Nieuwe reorganisatie Postnl

1
© anp. PostNL gaat komende week weer reorganiseren PostNL gaat maandag een nieuwe grootscheepse reorganisatie aankondigen die weer tot een fors banenverlies zal leiden.

Op maandag 25 februari publiceren we onze jaarcijfers over 2012.
We doen ons best om zo snel mogelijk onze eigen medewerkers te informeren. Om 7.30 uur versturen we het persbericht. Vanaf dan is het openbaar en kun je het nieuws al in de media horen en zien.Om 7.31 uur plaatsen we het bericht ook op Mijn PostNL en Salesforce.
Het kan zijn dat je wordt uitgenodigd voor een bijeenkomst. Of dat je wordt bijgepraat in een koffiepraatje of een kick-off.

een kick-off ?


dat klinkt niet goed. ik hoop dat veel forum bezorgers hun contracten kunnen behouden. :|

Re: Nieuwe reorganisatie Postnl

2
Ze gaan niet een nieuwe reorganisatie aankondigen, maar vertellen hoe ze verder gaan met de reorganisatie die al was gestart, maar vorig jaar tijdelijk was stopgezet omdat er te veel misging. Denk dat het vooral veel gevolgen heeft voor de vroegere postbodes en mensen met grote contracten van 25 uur en meer.
PostNL wil namelijk een deeltijdorganisatie worden, met voornamelijk kleinere contracten.
Voor postbezorgers zal er best wel iets veranderen maar niet zo heel drastisch.

Re: Nieuwe reorganisatie Postnl

3
@willemien

dat hoop ik van harte! de postbodes zijn al tijden voorbereid dat het gaat gebeuren toch?
niet dat dat het ontslag makkelijker zal maken..
maar het bericht klinkt nogal urgent.. ik wens in deze economische moeilijke tijd
een ieder zolang mogelijk werk en inkomsten toe.

Re: Nieuwe reorganisatie Postnl

4
Voor postbezorgers zal er best wel iets veranderen maar niet zo heel drastisch.
De Postbezorgers gaan wel degelijk de gevolgen merken van de reorganisatie en de daarmee gepaard gaande bezuinigingen. Begin van dit jaar werd aangekondigd dat er gesneden wordt in het aantal uren die voor de wijken zijn vastgesteld. Reden is de dalende postvolumes die dit jaar doorzet. Het betekent dat Postbezorgers nog sneller moeten werken om binnen deze tijd klaar te zijn. En als geen enkele Postbezorger zijn mond open doet dan zegt het management: "prima, dan krijgen jullie deze uren betaald". Het ontslaan van de "te dure" Postbodes gaat het bedrijf dus nog niet ver genoeg. Ook Postbezorgers zijn de kop van jut die moeten inleveren.
Postbezorger bij Post NL sinds 1 juni 2011

Re: Nieuwe reorganisatie Postnl

5
Cortina schreef:
Voor postbezorgers zal er best wel iets veranderen maar niet zo heel drastisch.
Het betekent dat Postbezorgers nog sneller moeten werken om binnen deze tijd klaar te zijn.
Dat is wel erg kort door de bocht. Aangezien de tijden inderdaad aangepast worden aan de postvolumes(!) zal op elke vbg (na)gekeken worden of de tijden ook haalbaar zijn! Er worden/zijn hulpmiddelen aangeboden en er zal strenger worden gecontroleerd op de looptijden; mogelijk doordat er een postbode gaat meelopen en klokt dan wel een GPS-horloge, maar dat is altijd op vrijwillige basis! Voorts gaat het om de daldagen daarin is absoluut(!) tijdwinst in te behalen.

Ook is er een oranje kaart, deze is nu zelfs op de intranetsite van PostNL in te vullen.

Op 25 feburari is het inderdaad bijltjesdag; echter dat zal voor het (interim & bestuurs]management en overcomplete postbodes moeilijk gaan worden. Voor de postbezorgers zal voorlopig geen contractverlenging mogelijk zijn bijvoorbeeld.

