Re: Stand van zaken CAO Sandd

61
slagman schreef:
opdedeurmat.nl schreef: Maar goed, ik ben zelf akkoord gegaan met de vergoeding, dus ga niet meteen bij de instanties klagen. Als ik het niet meer de moeite waard vind, kap ik er gewoon mee. (
Zo denk ik er ook over opdedeurmat. Ik heb mijn langste tijd bij Sandd wel gehad. Maar ik weet dat er ook bezorgers zijn die de extra inkomsten hard nodig hebben en het zich niet kunnen permitteren om ermee te kappen. Ondertussen worden zij stelselmatig onderbetaald.
Yep, dat denk ik ook.
De bonden (en de OR?) komen niet voor ze op (anders was wel veel meer gebeurt dan die schamele 10% verbetering). Vandaar dat ik er zoveel (eigen) tijd in steek. Kan ik mezelf in ieder geval recht in de ogen aankijken.
Feitelijk kan ik deze tijd ook beter gebruiken voor het vinden van ander werk.....

Re: Stand van zaken CAO Sandd

62
Carla41 schreef:@slagman

"Ik heb mijn langste tijd bij Sandd wel gehad"
ik heb het je eerder horen zeggen slagman.. maar je werkt al bij de post sinds 2003?
ik gun je graag ander werk maar het moet er wel zijn. :idea:.
Klopt, ik begon in 2003 bij Selektmail. Heb daar heel goede jaren gehad.
Maar dat was in een tijd dat de wijken veel groter waren en de beloning veel en veel hoger.

ik ga hier mijn financiële situatie niet uit de doeken doen maar vanaf volgend jaar heb ik de extra inkomsten van het bezorgen niet meer nodig. Beter gezegd, ik stop helemaal met werken. Mijn jaarcontract loopt volgend jaar Maart af en ik denk er over om al per 1 december 2014 te stoppen.

Re: Stand van zaken CAO Sandd

63
@slagman

zo prive was mijn vraag niet bedoeld slagman. :D

@bezorger
eerst ovo daarna cao. maar ik kreeg geen aparte info bezorger.
gewoon op de bezorgbon .
de bedragen op de bezorgbon bleven weg toen ik in loondienst ging.
mischien een computer fout?

ik denk dat sandd er van uit gaat de degenen in loondienst het wel aan hen kunnen overlaten.. :idea:
maar ik houd altijd graag een vinger bij de pols en reken elke bezorgbon uit
wat ik ervoor moet hebben en vergelijk dat met de maandspecificatie omdat elke slag weer anders is.

tot nu toe klopt deze altijd.

Re: Stand van zaken CAO Sandd

67
Peterlegrand schreef:
bezorger schreef:Werk jij op OVO of CAO misscien verklaard dat iets waarm de een wel info krijgt en ander niet
@Carla41 en @Slagman:

Vergoedingenkaart, Bezorgbon met info? Waarom hebben jullie al die informatie en wij niet?? :o
Geen idee...op mijn bezorgbon staat geen info over vergoedingen, toen ik nog OVO was stond dat wel vermeld. Alleen het aantal poststukken, aantal stops, aantal orders, gemiddeld gewicht per poststuk, totaal gewicht en tenslotte normuren

De wijkvergoedingenkaart ontvang je als je gaat werken bij Sandd . 1 mei dit jaar ontving ik een nieuwe kaart en een nieuwe stratenlijst. Een blok huizen is gesloopt en daardoor werd mijn basisvergoeding iets lager. Toen zag ik ook dat de vergoedingen waren aangepast.

Re: Stand van zaken CAO Sandd

68
@slagman

heb je groot gelijk in slagman.. :lol:

@slagman @bezorger? peterlegrand
volgens mij dreigt er nu een misverstand hoor :D
op je wijkvergoedingenkaart staan behalve je wijk alle vergoedingen .
dat is de Info die ik bedoel, meer Info heb ik niet.

@Peter
mischien, het maakt me niet uit waar, kan je aangeven of je rechtstreeks voor sandd werkt of voor
een onderaannemer zoals Postservice of een ander dan is je lagere vergoeding verklaarbaar.

Re: Stand van zaken CAO Sandd

69
@slagman:
Ik ben benieuwd naar de verschillen. Ik werk direct voor Sandd.

Trouwens net weer terug (van mijn wellicht ongunstige wijk met veel vrijstaande huizen met voortuin): weer 31 minuten in eigen tijd (43%). De heren en dames managers kunnen weer trots op mij en mijn collega's zijn, hun winst van deze dinsdag is weer binnen. :oops:
Het interesseert me trouwens geen reet hoe de vergoeding is opgebouwd. Ik en ongetwijfeld de meeste van mijn collega's krijgen niet betaald voor een deel van ons werk. Dat is het probleem! :twisted:
cron