inkomstenbelasting

1
voor de mensen die net als ik ook post bezorgen naast het hebben van een bedrijfje gaat er voor boekjaar 2010 wat veranderen.
tot en met boekjaar 2009 kon je je verliezen wegschrijven op je inkomen waardoor je eventuele inkomstenbelasting die je betaalde terug kon krijgen.
dit is vanaf 2010 dus niet meer, je moet dus vanaf nu gewoon je inkomstenbelasting over je bijbaantje gaan betalen,
behalve als je onder de belastingvrije norm blijft natuurlijk

Re: inkomstenbelasting

3
Dat was voorheen ook al zo, tenminste als je alleen voor DHL werkte.
Omdat DHL een afspraak heeft met de belastingdienst over onze vergoedingen, hiermee bedoel ik dus de 10% en wat nu 15% is geworden,dit zijn dus de onkosten, die kun je verder nergens meer aftrekken, verder houdt DHL al de premie ZVW en de eventuele loonbelasting .Wat betekend dit nu, DHL is een zogenaamde pseudo werkgever, wij hebben geen arbeidsovereenkomst met DHL, maar belastingtechnisch worden we wel beschouwd als wernemers.
Je moet de inkomsten van DHL dan ook opgeven bij inkomen uit werk.

Re: inkomstenbelasting

6
Marius schreef:Momenteel heb ik even helemaal geen andere inkomsten.
Moet ik straks dan ook inkomstenbelasting betalen over dat kleine sandd salaris?
Is er geen vrij bedrag?

Ja je moet als je voor Sandd loopt er rekening mee houden dat je in ieder geval nog een naheffing krijgt voor je ZWF premie, deze aanslag kun je best pas na enkelen jaren krijgen. Bij DHL wordt die ingehouden en betaald door DHL, en krijg je eventueel weer terug via je zorgpremietoeslag.

Re: inkomstenbelasting

8
erikgen schreef:Dus als ik het goed begrijp moet er over de toatle vergoeding minus kosten (reiskosten ed) ook nog premie Zorgverzekeringswet betaald omdat Sandd dit niet inhoud op de maandelijkse vergoeding

Klopt is ongeveer 5 %, als je dit niet zelf opgeeft, kan het inderdaad wel enkelen jaren duren voordat je deze naheffing krijgt.

Re: inkomstenbelasting

9
@Nijmegen
Inderdaad Nijmegen, zo is het precies ;)
Sandd stuurt jaaropgave naar Bezorger en naar de Belastingdienst .
dat ben je zelf, maar is de opdrachtgever (Sandd in dit geval) ook wettelijk verplicht.
WN premie ZFW over 2009 werd door belasting in 2010 bij mij aangeslagen .
cron