Voor het overige heeft PostNL pbz-ers nodig.....óók in deze tijd.

Laat u niet helemaal gek maken!

Re: Nieuwe reorganisatie Postnl

6
mvgb

die tijdwinst op de daldag.. ( min- uren ) die wordt toch gecompenseerd met het langer lopen op de piekdag?
ben je soms een leidinggevende.. die vanachter de computer alles wil besturen..

en nog nooit ZELF gelopen waarschijnlijk.. Windje tegen,, stoplicht op rood.. mensen die de weg vragen..
de postbezorgers zijn (helaas voor postnl) geen machines maar Mensen.

@Cortina
je brengt het helder! ik hoop dat je je niet eronder laat krijgen.

lees jij ook..." Voor de postbezorgers zal voorlopig geen contractverlenging mogelijk zijn bijvoorbeeld.
Voor het overige heeft PostNL pbz-ers nodig.....óók in deze tijd."

oftewel .. niet Zeuren om uitbetaalde werktijd want dan wordt je contract niet verlengd en weer een nieuwe
lading postbezorgers aangenomen.. Je moet maar durven MVGB

Ps.. dit commentaar krijg je van een concurrent bezorger.. :oops:

Re: Nieuwe reorganisatie Postnl

7
Sorry Carla,

MVGB heeft volkomen gelijk, al zou hij/zij leidinggevende zijn.
En dan nog, mogen die niet hun zegje op het forum doen ?
Dat soort antwoorden zoals jij geeft, dat doet paniek zaaien (iets van de klok horen luiden)

Het reorganiseren zou eerst in 1 klap gaan, en dat alleen voor de VOLTIJD medewerkers.
Nu gaat het in fases, ook niet leuk maar iedereen gaat horen wanneer hun functies aan de beurt zijn.

Voor "ons" de postbezorgerkomt er helemaal geen reorganisatie waar banenverlies aan de orde is.
Voor de bezorgers, lees nu eens je PostNl, en ALLEEN wat Postbezorgers aangaat.
De rest wat je leest is voor jou geen nuttige informatie, dat brengt alleen verwarring.

Re: Nieuwe reorganisatie Postnl

8
@88CE

mvgb heeft volkomen gelijk... volgens jou. wat zegt dat nou 88CE :?:
ik lees niet dat een leidinggevende geen zegje mag doen op dit forum. Gerust.
mag toch ook wel zonodig gepareerd worden 88CE?

het geschrevene van cortina een postbezorger bij postnl komt mij helder over.
en als dat wordt weggeschreven door dat ze wel erg kort door de bocht gaat..

waarom is er toch steeds een oranje kaart nodig, dat voedt toch de regelmatige klachten van postnl bezorgers dat ze steeds weer moeite moeten doen voor het uitbetalen van hun gewerkte uren...?


paniek zaaien? Als mvgb stelt dat er voor postbezorgers geen contractverlenging mogelijk is voorlopig
maar tegelijk aangeeft dat postnl postbezorgers nodig heeft.. dat noem ik nu onrust zaaien.

Re: Nieuwe reorganisatie Postnl

9
Ben ook benieuwd wat er morgen voor nieuws naar buiten komt.
Het enigste wat ik weet is dat er een vacature stop voor nieuwe postbezorgers is.
Als je weet dat er een groot verloop onder bezorgers is bij beide postbedrijven vind ik dit wel opmerkelijk.

Re: Nieuwe reorganisatie Postnl

10
Natuurlijk mag er iets gepareerd worden Carla.
Alleen als je zelf al begint dat mvgb een betweter is die nooit zelf buiten heeft gelopen en alles maar achter de pc verzint ???

m.a.w. mvgb je moet je bek houden want wat cortina verteld begrijp ik en jou niet en ik wil je niet begrijpen punt.

Maar ga lekker verder met roeren, daar heb je alle recht toe ;)
cron