PostNL aangetekend stuk laten tegenhouden

1
Ik weet niet of het nog steeds zo is: In de algemene voorwaarden staat dat je het recht hebt als afzender het aangetekend stuk te mogen laten tegenhouden, zover dit nog mogelijk is natuurlijk. Aan de telefoon moesten we altijd zeggen dat het ONMOGELIJK is om een zending tegen te laten houden en dan moest je zeggen dat we duizenden poststukken moeten versturen en dat een spelt in een hooiberg is. Echter ik heb eens voor een advocaat een zending laten tegenhouden en dat is gewoonweg gelukt. Het kost wel wat werk maar goed, zo vaak gebeurd dat ook weer niet. Wanneer diegene zich beriep op de algemene voorwaarden dan moest je het wel uitvoeren. Maar doorgaans weten mensen dat niet dus verkoop je gewoon nee. Eerlijk? Ik hield niet van liegen en volgde die procedure niet die PostNL (Cendris) mij voorhield.

Een collega had eens aangetekende zending laten tegenhouden omdat die er achterkwam dat door hem opgestuurde laptops, oplichting was. Die jongen heeft heel wat telefoontjes gepleegd maar wist het goede nieuws te vertellen dat de zending onderschept was. Het geld was gestort op zijn rekening maar daarmee was kennelijk gefraudeerd. De teamleider was minder blij: Jij had dit niet mogen doen straks wil iedereen zijn of haar aangetekende zendingen laten tegenhouden. Tja dit ging om heel veel laptops... Je zou toch eens wat goed doen voor de klant?

Re: PostNL aangetekend stuk laten tegenhouden

2
Ja, ik heb eens een filmpje gezien op Youtube, waar iemand vertelde dat hij iets via Ebay had verkocht aan iemand in Australie. Die persoon betaalde per creditcard of PayPal via zijn bankrekening. Ik weet niet precies meer en die liet de betaling terugtrekken nadat hij van de verkoper een track en trace nummer had gekregen. Het pakket was dus verstuurd. Helaas voor die fradeur was het pakket nog niet het land uit. De zending werd onderschept en teruggezonden naar de verkoper.
cron