Vergoeding leeftijdsgebonden?

1
Hallo,
ik heb morgen een sollicitatiegesprek bij Selektmail.
Nu vroeg ik me wat dingen af die jullie vast wel weten.
Ik ben 16 jaar, krijg ik dan minder uitbetaald dan iemand van 21 en hebben jullie enig idee hoeveel ongeveer per honderd brievenbussen in Amsterdam?
Of het minimum loon van een volwassene?
Verder heb ik ook ergens gelezen dat je een postkarretje kan kopen bij Selektmail.
Is dat verstandig (of helemaal niet waar)? Al vast bedankt!

appelmuisjes

Re: Vergoeding leeftijdsgebonden?

2
Hoi appelmuisje, vergoedingen zijn voor zover ik weet bij dhl niet leeftijdsgebonden. Het is lastig in te schatten wat je gaat krijgen. Het is namelijk 2 cent per poststuk en daarnaast een vast bedrag per wijk. Ik denk dat je het beste eerst je wijk kan uitproberen om te kijken of een postkarretje handig zou kunnen zijn.

Re: Vergoeding leeftijdsgebonden?

4
Ik ben inmiddels aangenomen. Ruim 1000 adressen en er is me gezegd dat het als het veel is zo'n 150 poststukken zijn. En maandag is het veel dus mij benieuwen. Ik krijg inderdaad maandag meteen een postkar in bruikleen. De vergoeding is niet gebonden aan leeftijd dus dat is best veel voor een 16-jarige. :)

Re: Vergoeding leeftijdsgebonden?

6
Dat dacht ik al. Ik denk, ik post het zonder het er bij te zetten en dan wachten op zo'n reactie. ;) Nou ja, het is wel een povere wijk, dus misschien krijgen die mensen niet zo veel post. Als het gebaseerd is op het minimumuurloon voor volwassenen, wat ik ergens gelezen dacht te hebben, moet het gemiddeld ongeveer twee uurtjes werk zijn. We zullen zien.

Re: Vergoeding leeftijdsgebonden?

9
het lijkt mij erg weinig voor 1000 adressen. Ik heb 1 wijk van 795 adressen en 1 wijk van 495 adressen dus is totaal een kleine 1300 adressen, maar ik heb er eigenlijk nooit minder dan 250. En meestal zo rond de 400 stuks, maar als het druk is ook wel 8 á 900 stuks. dus 150 als het druk is lijkt me te weinig.

Re: Vergoeding leeftijdsgebonden?

10
Hoorde inmiddels van iemand die twee wijken ernaast loopt dat ze meestal zo'n 200 op een wijk van 900 heeft. Zullen er zo waarschijnlijk zo'n 500 worden. Veronica's verwacht ik niet zo veel hier in het westen van de grote stad. Misschien wacht ik maar beter even af, ze moeten zo komen.
cron