Re: Meer of minder na het veranderen van het vergoedings model

4
Had vandaag bij DHL slechts 83 stuks post. Kreeg daarvoor totaal 29,36. Vraagje. Hoe typ je bij ziggo webmail het euroteken?
De TNT krijgt per uur betaald. Maar als ze daar berekend hebben dat je die wijk in 3 uur kunt lopen krijg je maar voor die 3 uur betaald. En als je er langer over doet dan 3 uur krijg je over het meerdere zeker niet betaald. Hoe groot zijn de wijken bij de TNT? Bij SMN heb ik een heel dorp (2 wijken) van zo'n 1000 afgiftepunten. Bij Sandd heb ik 3 wijken van in totaal 696 afgiftepunten. Dat kan op een dinsdag dus best wel eens druk zijn als beiden veel post hebben.

Re: Meer of minder na het veranderen van het vergoedings model

5
Ik heb geen idee hoeveel afgifteppunten je standaard hebt bij de TNT en ik liep "normaal gesproken" 1,5 wijk ongeveer, daar deed ik ongv. 4 uurtjes over. Je hebt wel gelijk dat je uiterlijk per uur betaald krijgt, maar als je ontzettend veel post hebt (bijv. met de feestdagen) waardoor je langer loopt krijg je het wel uitbetaald. Maar idd op een normale dag
moet je de post wel binnen de aangegeven uren lopen anders heb je op den duur een probleem :D

Maakt het nog bij Sandd uit hoe lang je over je wijk loopt?

offtopic:
probeer dit is €

Re: Meer of minder na het veranderen van het vergoedings model

7
ief schreef:Voor mezelf heb ik alles uit gerekend. Met het nieuwe model zou ik vorig jaar 20 euro meer verdiend hebben. Maar ik merk wel dat ik steeds minder post krijg. Het nieuwe model is voor mij gunstig bij heel veel post en heel weinig post. Maar daartussen, wat nu vooral het geval is, kost het me wel aan inkomsten. Hoe zit dat bij jullie?
hoezo is het gunstig bij heel veel post bij mij is het juist alleen bij weinig. bij het oude systeem had ik gemiddeld 6,5 ct per post stuk (7,5 ct voor de eerste 3ct voor de overlap)
bij bet nieuwe systeem krijg ik € 26,52 voor drie wijken als ik per wijk 100 stuks heb wordt dit dus € 32.52 : 300 = € 0, 1084

bij 200 stuks per wijk wordt dit € 38,52 : 600 = € 0,0642 ongeveer wat ik had bij het oude systeem


ik heb aan verdienste nu wat minder maar omgerekend naar een per post stuk toch duidelijk meer dan bij het oude systeem

Re: Meer of minder na het veranderen van het vergoedings model

8
Meer of minder, maakt dat wat uit.?
Dhl wil ons doen geloven dat we met het huidige vergoedingssysteem, het minimum loon kunnen verdienen, dat zal bij bezorgers die in plaatsen lopen met een dichte bebouwing misschien nog wel lukken, maar diegene die een landelijke wijk hebben zijn er op achteruit gegaan.

Bij veel post is het ongunstiger om voor een vaste vergoeding te lopen.
Je kunt beter weinig post hebben, dan ben je namelijk sneller klaar met bezorgen, maak je minder uren en is derhalve je vergoeding hoger per uur.

Als voorbeeld de bslag van SMN voor de kerst en oudjaarsdag, de vaste vergoeding bedroeg 24€ en 1.00€ voor het sorteren. landelijk gebied 1.5 uur arbeid maakt een uurloon van 16.66 € bruto.
Een gemiddelde slag in december, 24+ 6= 30 € 5 uur arbeid maakt een uurloon van 6.00 € brutto.
Dit geld dus vooral voor landelijke gebieden, in stedelijke gebieden zal het postvolume hoger zijn, maar is de te leggen afstand weer kleiner, daardoor kun je in verhouding meer brievenbussen vullen per uur.
cron