Re: Verhuizingen

11
Ja, zo'n verhuisservice, dat zou bij ons ook niet gek zijn...

En sowieso, als mensen post krijgen die "niet klopt", wat doen ze er dan mee?
Uit ervaring weet ik dat de meesten gewoon deze post "afzender retour" in de TNT-
brievenbuss gooien, want ze weten niet beter. SANDD heeft m.b.t. zulke zaken inderdaad
weinig voorzieningen...

Re: Verhuizingen

12
Wyfosi schreef:...En sowieso, als mensen post krijgen die "niet klopt", wat doen ze er dan mee?
Uit ervaring weet ik dat de meesten gewoon deze post "afzender retour" in de TNT-
brievenbuss gooien, want ze weten niet beter...
DHL heeft een overeenkomst met TNT waarin geregeld is dat mensen "verkeerde" post inderdaad in de TNT brievenbus kunnen gooien. Zal wel een bepaalde vergoeding van DHL aan TNT tegenover staan, neem ik aan. Misschien heeft Sandd ook zo'n overeenkomst met TNT, zou ik me wel wat bij voor kunnen stellen.

groetjes, wandelaar

Re: Verhuizingen

14
Ik bezorg sinds kort voor Sandd, en heb ook wel op een adrs verschillende namen. Vind dit niet zo gek, want bij mijzelf thuis hebben mijn kinderen vanwege scheiding een andere achternaam dan mij, dan heb ik nog twee pleegkinderen met beiden een andere achternaam. Dus hier 4 verschillende achternamen.

Re: Verhuizingen

15
Bij Sandd zeggen ze ook: bezorgen doen we op adres en niet op naam. Ik moet dus de post gewoon bezorgen ook al zijn de mensen al verhuisd en staat het huis leeg. Zolang de brievenbus niet vol is of dichtgetimmerd bezorg ik die post dus gewoon.
Maar ik vind het soms wel vervelend dat je eigenlijk de post bezorgd,terwijl je weet dat het eigenlijk verkeerd is.Maar dit is nou eenmaal het beleid van Sandd. En zo heel erg veel komt het bij mij nou ook weer niet voor. Heel af en toe komt er eens een nieuwe bewoner naar buiten en krijg ik de post retour en die gaat weer etrug naar Sandd.

Re: Verhuizingen

16
Ik heb zelf maar wat briefjes gemaakt, omdat ik dat voor mezelf
als bezorger ook makkelijk vind;
Als ik nu dus op mijn ronde ergens zo'n Te Koop-bord in de tuin zie
staan, krijgen mensen van mij een papiertje in de bus met als strekking:
Let de komende periode effe een beetje op welke post je via SANDD krijgt,
want daarbij moet je zelf voor de adreswijziging zorgdragen.

Re: Verhuizingen

17
Als ik het heel eerlijk mag zeggen; ik voel mij als postbezorger niet verantwoordelijk voor post die nog steeds op een adres komt waarvan de persoon in kwestie allang is verhuisd, van plan is te gaan verhuizen, dan wel is overleden. Wij hoeven als Sanddbezorgers ook helemaal niet op namen te letten, alleen maar op adres. En dan heb ik het misschien ergens anders al eens vermeld; hier is ook geen werken aan, omdat op één adres wel post komt met meerdere namen....weet ik veel als bezorger wie er allemaal op hetzelfde adres wonen, en onder welke namen allemaal. Soms laat men om een bepaalde reden ook wel eens post op een ander adres komen...
Het is m.i. de verantwoordelijkheid van diegene die gaat verhuizen, om op tijd voor adreswijzigingen zorg te dragen, zowel voor post van TNT, als andere postinstanties, of waarvan de geadresseerde allemaal post ontvangt.
Ik ga daar ook echt niet op letten, daarvoor word ik immers ook niet betaald om dit te doen, en de vergoedingen zijn al niet zo hoog, dus als Sandd wil dat wij dit in de gaten gaan houden, dan verhogen ze eerst de vergoedingsbedragen maar.
Per slot van rekening zegt een bord te koop nog erg weinig, want eer het huis is verkocht, en het moment dat de personen daadwerkelijk gaan verhuizen, dan ben je zo een half jaar, een jaar of nog langer verder in de tijd....

Re: Verhuizingen

18
Ik ben het helemaal met Anne eens. En mensen spreken meestal zelf wel iets af met de nieuwe bewoners.
Ik werd laatst inderdaad redelijk in paniek door Sandd gebeld, want er was door mij een retour gestuurd zo'n afschrift van de bank. Maar die mensen waren verhuisd. sterker nog diegene voor wie die bankbrief was was al een bewoner ervoor. Ik mag toch aannemen dat je bij de bank wel zelf je verhuizing doorgeeft.... niet altijd dus...
en het is zeker mijn probleem niet. ;)

groetjes Lucie

Re: Verhuizingen

19
Ik ben het met bovenstaande ook eens. Het is je eigen verantwoordelijkheid, maar als iemand vragen heeft kunnen die altijd worden gesteld uiteraard. Geldt ook voor post van oude bewoners, ik neem het netjes in ontvangst en stuur het terug.

Re: Verhuizingen

20
Als de bewoners al verhuisd zijn en er komt nog post voor ze terwijl de nieuwe bewoners er al wonen, gooi ik die post niet op de deurmat.
Dan sticker ik de post (gaat retour afzender) en breng het terug naar het depot.
Dat is het voordeel van een vaste wijk. (Y)
Ik bezorgd niet alleen op adres, maar ook op naam!
Ik weet onderhand wel wie waar woont en wie inmiddels verhuisd is!
cron