Re: Loonsverhoging

11
mademoiselle schreef:hoeveel verdien je bij metropost eigenlijk per poststuk? ik kreeg alleen een indicatie van 125-250 euro per maand.. maar als ik nou weet hoeveel ik per poststuk verdien dan kan ik kijken of ik daar in de buurt kom :)
neem aan dat je OVO contract hebt ? werkgever METROPOST dient vlgs mij wel wat meer uitleg te geven omtrent salaris opbouw ; blijkbaar heb je (nog) geen gegevens ; voor meer duidelijkheid moet je er zelf achteraan.
Postbezorger Sandd

Re: Loonsverhoging

12
ja idd, OVO contract geloof ik ja.
hmm ik durfde er eigenlijk niet naar te vragen bij mn sollicitatie (want ik had ergens gelezen dat dat slecht overkomt om dat te vragen de eerste keer)
maargoed ik wacht geduldig mn eerste salaris af, en dan deel ik het wel door het aantal post stukken.
Gooit de postbode een brief in de bus, zegt de buschauffeur 'wat moet ik daarmee?'

Re: Loonsverhoging

13
@Mademoiselle

Je hebt bij je sollicitatie niet naar de vergoeding gevraagd.
dat begrijp ik wel , maar je hebt toch niet blind getekend..
m.a.w. een kruisje gezet en zij mogen het salaris invullen?

ik zou gewoon vragen of ze je de berekening nog even willen doorgeven.
sorteer/stops/herlaad/wijk ..vergoeding.. (Y)

Re: Loonsverhoging

14
Volgens mijn depotmanager krijgen wij dezelfde vergoeding als de bezorgers direct onder Sandd. Toen vertelde ik hem dat ik op dit forum gelezen had, dat de bezorg- en bijlaadvergoeding verhoogd was door Sandd. Vroeg toen aan hem waarom de vergoeding niet omhoog is gegaan. Hij vertelde me dat hij niets wist van een verhoging van bepaalde vergoedingen.
Hij zou contact opnemen met Sandd.
Afgelopen donderdag of vrijdag heb ik een antwoord gekregen.
Het antwoord van Sandd, volgens mijn depotmanager, is als volgt:
De verhoging van de bezorg- en bijlaadvergoeding geldt alleen voor de bezorgers die direct onder Sandd vallen en niet voor de bezorgers die onder een depot vallen.
Hieruit concludeer ik dat Sandd een verschil gaat maken tussen eigen bezorgers en bezorgers die onder een depot vallen.
Dit is fout van Sandd, want wij, de depotbezorgers, doen hetzelfde werk als de Sanddbezorgers.
De vergoedingen die aan het depot wordt betaald, voor de bezorgers, moet overeenkomen met dezelfde vergoedingen voor de bezorgers van Sandd. (Dit staat los van hoe een depot de vergoedingen uitbetaald aan zijn/haar bezorgers.)

Re: Loonsverhoging

15
@temmei
per 1 januari is het minimumloon verhoogd.. en dus ook bij de ovo-ers van sandd.

Onderaannemers hanteren hun eigen tarieven. die waren al lager. Geen 4 en 2 cent maar 3 en 2 cent.
ze moeten er zelf ook aan verdienen. opslag./sorteerders/chauffeurs/auto,s.

het wordt nog minder... sorteervergoeding voor alle poststukken verdwijnt ( 2 cent) alleen de overlap moet
je voortaan sorteren en daarvoor krijg je ( 1 cent)

wat wordt het .. het werk massaal neerleggen temmei?

het depot moet geld overhouden om haar eigen kosten te betalen.
natuurlijk staat dat niet los van de uitbetaling aan de bezorgers.
of is jouw depotmanager een soort weldoener?

Re: Loonsverhoging

16
Bij ons depot kregen we dezelfde vergoedingen als de bezorger direct onder Sandd.
- bezorgvergoeding: 4 cent
- sorteervergoeding: 2 cent
- bijlaadvergoeding: € 2,50 per 30 kg.
Overigens worden de onderaannemers zelf ook uitbetaald door Sandd.
Als de onderaannemers deze vergoeding niet genoeg vinden, dan gaan zij de vergoedingen van de bezorgers aanpassen, zodat ze er zelf meer aan overhouden.

Re: Loonsverhoging

17
@temmei

"" Als de onderaannemers deze vergoeding niet genoeg vinden, dan gaan zij de vergoedingen van de bezorgers aanpassen, zodat ze er zelf meer aan overhouden.
je geeft nu zelf het antwoord temmei ".

Re: Loonsverhoging

18
Klopt, maar in dit geval worden de bezorg- en bijlaadvergoeding verhoogd bij de bezorgers direct onder Sandd.
De vergoeding die Sandd betaald aan de onderaannemer voor zijn/haar bezorgers is onveranderd gebleven.

Re: Loonsverhoging

19
En als je nu had kunnen kiezen, als bezorger, tussen direct voor Sandd of voor een onderaannemer... Maar als je in bepaalde delen van het land woont, heb je geen keuze. Want je hebt daar alleen maar de onderaannemer. Of je moet gaan verhuizen naar een plaats waar Sandd direct opereert. (niet letterlijk :lol: )

Re: Loonsverhoging

20
@slagvaardige
welkom :lol:

je weet ik gun jou en iedere bezorger ook een contract..
Iedere onderaannemer zou ook verplicht moeten zijn , 80% van haar bezorgers een contract aan te bieden.

"wij willen geen mensen in dienst nemen.. want dan moeten we ze het minimumloon betalen.."
tja als je dat structureel niet kan.. dan ben je niet geschikt als ondernemer.

het is maar waar je start als bezorger..
volgens mij blijf jij er vrolijk onder slagvaardige :D
cron