Re: hoe kom je snel van je flyers af

21
Mogen jullie kiezen dan? Of je folders wil bezorgen of niet? Wij moeten ze gewoon erbij meenemen. Daar krijgen we dan wel extra tijd voor betaald. Ik krijg ongeveer 15% extra tijd voor de huis-aan-huis, ongeacht of het 1, 2 of 3 folders zijn.

Nou scheelt het natuurlijk wel dat ik voor bijna alle huizen in mijn wijk ook post heb, dus ik hoef per straat maar bij een paar huizen alleen maar folders te bezorgen, de rest is allemaal post en folders. Anders zou het natuurlijk wel veel meer tijd schelen.

Groetjes, wandelaar

Re: hoe kom je snel van je flyers af

22
hee wandelaar,

is het nou echt zo dat de tnt post zoveel minder is geworden?
als ik zie wat ik rondbreng voor sandd aan bladen.
mn tnt "collega "bezorgt wel h. a. h. maar dan 1-3 x reclamestukken.
waar ik een arm vol heb in de straat heeft hij een plukje post. ;)
echte post wordt steeds minder en bij ons toch meer.
bladen, bankafschriften, postcodeloterij, goede doelen, ...

Re: hoe kom je snel van je flyers af

23
Hoi postbode21,

Het wordt inderdaad wel wat minder hoor, maar volgens mij niet zoveel minder als dat de top van het bedrijf ons wil laten geloven... Als ik kijk wat ik 3 jaar geleden had in vergelijking met nu, dan scheelt dat op sommige dagen meer dan op andere, maar voor mijn gevoel scheelt het niet echt heel erg veel. Meestal heb ik twee volle fietstassen, en dan onderweg nog twee nabrengzakken er bij. Als het veel is, heb ik vier nabrengzakken (mijn record is 7 nabrengzakken, daar was ik niet blij mee!!!), en als het weinig is, krijg ik alles in één keer mee, maar dat is meestal niet vaker dan één keer per week. Het gebeurt inderdaad wel eens dat ik meer huis-aan-huis heb dan post, maar dat is gelukkig meer uitzondering dan regel. Dat de Veronica-gids eraf is, dat merk ik goed op de dinsdagen, want in mijn wijk hebben heel veel mensen de Veronica-gids.

Ik denk dat het ook heel verschillend is per wijk, bepaalde bedrijven blijven toch bij TNT omdat die op alle dagen bezorgen. Of ze blijven met de post die op dagen dat alleen TNT bezorgt bij TNT en gaan met de rest van de post naar andere bedrijven... (als je begrijpt wat ik bedoel, om met heer Bommel te spreken)

Een paar van de tv bladen zijn ook al weer teruggegaan naar TNT, die zijn maar een maand weg geweest. Dat hebben we ook met Intermediair gehad, en zelfs bij de huis-aan-huis gebeurt het wel eens. Zoals Blokker, die hebben hun krantje een tijdje door een reclame-bezorg-bedrijf in zo'n foliepakketje laten bezorgen, maar die hebben we nu ook regelmatig weer op dinsdag er bij.

Ik krijg wel steeds meer dunne pakjes, van Bol.com en H&M en zo, je kunt echt merken dat mensen steeds meer webshoppen, vooral in december word je daar soms wel simpel van, vooral als ze net niet door de bus passen...

Groetjes, wandelaar

Re: hoe kom je snel van je flyers af

25
monterotondo schreef:Voor de tweede keer een mailtje gestuurd naar de depothouder dat ik de flyers niet ga bezorgen.
Nog steeds geen reactie ontvangen. Wordt vervolgd.
Ach, die flyers liggen gewoon in je krat als je de post krijgt.
De beste remedie is om ze gewoon met de retouren terug te doen.

Re: hoe kom je snel van je flyers af

26
wandelaar schreef:Mogen jullie kiezen dan? Of je folders wil bezorgen of niet? Wij moeten ze gewoon erbij meenemen. Daar krijgen we dan wel extra tijd voor betaald.Groetjes, wandelaar
Ja, ik mocht kiezen of ik ze wel of niet wilde bezorgen. Het komt ook zelden voor bij Sandd, dat er flyers bijzitten. Wij bezorgen eigenlijk alleen maar geadresseerde poststukken, en wij hoeven daardoor ook nooit op brievenbusstickers te letten.
Ik heb daardoor ook alleen een flyer gestopt tussen de post bij diegenen die ook post van Sandd ontvingen die dag.... ;)

Re: hoe kom je snel van je flyers af

28
Nog even vertellen hoe het is gegaan met de Flyers van Veronica.
Ik heb dus op de twee mailtjes naar de depothouder ( dat ik voor zo'n slechte vergoeding voor het bezorgen van de flyers) helemaal geen reactie gehad.
Gisteren werd de post gebracht met Flyers, bleken het er wel veel minder te zijn.
Ik breng er in totaal 250 weg voor ongeveer 8 euro bruto, terwijl mijn 3 wijken toch veel meer woningen heeft.
Voor de wijk waar ik 45 eurocent bruto voor zou krijgen, zijn helemaal geen flyers gebracht.
Vreemde gang van zaken.
Ik vind het niet netjes dat de depothouder gewoon mijn mailtjes negeert.

Re: hoe kom je snel van je flyers af

29
Ik heb er ook vaak last van idd, dat er niet gereageerd wordt. Ik stuur dan ook tegenwoordig altijd een leesbevestiging mee, dan weet ik iig of een mailtje bekeken is. Het valt me op dat ze niet eens elke dag de mail kijken..

Na me heel erg geërgerd te hebben aan de veronica foldertjes zit uiteindelijk toch alles in de bussen. Ze zijn veel te dun en zijn zonder extra post amper zonder kreuken in een bus te doen.

Re: hoe kom je snel van je flyers af

30
Als je geen post voor een adres hebt en alleen maar zo'n dun flyertje, kun je hem "dubbel" door de bus duwen: Je duwt hem eigenlijk om je hand heen door de bus, dan valt hij redelijk netjes binnen... Alleen niet doen bij adressen met sterk klemmende veren aan de brievenbus, of met waakzame huisdieren achter de deur... :roll:
cron