Re: Samenwerking Postnl en Sanddbezorger

11
Carla41 schreef:@geertjan

sorteer je dan nu ook wel eens Geertjan.
ik ga er wel van uit dat je dat Foutloos kan! maar heb je er ervaring mee qua snelheid..?
ik heb geregeld 1000 of meer poststukken.

als jij de post bij mij thuis komt sorteren wil ik het wel bezorgen :D
Gezellig (Y)
ik sorteer nooit. Het was ook maar een grapje.

Re: Samenwerking Postnl en Sanddbezorger

12
elisa schreef:Dit had ik destijds met een ouder Post nl bode, die ooit fultimer was, een aardige vent en we deden elkaars post regelmatig omdat wij ook achter elkaar liepen.
Ik had zn respekt verdient omdat ik altijd trouw zelfde tijden liep als hij op dins en vrijdagen.
Dat is dan wel fijn :) Het is bij mij net of we elkaar 'in de weg lopen'. Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan :)
En ondertussen is het ook erg gezellig ;) haha

Re: Samenwerking Postnl en Sanddbezorger

13
Dat doen we hier ook wel eens. Ben ik al dicht bij een bepaald huis met oprijlaan en vraag ik of zij daar ook nog moet zijn. Dan neem ik haar post en folders wel even mee. Soms doe ik de brievenbus voor haar open en soms zij voor mij. Of ik moet met mijn folderpakket of weekkrant achter in het bos zijn en zij met de post ook. Zij is met de fiets. Dan vraag ik ook of ik de post mee kan nemen want dat pad is lastig te fietsen. Diverse kuilen en knap afgelegen. Daar zou ik ook echt niet willen fietsen, vandaar dat zo'n adres in het autopakket zit. Ach, zo kun je elkaar helpen. We zeggen elkaar ook gedag. In een dorp zijn het toch jaren dezelfde postbodes dus kennen we elkaar van gezicht en van een paar weet ik waar ze wonen.

Re: Samenwerking Postnl en Sanddbezorger

20
postbode7 schreef:Hallo als ik even samenwerk om haar post bij een adres in het bos te bezorgen wil dat niet zeggen dat ik stelselmatig zowel voor Sandd als PostNL werk. Dit is incidenteel. En bovendien, dat vertel je toch helemaal niet op het depot. Dat blijft gewoon onder concullega's. :D
Daarom zeg ik ook "strikt genomen". De kans dat je er daadwerkelijk om ontslagen wordt lijkt me zeer klein. Desondanks doet het er niet toe of het om structurele of incidentele hulp gaat.

De betreffende passage staat trouwens niet in de CAO zoals ik eerder stelde, maar in de arbeidsovereenkomst zelf. Bij mij is het als volgt verwoord:
"Het is de werknemer tijdens de duur van het dienstverband niet toegestaan om werkzaam, behulpzaam of betrokken te zijn bij, respectievelijk adviezen te geven of enige vorm van diensten te verlenen aan, respectievelijk zelf te bedrijven, mede te drijven of te doen drijven een onderneming of instelling, welke direct of indirect concurrerend werkt voor PostNL."
Dus zelfs behulpzaam zijn aan de concurrent is niet toegestaan. Eigenlijk moet ik een concurrent die mij de weg vraagt dan ook de verkeerde kant op sturen. :mrgreen:
cron