Re: Stand van zaken CAO Sandd

71
@Peterlegrand

ik vind het wel opmerkelijk Peter dat je bij Sandd in loondienst bent maar niets weet
van de vergoedingen..

je schrijft:
"Het interesseert me trouwens geen reet hoe de vergoeding is opgebouwd."
terwijl je juist eerder wil weten hoe de vergoedingen in elkaar steken.?
Werk je (nog) niet voor Sandd?"

en je schrijft:
"Dus behalve dat wij geen loon naar werken krijgen, dat er concurrentievervalsing is, dat daardoor medewerkers van
PostNL met een vast contract massaal ontslagen worden (met voor deze medewerkers rampzalige gevolgen)"

aandoenlijk dat je je zo druk maakt over postnl terwijl je zelf ook er werkt (e) als tijdelijke kracht.

ik vraag me werkelijk af of je wel voor sandd werkt.. want wie gaat er nu een contract aan zonder weet
te hebben hoe de vergoeding in elkaar steekt.
zit je ons nu een beetje voor de mal te houden?

mag hoor :D
Laatst gewijzigd door Carla41 op 08 jul 2014, 18:11, 1 keer totaal gewijzigd.

Re: Stand van zaken CAO Sandd

72
Peterlegrand schreef: Het interesseert me trouwens geen reet hoe de vergoeding is opgebouwd. Ik en ongetwijfeld de meeste van mijn collega's krijgen niet betaald voor een deel van ons werk. Dat is het probleem! :twisted:
Opmerkelijke uitspraak Peter. "Het probleem" is het directe gevolg van de manier waarop de vergoeding is opgebouwd en als je nog van plan bent om naar de arbeidsinspectie te gaan dan lijkt het me wenselijk dat je je daar wel voor interesseert.

Succes ermee :mrgreen:

Re: Stand van zaken CAO Sandd

73
@Carla41,

Ik denk dat Peterlegrand een trol is want ik erger me al een tijdje over wat hij allemaal vertelt.
Hij zit Sandd bezorgers uit hun tent te lokken.
Dat Sandd de schuldige is dat postbezorgers worden ontslagen slaat nergens op.
Het gaat juist weer goed met Post.nl en als je aandeelhouders tevreden moet houden dan gaat dat vaak ten koste van werkgelegenheid.
Alles moet tegenwoordig zo goedkoop mogenlijk ten koste van alles.
Dit topic is gestart door een Post.nl bezorger en dan denk ik daar gaan we weer....
Als je je vergoedingen niet snapt dan kan je contact opnemen met je bezorg coördinator.
Ik heb ondanks de regen lekker gewerkt vandaag.

Re: Stand van zaken CAO Sandd

74
@Doro

als het is zoals ik denk , dan had peterlegrand.. ( de naam = ook top!) me toch even tuk. (Y)
het maakt mij niets uit. je mag voor alle bedrijven werkzaam zijn..

maar als je een contract tekent , wat veel ovo-ers graag zouden willen om in ieder geval een wat
hogere vergoeding te krijgen.. en je weet niet wat je contract eigenlijk inhoud.. :?
toen ging er bij mij een idea: branden.

blijft staan dat we allen beter betaald willen worden, dus peterlegrand zet hem op :mrgreen:

Re: Stand van zaken CAO Sandd

76
Doro schreef:@Carla41,

Ik denk dat Peterlegrand een trol is want ik erger me al een tijdje over wat hij allemaal vertelt.
Hij zit Sandd bezorgers uit hun tent te lokken.
Dat Sandd de schuldige is dat postbezorgers worden ontslagen slaat nergens op.
Het gaat juist weer goed met Post.nl en als je aandeelhouders tevreden moet houden dan gaat dat vaak ten koste van werkgelegenheid.
Alles moet tegenwoordig zo goedkoop mogenlijk ten koste van alles.
Dit topic is gestart door een Post.nl bezorger en dan denk ik daar gaan we weer....
Als je je vergoedingen niet snapt dan kan je contact opnemen met je bezorg coördinator.
Ik heb ondanks de regen lekker gewerkt vandaag.
@Doro
Het is heel simpel. Ik heb een afspraak met Sandd dat ik een hoeveelheid werk voor hen ga doen en dat zij mij voor al mijn werk een wettelijk vastgesteld uurloon betalen. De afspraak is niet dat ze maar een deel van mijn werk vergoeden. Ik kom mijn afspraak na en zij niet. Dat is waar het om gaat.
Als je bewustwording 'uit de tent lokken' noemt: prima. Je mag ook iedereen verder laten slapen. ook prima.
Ik word genaaid waar ik bij sta en ik wil weten of anderen dat ook zo ervaren. Als ik de enigste ben, dan weet ik dat, dan accepteer ik dat en dan ga ik er verder geen energie in steken. Als er meer zijn die dat zo ervaren dan is het zinvol om daar voor op te komen.

