Totaal aantal stemmen: 2 (8%)
Totaal aantal stemmen: 25

Re: De van DHL naar Sandd Poll

51
@Doro

als er bij jou in Roosendaal een depot is... stap op de fiets en ga vanmiddag nog langs!
ze hebben teveel keus op hun reservelijsten, je moet zelf het verschil maken.
je gezicht laten zien, elke bezorgdag dat er wijken worden gereden..
is er deze week niets, volgende week dan, de week daarop dan....

ze hebben je gegevens ja, maar ze kijken toch niet uit zichzelf elke keer is er wat voor Doro?
niet er vanuit gaan, dat het onderling wel geregeld wordt tussen de bezorgers,
je moet je er tussen wringen..
Succes!!
je ging toch al een maand voor vsp aan de slag Doro?

Re: De van DHL naar Sandd Poll

52
Gefeliciteerd Ton!!!

@Doro, postbode21 heeft wel gelijk. Je moet persoonlijk op een depot afstappen en daar naar binnen gaan. Je neus laten zien en desnoods een tweede en een derde keer. Op deze manier ben ik ook destijds aan mijn TNT wijk gekomen. Ik zag daar het depot en zocht werk, (wilde weg bij DHL) dus ik heb toen ze de post aan het laden waren gevraagd of ze iets voor mij hadden. En toen kon ik een paar dagen later op gesprek komen. Vanwege mijn DHL verleden, kreeg ik meteen twee wijken. Dus, gewoon brutaal zijn. Brutale mensen hebben de halve wereld en de hele brutale de hele. :D

Ik ben in 2004 trouwens aan mijn DHL wijk gekomen, door de depothouder persoonlijk op zijn mobiel op te bellen. Ik had naar het hoofdkantoor in Utrecht gebeld, en daar gaven ze mij zijn prive mobiele nummer. Was ook weer niet de bedoeling, maar goed! Toevallig had hij twee wijken open liggen, beide redelijk in de buurt. Ik heb de beste genomen. De slechtste loop ik nu voor Sandd en die is dus helemaal niet zo slecht. Maar dat wist ik toen niet. (afbraakwijk, maar wel een hele fijne loopwijk) Dus door gewoon op de man af te stappen, kom je een heel eind!

Re: De van DHL naar Sandd Poll

53
Bij WVS kan ik niet zo maar binnen stappen, dat is een bedrijf waar je niet zomaar binnenkomt. Vind het rot om te zeggen maar ik heb geen beperking. Deze bedrijven zijn zwaar gesubsidieerd, schijnt heel goedkoop te zijn om het werk aan hun uit te besteden. Wijken die ik graag wil lopen worden door hun gedaan. DHL had ook 2 vaste wijken voor Businesspost. Ik zou graag eens duidelijkheid willen hebben over al die onderaannemers,zodat je precies weet bij wie je wezen moet.

Re: De van DHL naar Sandd Poll

54
@Doro

Ik neem aan dat je dit precies doorgeeft aan de vakbond voor het overleg...!
dat je eigenlijk tussen wal en schip bent geraakt door de overname van dhl..
mischien kan sandd bij die onderaannemer iets voor je regelen?

maar... je werkt nu toch ook al voor vsp doro?richt je energie daar dan op,
ga daar aan de bel trekken.... elke week!
Accepteer dan in principe elke wijk,, je kan niet verwachten dat jouw
favoriete wijk voor je wordt vrijgemaakt.. je moet eerst weer binnen zien te komen...

succes en sterkte!

Re: De van DHL naar Sandd Poll

55
Bij die onderaannemers voor sandd heb je gewoon geen schijn van kans.
Die hebben nu hun eigen bezorgers en daar kom je niet zo gemakkelijk tussen.
Een voorbeeld een wijk staat op naam van een dochter/zoon, maar moeder bezorgd de post en heeft zelf ook een wijk of 2.
Ook betalen de onderaanemers minder dan wanneer je rechtstreeks voor sandd werkt.
Hier in het dorp heeft een stel voor vsp bijna het gehele dorp en dan doet zogenaamd de kleinzoon het.
Op deze manier heb je dus gewoon geen kans.
Je kunt dus bellen wat je wilt, het helpt allemaal niets.
We zij dus gewoon blij gemaakt met een dode mus door sandd.
Laatst gewijzigd door robotje op 13 mei 2011, 17:11, 1 keer totaal gewijzigd.

Re: De van DHL naar Sandd Poll

56
@ postbode21

Maandag is degene terug bij RVN en die ga ik eventjes bellen. Je hebt helemaal gelijk wat betreft het zoeken van een wijk. Wacht/lijst is maar een formaliteit daar heb je niks aan. Vsp is bij mij aan huis geweest, dat scheelt ook weer. Daarbij val ik ook in bij de NRC krant. Al die genen waar Robotje het over had vallen straks vreselijk door de mand bij de invoering van de a.o.k. Maar helaas gaat die pas in 2014 in. Geloof je nog dat dit ooit goed komt ? Sandd heeft top advocaten in dienst die de mazen van de wet wel weten te vinden.

Re: De van DHL naar Sandd Poll

57
@Doro

wat ik je GUN is snel een wijk , echt waar!
Vsp komt inderdaad bij je thuis, ik heb ook voor ze gewerkt.
maar de post was toen nog minder en voor 1 keer per week te weinig verdienste voor mij.

je hebt bij VSP toch een contactpersoon nu, met deze bellen!
even elke wijk aannemen die vrij komt....
niet geduldig afwachten, maar zelf actie ondernemen.
Geeft ook voldoening als het je dan lukt, dan heb je er zelf je energie in gestoken...

die a.o.k, ik moet het nog zien gebeuren Doro..
tegen de tijd dat het echt moet, verkoopt Sandd het bedrijf ...
want 80% in dienst? tuurlijk niet...
dat gaat never nooit niet gebeuren...

Re: De van DHL naar Sandd Poll

58
@postbode21
(Y)
Duizendmaal dank voor je tip om een wijk te krijgen. Door jou aanmoediging durfde ik te bellen en ik viel meteen met mijn neus in de boter. Ik kan eind juni beginnen in mijn oude wijk, een wijk waar ik zelf woon. Businesspost loopt de open wijken voor RVN/Sandd en nu willen ze die wijken aan ons aanbieden. Ik had soms medelijden met die bezorgers, ze worden elke keer een andere wijk in gestuurd met voorgesorteerde post. Ik noem dat een verrassingspakket. Ben het zelf sorteren en de vrijheid van de bezorgtijden zo gewend. Die vrijheid wil je niet graag inleveren. Ik vroeg ook naar de Ikeagidsen maar daar was nog geen duidelijkheid over. Ik hoop dat het lekker veel post is.
cron