Re: Postbezorger licht fiscus voor 2 ton op

11
Doro schreef:De belastingdienst heeft zelf ook een berg boter op zijn hoofd.
Ze nemen klakkeloos aan dat het ingevulde banknummer juist is.
Ook kan het bij kamerbewoners gebeuren die een brievenbus delen.
De belastingdienst kan eenvoudig naam/nummer controle doen.
Mijn dochter heeft ook zo brief ontvangen om haar rekeningnummer door te geven.
Bij de aanvraag had ze niet haar Iban doorgegeven.
Terwijl als ik internetbankier het Ibannummer automatisch wordt toegevoegd.
Waar zijn ze dan bij de belastingdienst mee bezig vraag ik mij soms af.
Is inderdaad ook wel enorm stom dat de Belastingdienst niet controleert of naam en rekeningnummer met elkaar overeenkomen. Dit praat uiteraard dergelijk crimineel gedrag niet goed, maar is wel een typisch geval van de kat op het spek binden.

Maar, om fraude in de toekomst te voorkomen, kan voortaan alleen maar via het volkomen waterdichte (kuch, hoest) systeem digiD een rekeningnummer worden gewijzigd. :roll:

Re: Postbezorger licht fiscus voor 2 ton op

14
Carla41 schreef:In ieder geval postbezorgers screenen.. voor je ze aanneemt.
wat zijn nu de vereisten :
of je twee armen hebt en een fiets.. :P

een verklaring van goed gedrag halen bij de gemeente.
dat filtert mischien al een deel.

moest je vroeger niet een geheimhoudings eed af leggen ?.
Toen de post nog niet geprivatiseerd was, en postbodes nog ambtenaar waren, moest je inderdaad een eed afleggen. Maar dan praat je over de periode voor, ik meen, 1989.

Sinds een aantal jaar moet je bij PostNL wel een VOG (Verklaring Omtrent Gedrag) overhandigen, daarmee kun je tenminste de mensen met een strafblad weren.

Re: Postbezorger licht fiscus voor 2 ton op

16
Een VOG zegt ook hooguit dat iemand nog niet 'gepakt' is. Dan krijg je alleen van die slimmerikken zoals deze oplichter;)
Tijdje geleden waren ze bij PostNL een persoonlijkheidsvragenlijst aan het ontwikkelen voor de screening. Ik weet niet in hoeverre ze dat al hebben doorgezet. Punt is natuurlijk om de sociale wenselijkheid te ondervangen. Niemand (die de baan wil) zal invullen: ik steel als de raven. Toch moeten er vragen bijzitten waaruit blijkt of iemand de vragen eerlijk beantwoordt. Zoals: ik heb wel eens overgestoken terwijl het stoplicht op rood stond.

Re: Postbezorger licht fiscus voor 2 ton op

17
@elisa

voor ons? ja, vind ik niets vreemds aan hoor
hoef je geen goed gedrag te vertonen elisa als je vind dat je wordt uitgebuit?

als iemand zo'n verklaring niet zou krijgen dan zal dat niet zonder reden zijn.
en bij de post vind ik dat echt wel van belang, we hebben veel vertrouwelijke post
van anderen in ons huis.

het zal niet altijd afdoende zijn de nieuwe, ben ik met je eens, maar enige drempel
opvoeren kan toch voorkomen dat je jan en alleman aanneemt.

ik ben er ook een voorstander van, aangezien wij de post thuis bewaren dat ze het
eerste gesprek bij je thuis voeren. kunnen ze direct zien of je er de ruimte en een
veilige omgeving voor hebt om post op te slaan.

Re: Postbezorger licht fiscus voor 2 ton op

18
denieuwe schreef:Een VOG zegt ook hooguit dat iemand nog niet 'gepakt' is. Dan krijg je alleen van die slimmerikken zoals deze oplichter;)
Tijdje geleden waren ze bij PostNL een persoonlijkheidsvragenlijst aan het ontwikkelen voor de screening. Ik weet niet in hoeverre ze dat al hebben doorgezet. Punt is natuurlijk om de sociale wenselijkheid te ondervangen. Niemand (die de baan wil) zal invullen: ik steel als de raven. Toch moeten er vragen bijzitten waaruit blijkt of iemand de vragen eerlijk beantwoordt. Zoals: ik heb wel eens overgestoken terwijl het stoplicht op rood stond.
Want iedereen die wel eens door rood licht loopt is een crimineel? Of iedereen die ontkent wel eens door rood licht te hebben gelopen is een leugenaar?

Doet me een beetje denken aan toen ik ooit een computer van Dell bestelde via Internet, en de vraag moest beantwoorden of ik de computer ging gebruiken bij de productie van massavernietigingswapens. :lol:

Re: Postbezorger licht fiscus voor 2 ton op

20
Nee ik ben absoluut tegen, wij bezorgen misschien wel vertrouwelijke post maar bij Post Nl ligt dit net serieuzer. Dat is wel een verschil. Laten we wel wezen, zij bezorgen wel even belangrijkere post, te denken aan betaalpassen, overheids formulieren etc.
Dat men goed wil kennismaken bij je thuis is niks mis mee, men, je depothouders dus.
Maar verklaring voor goed gedrag gaat echt te ver voor ons. Ik vind het voor een OVO er al helemaal van de pot gerukt.
cron