Re: ongestempelde postzegels

2
Wij moesten er een streep door zetten. Ik krijg zelf ook wel eens post met een ongestempelde postzegel. Helaas (voor mij haha) heeft de bezorger er een streep doorheen gezet. :lol:

We hadden er wel eens van die hele mooie buitenlandse zegels tussen zitten. Dan hoefde ik alleen maar door een hoekje een streepje te zetten.

Re: ongestempelde postzegels

3
Waar mogelijk streep ik de postzegels door, maar niet altijd dus.

Wat doen jullie als je een poststuk hebt met te weinig of geen postzegels? Gewoon bezorgen of .....? Strafport kunnen wij immers niet uitschrijven.
Pas had ik een kaart waar ipv een postzegel een C1000-uitzegel op geplakt zat. Heb 'm maar gewoon bezorgd en er geen melding van gemaakt.

Re: ongestempelde postzegels

5
Ik streep ze meestal door (deed ik altijd al). Tenzij er heel veel sneeuw en ijs ligt, dan bezorg ik ze gewoon zonder de postzegel eerst door te strepen. Bij ons hebben de voorbereiders ze ook vaak al doorgestreept of er een krulletje doorheen gezet.

Niet gefrankeerd ben ik 1x tegengekomen, maar dat was nog in de tijd van papieren bezorgrapportjes en terug naar het depot. Die heb ik toen teruggelegd. Of ze voldoende gefrankeerd zijn let ik eigenlijk nooit op. Ik denk dat ik de kaart met C1000 zegel ook gewoon bezorgd zou hebben als beloning voor de creativiteit.

Re: ongestempelde postzegels

9
slagvaardige schreef:Ik heb wel eens een envelop zonder postzegel bezorgd. Daar had iemand, ik neem aan de sorteerder, de hoofdletter "T" op gezet. Op de plek van de postzegel. Geen idee waar die T voor staat. Hebben jullie dat wel eens gehad?
Ik denk dat T betekent dat PostNL ervan op de hoogte is en de ontvanger ook de strafport krijgt toegestuurd?
ex Sandd Postbezorgster

Re: ongestempelde postzegels

10
Ja, misschien is dat inderdaad zo'n soort 'merktekentje' @Postgirl. Dan krijgen de ontvangers later de strafportokaart toegestuurd. En de ontvangers, als die bekend zijn. Meestal zetten mensen niet hun postcode en huisnummer op de achterkant van de envelop. ;)

Weet iemand hier van Postnl hoe dit zit?
cron