Re: Limburg.. moeilijk om post te bezorgen..?

31
wat bijzonder toch dat enkele postnl bezorgers over elkaar heen buitelen om te "bewijzen"
hoe onbekend de concurrent Sandd toch is.. en hoe erg het wel niet is dat een sandd bezorger de post
niet goed bezorgde en de postnl bezorger er last van kreeg.


blijft staan.. dat de krant weer werd gevuld met nieuws van bezorgers van Postnl die het met bezorgen niet zo
nauw namen. Eerst de balk uit eigen oog en dan de splinter bij de concurrent Newman en Brabo zou ik zeggen..

en mijn vraag was in het begin toch slechts:
"Bij een controle..zou postnl op tips af zijn gegaan of voeren ze structureel controles uit ten huize van de postbezorgers..?

Re: Limburg.. moeilijk om post te bezorgen..?

32
Carla41 schreef:@Geertjan

ik begrijp wel dat een postnl bezorger dit graag blijft verkondigen..
maar de Blauwe Sandd bussen kan je toch niet missen als je op straat je ogen open houdt :D

Maar ook als ik de post bezorg, weten bewoners al heel goed wat ze van Sandd ontvangen of van Postnl..
Wie denkt er nu aan postbezorging als hij een blauwe bus ziet rijden? Toegegeven, het staat op de bus : de zakelijke postbezorger. Dat zou dus ook een bedrijf kunnen zijn dat post bezorgt bij bedrijven.

Re: Limburg.. moeilijk om post te bezorgen..?

34
Carla41 schreef:Eerst de balk uit eigen oog en dan de splinter bij de concurrent Newman en Brabo zou ik zeggen..
Aha, je geeft dus toe dat de balk in jouw oog zit en de splinter bij ons? Dat verklaar in elk geval wel je leesproblemen, dat is vast lastig lezen met zo'n balk in je oog.Ik heb nergens in dit topic gezegd dat Sandd zo slecht zou bezorgen, ik constateer enkel dat bij mij in de regio Sandd niet goed zichtbaar is, en dat poststukken van Sandd vaak niet duidelijk als zodanig herkenbaar zijn. (overigens waren Brabo en ik niet de enigen dit dit constateerden, ook Sunbow en Geertjan kwamen tot deze conclusie).

Het is waar dat het wel eens (flink) mis gaat bij PostNL, dat ontken ik nergens, maar om nou te zeggen dat de kranten er gevuld mee zijn? Of je overdrijft (en dat terwijl je mij van ongenuanceerde uitspraken beticht, hoezo balk en splinter?) of je bent op een extreem dun krantje geabonneerd.

Re: Limburg.. moeilijk om post te bezorgen..?

35
Bij ons in de regio zijn de Sandd bezorgers eigenlijk ook 'onzichtbaar'

Onze onderaannemer geeft geen bedrijfskleding. Inmiddels weten de wijkbewoners wel wie ik ben en voor wie ik bezorg en op de enveloppen staat meestal wel 'port betaald Sandd' maar het had wel professioneler gestaan als ik een blauwe jas met bedrijfslogo aan had kunnen trekken. Of eventueel een jas met het logo van de onderaannemer.

Re: Limburg.. moeilijk om post te bezorgen..?

36
Carla41 schreef: blijft staan.. dat de krant weer werd gevuld met nieuws van bezorgers van Postnl die het met bezorgen niet zo
nauw namen. Eerst de balk uit eigen oog en dan de splinter bij de concurrent Newman en Brabo zou ik zeggen..
Er verschijnen ook wel artikelen in de media over het dumpen van post door Sandd bezorgers.
Een geval moet je je zeker kunnen herinneren want je hebt daar zelf melding van gemaakt
op dit forum (het ging over het dumpen van Sandd post in Lekkerkerk).
en mijn vraag was in het begin toch slechts:
"Bij een controle..zou postnl op tips af zijn gegaan of voeren ze structureel controles uit ten huize van de postbezorgers..?
en die vraag was ook beantwoord: uit het nieuwsbericht bleek dat PostNL niet zomaar bij die postbezorgster thuis
langs ging, maar na klachten van mensen uit de buurt.

Re: Limburg.. moeilijk om post te bezorgen..?

37
@ike

Na jouw duidelijke uitleg was mijn vraag beantwoord.
en inderdaad ook bij Sandd komt het niet bezorgen van post voor.
en ik schroom niet om dat ook naar voren te brengen.

Maar de reacties na jouw uitleg ike dat begint toch echt bij je collega,s.
De felheid naar en ongenuanceerdheid van enkele postbezorgers van Postnl naar Sandd blijft verbazingwekkend.
ik zal proberen om op dat soort reacties niet meer te reageren.

Re: Limburg.. moeilijk om post te bezorgen..?

38
@slagvaardige

het is wel prettig dat je aangeeft dat je niet rechtstreeks werkt voor Sandd maar voor een onderaannemer.
het is dan ook zijn verantwoordelijkheid om je naast de fietstassen van Postservice ook van kleding te voorzien.

Sandd is begonnen alle postbezorgers die een arbeidscontract hebben van bedrijfskleding te voorzien.
het is dan ook verplicht deze te dragen.
cron