Vergoeding bij DHL echt zo hoog?

1
Ik werk nu nog voor VSP, maar ik zag op de site van DHL staan welke vergoedingen ze daar betalen, en ik viel zowat van m'n stoel (als het klopt, tenminste). Kijk maar eens op http://www.dhlpostbezorger.nl/beloning-post-bezorgen . Een grote wijk (326 adressen), 100 poststukken, en dan EUR 40! Of een kleinere wijk van 128 adressen, 50 poststukken, en dan EUR 13,50! Dat kan toch niet kloppen, lijkt me. Om te beginnen moeten de poststukken wel heel erg zwaar zijn als je voor 50 poststukken al een herlaadvergoeding krijgt (bijna 1 kg per stuk). Zou natuurlijk kunnen als je toevallig op een dag echt alleen maar Otto-boeken hebt, ofzo, maar is dat een realistisch scenario?

Volgens dezelfde site is een grote wijk ongeveer 1 uur sorteerwerk en 2,5 uur loopwerk. Dan zou je dus ruim EUR 40 krijgen voor 3,5 uur werk oftwel omgerekend EUR 11,60 per uur!

Dan kan ik beter kappen bij VSP, waar ik omgerekend net de EUR 6 per uur haal. (En dat voor een wijk met dik 900 adressen).

Re: Vergoeding bij DHL echt zo hoog?

2
Hier hadden we het er ook al even over: http://www.postbezorgers.org/forum/view ... ?f=6&t=150. Maar het lijkt mij allemaal ook wat aan de hoge kant op die site. Ik ben wel zeker van plan om als ik terug ben van vakantie met die site als argument mijn wijkvergoeding omhoog te krijgen. Zelf kom ik ook met dhl op ongeveer 6 euro per uur. Nu moet ik wel zeggen dat ik een keer een invalwijk had waar dit bedrag aanzienlijk hoger lag, maar ik denk dat dat een inschatingsfout vanuit dhl was. En in de vakantie ligt dit bedrag ook wel wat hoger bij dhl, omdat je met weinig post toch nog wel een behoorlijk bedrag krijgt.

Re: Vergoeding bij DHL echt zo hoog?

3
Er staat bij die wijkvergoeding niet hoe lang de wijk is, maar als ik zie hoeveel tijd er voor staat, is de vergoeding wel heel hoog. Ik heb net even op http://www.afstandmeten.nl mijn wijk opgemeten. Want daar hebben ze ook de vergoedingen op gebaseerd. Ik ben alleen benieuwd of ze dan de straten twee keer tellen of maar 1 keer. Je loopt vaak wel heen en weer om de post eerst bij de even nummers te bezorgen en daarna de oneven nummers, of andersom natuurlijk.
Ik heb niet echt contact met het depot sinds het depot van Woerden is overgenomen door Utrecht. Maar ik ben wel eens benieuwd wat iedereen nu krijgt en dan ook benieuwd hoe lang de wijk is.
Ik heb mijn wijk gemeten zoals ik hem loop/fiets met een normaal aantal aan post en kom op het volgende :
ik heb ruim 700 postadressen, zit gemiddeld op 200/300 poststukken.
Mijn vaste wijkvergoeding is 14,41 euro en mijn wijk is ongeveer 8,2 km lang. Ik heb niet alle straten dubbel gemeten, aangezien ik ook een aantal straten vaak zigzaggend doe. Als ik die wel dubbel zou tellen zou ik op 9 km komen.

Re: Vergoeding bij DHL echt zo hoog?

6
20 euro bezorg vergoeding is alsnog veel. Want ik heb namelijk een wijk van 558 afgiftepunten. En dat is volgens mij een grote wijk, ik doe hier zo een 2 a 3 uurtjes over en ik krijg er 9,39 voor. Dus er klopt noch steeds geen snars van. Maar ik snap DHL wel. Want ze willen natuurlijk bezorgers lokken. En door onderaan de site te zetten ik citeer: ‘DHL Global Mail aanvaardt geen aansprakelijkheid voor informatie op de site.‘ gaan ze vrij uit. Opzig wel slim. Ief ik ben het helemaal met je eens. :D :D :D

Re: Vergoeding bij DHL echt zo hoog?

7
Mijn wijk heeft 240 adressen, dat is niet zo veel maar omdat het een dorp is maak ik wel veel kilometers: 17.
De vergoeding is altijd rond de 10 euro. Soms iets meer, maar vaak net er onder.
Ik moet er wel bij zeggen dat de post bij ons thuis gebracht wordt omdat halen voor ons erg lastig is.
De vergoeding is dus alleen voor het sorteren en bezorgen.

Friezin.

Re: Vergoeding bij DHL echt zo hoog?

10
Ik kan je vertellen dat de vergoeding bij DHL belachelijk laag is. Ik heb een wijk van 400 adressen (25 kg post gemiddeld) en krijg hiervoor slechts 7 euro (bruto) om te bezorgen. Omdat het ook nog eens allemaal grote huizen zijn, doe ik hier gemiddeld 2 uur over. Dus omgerekend verdien ik 3,50 euro bruto per uur. Als je hun vraagt om een hogere vergoeding, zeggen ze dat dit niet kan omdat de vergoeding berekend wordt met een formule. Volgens hun is dit dezelfde formule die TNT ook gebruikt.
cron