Re: Waarom ben je postbezorger geworden?

21
Ik was ontslagen met wederzijdse goedvinden(samenovereenkomst getekend) bij mijn vorige werkgever en ik wilde niet thuiszitten.

Dus ben ik eens gaan solliciteren bij Sandd en wilde ondertussen gaan doorzoeken naar een vaste baan.

Maar omdat postbezorgen mij tot nu toe goed bevalt, laat ik het maar zo ;- )
ex Sandd Postbezorgster

Re: Waarom ben je postbezorger geworden?

23
Ben gepensioneerd, en heb zeker wel het eea te doen. Maar zat al met al te veel achter de PC. Leek me een leuke baan om wat meer beweging te hebben en ook om wat te doen te hebben. 3 maal in de week een paar uurtjes is wat mij betreft wel genoeg. Strikt genomen hoef je het voor het geld niet te doen, het is maar een armzalige beloning wat je voor dit gesjouw in weer en wind krijgt. Als je er maar lol in hebt, dat is het belangrijkste.

Re: Waarom ben je postbezorger geworden?

24
Ik heb jaren lopen "zorgen" (werken bij oudere mensen bij ons in het flat waar mijn man huismeester is)
Na de dood van m'n vader nu bijna 11 jaar geleden was ik het zo zat, en toen zei m'n man heel droog "nou dan stop je er toch mee"
Dat was nog niet bij me opgekomen want ik voelde me verantwoordelijk.............

Uiteindelijk heb ik op één na al m'n werkadresjes afgestoten.
Maar na een half jaar "niks" doen wilde ik toch wel weer wat gaan doen.
M'n man zag een advertentie van Sandd en zei, je zegt dat je meer wil bewegen en weer wat wil doen, is dat niet wat ?

En dat was een schot in de roos.

Ik had toen veel last van (winter)depressies en er werd al gesproken over lichttherapie, ten ik met de post begon knapte ik er enorm van op :D
Later ben ik ook nog voor DHL gaan werken en dat heb ik jaren gecombineerd tot DHL door Sandd werd over genomen.
Ik vind het heel jammer dat ik nog maar zo weinig mag doen maar iets is beter dan niets toch.
'k Zou m'n loopje niet graag willen missen (Y)

Re: Waarom ben je postbezorger geworden?

25
@ejtnaaD66

met zo weinig bedoel je 1 vaste wijk ejtnaa?
het lastige bij sandd is dat 1 wijk te weinig is om te bezorgen slechts een uurtje of 2 .

en heb je een kleine wijk met 3 kratten of minder ? dan is het een optie om uit te kijken naar
een grotere wijk.?

Het sorteren van meerdere wijken kan ook uitlopen op meer dan 1000 /1500 poststukken .

ik had laatst ruim 1800 poststukken en ik zal je bekennen dat ik dat qua sorteren pittig vind.
als je pas savonds kan beginnen.

of je nu 6 of 14 kratten moet bezorgen dat is me om het even. gewoon wat meer herladen.

het zou mooi zijn als je 3 x per week kan uitrijden..
maar dan is een overstap naar postnl mischien een beter alternatief.

Re: Waarom ben je postbezorger geworden?

26
Carla41 schreef: met zo weinig bedoel je 1 vaste wijk ejtnaaD ?
het lastige bij sandd is dat 1 wijk te weinig is om te bezorgen slechts een uurtje of 2 .
Klopt, ik heb jaren 3 wijken van Sandd en 2 wijken bij DHL gelopen, soms wel tot 2500 / 3000 poststukken.
Sorteren deden mijn man en ik dan samen en dat wekte prima.

Nu heb je meestal maar tussen de 2 en 4 kratten............en als Sandd het dus over "druk" heeft moet ik daar nog steeds om lachen.

Ik heb de grootste van m'n 3 wijken overgehouden maar het stelt voor m'n gevoel niks voor.

Het is gewoon jammer dat ze niet kijken wat je kan, dat je goed bent voor je werk.
In die drukke tijd heb ik ook nooit problemen of grote klachten gehad.

Dat iedereen maar 1 wijk loopt is alleen makkelijk voor de organisatie.

Ik loop nu ruim 9 jaar post en heb me in al die tijd 1 x een week ziek gemeld na een operatie.
Als ik het echt zelf niet kan lost mijn man het op, we hebben de baas nog nooit laten zitten.

Ik vind deze regeling dus best zwaar te verteren........................

Overstappen naar Post NL heb ik wel overwogen maar dan moet je 5 dagen p.w. lopen, ook op de zaterdagen en daar heb ik geen zin in.
Om de 14 dagen komt m'n zoon het weekend thuis en dan wil ik ook thuis zijn.
Daarbij heb ik vaak genoeg gehoord dat het bij Post NL niet altijd lekker loopt en je hebt daar meer tijdsdruk en daar heb ik geen zin in.

Het mooie van Sandd is toch dat je behoorlijk vrij bent ;)

Re: Waarom ben je postbezorger geworden?

27
@ejtnaa

2500 -3000 poststukken, jemig dat is niet weinig! krijg je de post lekker vroeg op de dag dan is het
te doen maar als je pas savonds kan gaan sorteren wordt het nachtwerk :(

vandaag heb ik 5 kratten. en jij?

en bij postnl hoef je volgens mij niet 5 dagen te lopen hoor.
of het verplicht is om op zaterdag te werken bij postnl weet ik niet.
je zou ook in de binnendienst kunnen gaan..

Re: Waarom ben je postbezorger geworden?

28
Carla41 schreef:@ejtnaa

en bij postnl hoef je volgens mij niet 5 dagen te lopen hoor.
of het verplicht is om op zaterdag te werken bij postnl weet ik niet.
De meeste vacatures zijn nu voor de di do en za. Maar de zaterdag is vaak wel een belangrijke dag ...
wie weet is erover te praten, zijn ze al blij met om de week.

Re: Waarom ben je postbezorger geworden?

30
slagvaardige schreef:Ja bij ons waren er zat die om de zaterdag werkten. Of zelfs helemaal niet op zaterdag. Zelfs bij ons viel erover te pratwn toen ik nog voor Postnl werkte.
Ja maar de tijden zijn sindsdien wel veranderd. Het laatste jaar (zeg maar) worden nieuwe mensen alleen nog voor de piekdagen aangenomen. Natuurlijk mogen ze wel eens lopen (op wo en vr) als het zo uitkomt, maar niet voor vast.
cron