Re: Selekt Mail stopt in Mei 2011

42
Doro schreef:.....De topman van Sandd zei in januari al: de post van DHL gaat GEWOON in de tas van de Sandd
bezorger.
Dat kan ik beamen. Ik ben al een paar jaar Sandd bezorger OVO en kreeg 1 april een brief dat de OVO's vanaf half maart de post van Selekt Mail erbij hadden gekregen. Hoewel de NMA de overname toen nog niet had goedgekeurd werd de post bezorgd op basis van onderaannemerschap. Dat mocht dan wel. En OVO's mogen voor meer dan 1 bedrijf werken.
(parttimers in loondienst overigens ook volgens de rechter!)
Doro schreef:.....Gaat Sandd gewoon door, zeker nu met die CAO
onderhandelingen.
Ik werk al een aantal jaren voor Sannd en heb ook als postbezorger voor TNT gewerkt.
IK stel mezelf de vraag waarom DHL zo happig is op het afstoten van Selekt Mail. Wellicht dat werken met de nieuwe CAO en tegelijkertijd de lage prijzen handhaven nog een hele kluif wordt?
Misschien is Sandd iets te arrogant geweest met de overname van Selektmail. Het zou me niet verbazen als er over een jaar nog maar 1 postaanbieder is.....

Re: Selekt Mail stopt in Mei 2011

43
Dhl is een duits postbedrijf die hier in Nederland een deel van de postmarkt in handen wilde krijgen.
Dat is ze niet gelukt ,maar ze kunnen terug komen om TNTpost over te nemen.DHL is een gigantisch groot en kapitaal
krachtig bedrijf.Sandd is een ander verhaal. Grote beleggingsfondsen beheren dit bedrijf ,geld genoeg om selektmail
uit te kopen maar geen cent over om de bezorgers een cao aan te bieden.Het is toch pure minachting om te zeggen
de post gaat gewoon in de tas mee. Stelt het werk van de selektmailbezorger dan niks voor?
Cao wordt elke keer uitgesteld. Wordt het ze te heet onder hun voeten dan trekken ze zich net als Selektmail terug
uit de markt.Zolang je het werk leuk vind moet je het blijven doen. Ik heb bijna 3 jaar dit werk gedaan.

Re: Selekt Mail stopt in Mei 2011

44
Doro schreef:.....Als we ons niet verenigen kunnen we nooit een vuist maken. Gaat Sandd gewoon door, zeker nu met die CAO
onderhandelingen.
Op 15 juni a.s. is er bij Strandzuid bij Amsterdam RAI een borrel voor de marketing- en communicatiebranche die o.a gesponsord wordt door Sandd.
Als we nu eens met z'n allen naar die borrel gaan in ons Sandd uniform om te protesteren???!
:?:

Re: Selekt Mail stopt in Mei 2011

46
Doro schreef:Dhl is een duits postbedrijf die hier in Nederland een deel van de postmarkt in handen wilde krijgen.
Dat is ze niet gelukt ,maar ze kunnen terug komen om TNTpost over te nemen.DHL is een gigantisch groot en kapitaal
krachtig bedrijf.
@ DORO, je maakt een klein foutje, DHL is geen duits postbedrijf. DHL is een bedrijf dat eigendom is van Deutsche post, maar is zeker geen duits post bedrijf, heb hieronder even de historie van DHl neergezet.

DHL werd 40 jaar geleden opgericht in San Fransisco door:
Adrian Dalsey
Larry Hillblom
Robert Lynn.

Deze begonnen in 1969 met het vervoer van documenten van San Fransisco naar Honolulu. Het bedrijf groeide snel uit. Er is een internationaal netwerk in 220 landen. Sedert 2002 is DHL volledig in handen van Deutsche Post World Net. (DPWN) In 2005 werd er een grote overname gedaan en kwam het Britse logistieke bedrijf Exel PLC ook binnen bij DHL. Hierdoor kwamen er 125000 werknemers bij het bedrijf die nu vallen onder DHL luchtvracht afdeling en onder DHL-Exel logistieke afdeling . In 2010 had het bedrijf een omzet van 51 miljard euro.
DHL vervoert thans 40 miljoen kilo vracht per jaar met 76000 voertuigen en 250 vliegtuigen. Over de gehele wereld werken 285000 mensen bij dit bedrijf.

Je hebt wel gelijk dat Deutsche post World net een zeer groot kapitaal krachtig bedrijf is ( eigen geld) en hebben geen enkelen verantwoording af te leggen aan aandeelhouders.

Deutsche post zal in de toekomst post.nl (tnt) gaan overnemen.
cron