Ik wil 'zaken' doen op basis van fair play en niet op basis van machtsmisbruik met heel veel gevolgen zoals ik eerder heb uitgelegd. Als mijn 'zakenpartner' fair play zou spelen zijn de maatschappelijke consequenties (lees: maatschappelijke schade) lang niet zo groot als bij de huidige handelwijze. En ten aanzien van PostNL: ik heb gezien wat wat het personeelsbeleid daar met die mensen doet. Wat het kapot maakt. En dat is erg. En de reden waarmee ze dat goed praten is de concurrentie. En ik ervaar nu dat die concurrentie niet de uren betaald die worden gewerkt. Daardoor kunnen ze tegen nog scherpere prijzen op deze markt werken. Dat is valse concurrentie over mijn (onze) rug.

Natuurlijk heb ik contact opgenomen met mijn bezorgcoördinator, alleen kon hij niet regelen dat ik mijn uren betaald krijg. Ik hoef hem niet te vragen hoe een niet kloppende formule is opgebouwd.
Dat mijn afspraak over mijn vergoeding geschonden wordt houdt overigens niet in dat ik niet met plezier zou werken. Maak je daar geen zorgen over.

Re: Stand van zaken CAO Sandd

77
@Peterlegrand

je spreekt jezelf wel een beetje tegen peterlegrand :o
"Ik ga in ieder geval contact opnemen met de arbeidsinspectie, de LBV en de OR van Sandd. En ik hoop dat anderen dat ook doen zodat objectief duidelijk kan worden hoe het staat met onze vergoedingen."

en"Ik word genaaid waar ik bij sta en ik wil weten of anderen dat ook zo ervaren. Als ik de enigste ben, dan weet ik dat, dan accepteer ik dat en dan ga ik er verder geen energie in steken"
vind je het zo onbegrijpelijk dat je wat twijfel zaait?

ik ben wel blij dat je inziet dat je het personeelsbeleid bij het ene bedrijf niet kan goedpraten met verwijzen naar
de concurrentie van een ander bedrijf.
iedere werkgever heeft gewoon goed te zorgen voor zijn eigen werknemers.

maar zien we je dan binnenkort als communicatiemedewerker bij sandd? :D

Re: Stand van zaken CAO Sandd

79
@Peterlegrand

Laat je niks wijsmaken door eventueel opmerking van andere forumleden.

Het mag toch wel duidelijk zijn dat er onderbetaald is en wordt door de postwerkgevers ze maken het systeem zo ondoorzichtelijk dat de gewone man met de "post" het niet meer kan en gaat uitrekenen.
Of onderaannemers inzetten om dan maar geen CAO loon te hoeven betalen.

Sandd maakt de contracten steeds kleiner en zoekt het personeel in de kwetsbare hoekjes van de samenleving , met als gevolg dat deze natuurlijk niet in actie komen !
Er zijn mega veel postbezorgers in het verleden al gestopt en het is ook bekend dat het verloop van postbezorger bij Sandd wel heel hoog is ik geloof meer dan 75% . Dit alles heeft te maken met de vergoeding dat is duidelijk, en de belofte dat je dus het minmumloon betaald gaat krijgen , maar achteraf blijkt dat je in het begin voor de helft aan het wandelen bent.

De meeste geven gewoon de brui eraan helaas , top dat je doorzet , en de arbeidsinspectie is denk ik de beste manier om de zaak bloot te leggen !
Dank
cron